سرخپوستان آمریکا با گارد ملی رودررو شدند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، ده ها تن از بومیان و سرخپوستان معترض به نژادپرستی و خشونت پلیس در شهر کی استون در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا با مسدود کردن جاده منتهی به کوه راشمور در آستانه سفر دونالد ترامپ به منطقه با افسران گارد ملی و پلیس درگیر شدند.

سرخپوستان آمریکا با گارد ملی رودررو شدند

به نقل از روزنامه دیلی میل، فعالان معترض به همراه اعضای معترض قبایل بومی آمریکا با تجمع در یک اتوبان به اشغال تپه های سیاه داکوتای جنوبی که به گفته آنها بر خلاف قرارداد و توافق از بومیان لاکوتا دزدیده شده، اعتراض کردند.

یک گروه از معترضان سه خودروی ون را در جاده پارک نموده و چرخ های دو تا از این خودروها را از جا در آوردند تا کار را برای خارج کردن آنها از محل سخت نمایند. چند تظاهر نماینده هم به روی سقف این خودروها رفته و شعار می دادند: اراضی را برگردانید.

گروهی دیگر نیز علامتهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: از اولین مردمان داکوتای جنوبی محافظت کنید. آنها همچنین شعار می دادند: شما در اراضی دزدیده شده هستید و رجحان طلبی سفیدپوستان را برچینید.

مقامها این تجمع را غیرقانونی خوانده و در ادامه نیروهای پلیس و گارد ملی وارد عمل شدند و رویارویی آنها با معترضان رخ داد. نیروهای امنیتی برای مقابله با معترضان از اسپری فلفل و نارنجکهای دودزا استفاده کردند.

یک رسانه محلی گزارش داد که دست کم 15 معترض که دستورات پلیس را برای خروج از منطقه نادیده گرفته بودند بازداشت شدند.،ایسنا

-

-

-

-

-

-

-

منبع: ایران آنلاین

به "سرخپوستان آمریکا با گارد ملی رودررو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخپوستان آمریکا با گارد ملی رودررو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید