زور اهل قلم نمی رسد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، سعید دبیری که معتقد است در سال 98 در ادبیات پیشرفتی نکرده ایم، می گوید: اهل قلم هر کاری کنند، زورشان نمی رسد.

زور اهل قلم نمی رسد

این ترانه سرا در گفت وگو با وبلاگ فلش و سلفی، درباره شرایط ترانه در سال 98 و تاثیر وقایع اجتماعی بر آن اظهار کرد: من خیلی متوجه تغییر و تحولی نشدم. تغییر و تحول زمانی است که حس کنیم چیز بهتری را می بینیم یا گوش می کنیم. در ادبیات پیشرفتی نکرده ایم؛ البته ممکن است چند ترانه خوب هم داشته باشیم، اما با یک گل بهار نمی شود.

او اضافه نمود: مهم تر از همه این است که اهل قلم هر کاری هم کنند، زورشان به مسئولان که نمی رسد، در حالی که تغییر و تحول باید از آن ها نشات بگیرد. اهل قلم فقط می توانند بنویسند، که هر آن چه را می توانستند بنویسند تا کنون نوشته اند. حالا هم که در خانه حبس شده ایم و دیگر شرایطی نیست که از ترانه و موسیقی صحبت کنیم.

سراینده ترانه زمستان با صدای افشین مقدم، درباره شرایط نقد ترانه نیز گفت: نقد همیشه آن طور که باید باشد نیست. نقد و نقادی خیلی مهم است؛ اما آیا کسانی که نقد می کنند خودشان متوجه آن چه نقد می کنند می شوند؟ وقتی می توان کسی را نقد کرد که خود منتقد آن ایراد را نداشته باشد، اما اغلب کسانی که نقد می کنند خودشان یک خط ننوشته اند. آدم باید درباره چیزی حرف بزند که از آن سر درمی آورد.

دبیری با بیان این که اغلب کسانی که ترانه نقد می کنند حرف هایی می زنند که در کتاب ها خوانده اند اظهار کرد: اما مسئله این جا است که آیا خود منتقد ترانه را می شناسد و ترانه گفته است یا نه. درست است که منتقد نمی تواند ترانه سرا باشد، چون حرفه جداگانه ای است، اما کسی که ترانه را نقد می کند باید قدرت درک آن را داشته باشد که متاسفانه فعلا این طور نیست.

او در خاتمه با اشاره به این که موسیقی هم در شرایط این روزها کاری نمی تواند بکند گفت: مردم به قدری ترس دارند و اتفاقات بدی افتاده است که حتی موسیقی هم این روزها کاری نمی تواند بکند. هر کسی باید خودش به خودش روحیه بدهد و باید از ماست که بر ماست را متوجه شود تا از خودش در برابر ویروس کرونا مراقبت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زور اهل قلم نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور اهل قلم نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید