قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، نوجوانی 18 ساله چند ساعت پس از خوردن به جای مانده غذای خریداری شده از رستوران به علت نارسایی در چند عضو در بیمارستان بستری شد و سپس هر دو پا و تمام انگشتان او قطع شدند.

قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از یاهو نیوز؛ این دانشجوی کالج ماساچوست برنج، مرغ و نودل خریداری شده از رستوران را با هم خورده بود. براساس گزارش مجله پزشکی نیوانگلند او پس از خوردن غذا در ناحیه شکم احساس درد کرد و پوست اش به رنگ بنفش تغییر شکل پیدا نموده بود.

این نوجوان به علت شوک، نارسایی چند عضوی و بثورات پوستی در بیمارستان بستری شد. او دچار تنفس غیرطبیعی، فشار خون بالا و استفراغ شد. بر اساس گزارش ها پس از آزمایش های بیش تر، پزشکان ابتلای او به بیماری پورپورا فولمینانس را تشخیص دادند بیماری ای که باعث سفتی گردن، حالت تهوع، فروپاشی تنفسی، شوک و نارسایی اعضای بدن بیمار می گردد.

بر اساس این گزارش، پورپورا فولمینانس یک عارضه نادر است که با شوک سپتیک یا عفونی (به علت جراحت ناشی از عفونت) همراه است که دانشجویان آن را تجربه می نمایند. این بیماری به وسیله باکتری ایجاد می گردد و علائمی مانند تب و استفراغ ناگهانی را به همراه دارد. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری امریکا هشدار می دهد که این بیماری می تواند در عرض چند ساعت منجر به مرگ فرد مبتلا گردد.

این بیماری یک سندرم عفونی است که نشان دهنده شکل بسیار شدید سپسیس است و باعث لخته شدن خون و نکروز بافت می گردد و اغلب بر اثر عفونت تهاجمی مننگوکوک ایجاد می گردد و اگر به موقع مراقبت نگردد نتیجه آن کشنده است. در طول مدت درمان در بیمارستان شرایط این بیمار بدتر شد. او دچار نکروز، مرگ بافت و سلول شد. بر اساس گزارش ها پزشکان در نهایت مجبور شدند پا ها و انگشتان او را قطع نمایند. او هم چنین به مدت 13 روز برای درمان اختلال عملکرد قلبی خود به ضربان ساز احتیاج داشت.

کارشناسان نسبت به خطرات نگهداری نادرست به جای مانده برنج هشدار داده اند، زیرا مواد غذایی ای مانند برنج و ماکارونی حاوی باکتری ای به نام باسیلوس سرئوس هستند. این باکتری زمانی که گرم گردد و برای مدت طولانی بیرون بماند سم فراوری می نماید.

در سال 2008 میلادی، یک نوجوان پس از خوردن به جامانده ماکارونی در خواب جان خود را از دست داد موردی که در مجله میکروبیولوژی بالینی گزارش شد. تیم پزشکی متوجه شد که اگرچه دانشجوی ماساچوست اولین دوز واکسن مننگوکوک را دریافت نموده بود، اما دوز تقویتی را دریافت ننموده بود. هم اتاقی او نیز غذای به جای مانده را خورد و استفراغ کرد، اما واکنش های تهدید نماینده ای در او ظاهر نشد.

منبع: فرارو

به "قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید