راستینه: صدور مجوز فراوری محتوای شبکه خانگی توسط وزارت ارشاد خلاف قانون است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بیان می نمایند که اگر متصدی امر صدا و سیما گردد مخاطب ریزش خواهد نمود، گفت: این حرف کاملا غلط است زیرا سریال هایی در تلویزیون پخش شده بود که بالاترین حد نصاب بیننده را داشته است.

راستینه: صدور مجوز فراوری محتوای شبکه خانگی توسط وزارت ارشاد خلاف قانون است

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ فلش و سلفی درباره نامه 13 صنف سینمایی که خواهان عدم دادن اختیار به صدا و سیما در فراوریات نمایش خانگی، گفت: اساسا وظیفه ما حراست از خانواده است و نمی گردد بستر هایی ایجاد گردد که خوراک های تبلیغاتی و نمایشی به خانواده ها ارائه گردد که برای اصالت خانواده سم است.

وی ادامه داد: به عبارتی بحث این است که چرا باید برنامه شبکه نمایش خانگی به صداوسیما داده گردد؟ چون اساسا حوزه سیاست گذاری در فیلمسازی و سریال سازی در اختیار صدا و سیماست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در قانون اساسی کشور به صراحت آمده است که نظارت بر فراوری محتوا بر عهده صدا وسیماست و نمی توان این وظیفه تصریح شده در قانون اساسی را که متوجه صدا و سیماست متوجه دستگاه دیگر کرد.

راستینه توضیح داد: در سال های اخیر بی توجه ای در رابطه با این موضوع شکل گرفته شده است و این مورد باید اصلاح گردد و طبق قانون اساسی کشور انجام گیرد.

وی اضافه کرد: اصلا نباید مجوز فراوری محتوای شبکه خانگی برعهده وزارت ارشاد باشد، زیرا برخلاف قانون اساسی است که این مورد باید اصلاح گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: بحث های فکری و اندیشه ای و نظارت بر حوزه محتوایی به خاطر صیانت از تمدن ایرانی و اسلامی است که بر اساس قانون اساسی در حوزه فراوری و پخش برعهده صدا و سیماست.

راستینه با اشاره به اینکه بیان می نمایند که اگر متصدی امر صداوسیما گردد مخاطب ریزش خواهد نمود، گفت: این حرف کاملا غلط است، زیرا سریال هایی در تلویزیون پخش شده بود که بالاترین حد نصاب بیننده را داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه تاکید نمود: آن چیزی که مخاطب را جذب می نماید کیفیت و محتوای غنی فیلم است پس این موردی که بیان می نمایند نادرست است و این مورد را نباید فراموش کرد که چندگانگی تصمیم گذاری در حوزه فیلم و سریال خود عامل عدم انسجام در حوزه فراوری فیلم است که این مورد باید اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راستینه: صدور مجوز فراوری محتوای شبکه خانگی توسط وزارت ارشاد خلاف قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستینه: صدور مجوز فراوری محتوای شبکه خانگی توسط وزارت ارشاد خلاف قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید