حملات ارتش ترکیه به مناطقی در مرز سوریه و عراق

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، طبق اعلام چند مقام دولت ترکیه، این کشور برای بازداشتن نیروهای کرد درخصوص استفاده از مرز عراق-سوریه برای تقویت نیروهای مستقر در شمال شرق سوریه، در این منطقه مرزی عملیاتی نظامی انجام داده است.

حملات ارتش ترکیه به مناطقی در مرز سوریه و عراق

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آغاز خروج نیروهای آمریکا از شمال شرق سوریه، ترکیه از آمادگی خود برای پیشروی در خاک این کشور و انجام عملیات نظامی خبر داده است. خروج نیروهای آمریکایی، مورد انتقاد مقامات واشنگتن قرار گرفته و آن ها این اقدام که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور انجام گرفته را خیانت به هم پیمانان کرد خود خوانده اند.

عقب نشینی نیروهای آمریکا، باعث می شود نیروهای کرد که مدت ها هم پیمان واشنگتن به شمار می رفتند، در مناطق مذکور در معرض خطر حمله ارتش ترکیه قرار گیرند. ترکیه این نیروها را به دلیل ارتباط با شبه نظامیان شورشی در ترکیه، تروریست به حساب می آورد.

یک مقام امنیتی دولت ترکیه، قطع کردن راستا ارتباطی مورد استفاده گروه های مسلح کرد در مرز عراق و سوریه را یکی از اهداف حمله شبانه اخیر، پیش از عملیات [ترکیه] در سوریه عنوان کرده است. او می گوید: از این طریق، ارتباط این گروه با سوریه و حمایت از خطوط [جبهه] از جمله ارائه کردن مهمات، قطع می شود.

تاکنون آماری از تلفات یا ویرانی حاصل از این حمله ارائه نشده است و جزئیات این عملیات که به صورت مشترک توسط سرویس امنیتی ترکیه و ارتش این کشور انجام گرفته، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، امروز (سه شنبه) گفت کردها را رها نکرده است؛ او این نیروها را از هم پیمانان مهم آمریکا در جنگ با داعش خواند و از سویی دیگر، به تمجید از ترکیه به عنوان یک شریک تجاری پرداخت.

از سوی دیگر ارتش ترکیه تجهیزات نظامی جدیدی شامل نفربر، خودروهای زرهی تانک و مهمات را به مرز با سوریه گسیل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حملات ارتش ترکیه به مناطقی در مرز سوریه و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات ارتش ترکیه به مناطقی در مرز سوریه و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید