بازداشت ملوان های اوکراینی در روسیه سه ماه دیگر تمدید شد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، دادگاهی در روسیه، مدت بازداشت شش تن از ملوانان اوکراینی بازداشت شده در درگیری چهارم آذرماه سال گذشته بین دو کشور را برای سه ماه دیگر تمدید نموده است.

بازداشت ملوان های اوکراینی در روسیه سه ماه دیگر تمدید شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فلش و سلفی، دادگاهی در مسکو امروز چهارشنبه رای به تمدید سه ماهه بازداشت شش ملوان اوکراینی دستگیر شده در دریای آزُف داده و قرار است تا ساعاتی دیگر درباره وضعیت 18 ملوانان دیگر اوکراینی هم اظهارنظر کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دادگاهی در مسکو پایتخت روسیه، حکم به تمدید سه ماهه بازداشت شش تن از ملوانان اوکراینی دستگیر شده طی درگیری چهارم آذرماه 1397 نیروی دریایی روسیه با آنها در دریای آزُف داده تا روند قضایی رسیدگی به اتهام های آنان انجام گیرد.

قرار است همین دادگاه تا ساعاتی دیگر، حکم خود را درباره سرنوشت 18 تن دیگر از ملوانان اوکراینی بازداشت شده را اعلام کند.

مقام های روسیه پیش از این، ملوانان اوکراینی را به ورود غیرقانونی به آب های روسیه متهم نموده و رسیدگی قضایی به این اتهام را کلید زده اند.

ملوانان بازداشت شده اوکراینی در روسیه

طبق روایت روس ها، بیست و پنجم نوامبر 2018 (چهارم آذر 1397) سه کشتی نیروی دریایی اوکراین به صورت غیرقانونی از مرزهای دریایی روسیه واقع در حد فاصل تنگه کِرچ و دریای آزُف عبور نموده و کوشش کردند تا اقداماتی غیرقانونی را در آبهای منطقه ای روسیه انجام دهند.

مسکو بیان کرد، ملوانان اوکراینی درخواست های قانونی نیروهای روس برای توقف اقدامات خود را نادیده دریافتد، در نتیجه نیروهای روس مجبور شدند با توسل به زور آنها را متوقف و پس از راهنمایی این سه کشتی به بندر کرچ آنها را بازداشت نمایند (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

دولت اوکراین ضمن رد اظهارات مسئولان روسی مدعی شده که مسکو ضمن نادیده دریافت تمامیت ارضی اوکراین، در اقدامی خصمانه کشتی ها و 24 ملوانش را توقیف و بازداشت نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازداشت ملوان های اوکراینی در روسیه سه ماه دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت ملوان های اوکراینی در روسیه سه ماه دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید