انتخابات مقدماتی آمریکا؛ موفقیت اولیه بایدن در سه شنبه عظیم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، درحالی که رأی گیری در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالات شرقی ویرجینیا، کارولینای شمالی و ورمانت انتها یافته، پیش بینی می گردد که جو بایدن در ویرجینیا و کارولینای شمالی و برنی سندرز در ورمانت پیروز شوند.

انتخابات مقدماتی آمریکا؛ موفقیت اولیه بایدن در سه شنبه عظیم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، همچنین در تازه ترین پیش بینی گفته می گردد که بایدن در ایالت آلاباما هم پیروز خواهد شد.

ورمانت دارای 16 امتیاز، ویرجینیا 99 امتیاز، کارولینای شمالی 110 و آلاباما 52 امتیاز دارند. ورمانت و ویرجینیا امتیازات خود را بر اساس سهم هر نامزد از آرا تقسیم می نمایند بنابراین هنوز سهم معین هر کدام از این دو نامزد روشن نیست. سندرز سناتور اهل ورمانت است.

شمار آرا در ایالت های رأی دهنده تازه آغاز شده اما به نظر می رسد که بایدن تا اینجا شب خوبی را سپری نموده باشد.

براساس نظرسنجی امروز شبکه سی بی اس، تقریبا نیمی از رأی دهندگان در ویرجینیا در چند روز گذشته در خصوص نامزد دلخواه خود به نتیجه رسیدند و 52 درصد آنها به جو بایدن رأی دادند.

اکثریت آنها گفتند احساس می نمایند که بایدن بهترین نامزد برای شکست دادن دونالد ترامپ خواهد بود؛ درحالی که سندرز در این زمینه 22 درصد عقب بود.

در این روز همچنین دو ایالت عظیم تگزاس و کالیفرنیا - با 228 و 415 امتیاز - به نامزد مورد نظر خود برای رقابت با دونالد ترامپ در ماه نوامبر رأی می دهند.

تگزاس و کالیفرنیا هنوز اعلام نتایج را آغاز ننموده اند و کسر عظیمی از رأی دهندگان آنها جوان و لاتین تبار هستند که متمایل به حمایت از سناتور اهل ورمانت بوده اند. بنابراین جو بایدن هنوز نمی تواند روی یک پیروزی عظیم در این شب حساب کند.

کمپین جو بایدن بعد از پیروزی او با فاصله زیاد در رأی گیری روز شنبه در کارولینای جنوبی بار دیگر جان گرفت.

در سه ایالت اول که رأی گیری کردند - آیووا، نیوهمپشر و نوادا - سندرز در دو ایالت نیوهمپشر و نوادا اول شد و آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد.

با این حال در روزهای اخیر دو نامزد میانه رو دیگر این عرصه، پیت بوتجج و سناتور ایمی کلوباچار، با کناره گیری از رقابت ها حمایت خود را از کمپین بایدن اعلام کردند.

رأی گیری اخیر به سه شنبه عظیم معروف است که به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در 14 ایالت است. در این روز 1357 امتیاز انتخاباتی تقسیم می گردد که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود برای کسب نامزدی حزب است.

از سوی دیگر نام مایکل بلومبرگ، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، هم برای اولین بار روی برگه های رأی ظاهر شده است.

همزمان با انتخابات دموکرات ها، جمهوری خواستار نیز در بعضی ایالت ها انتخابات دارند. دونالد ترامپ با انتشار عکسی در توئیتر خود، از پیروزی در انتخابات مقدماتی پنچ ایالت مین، تنسی، ماساچوست، اوکلاهما و آلاباما اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتخابات مقدماتی آمریکا؛ موفقیت اولیه بایدن در سه شنبه عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات مقدماتی آمریکا؛ موفقیت اولیه بایدن در سه شنبه عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید