معرفی و بررسی پنج مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی در دنیا

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، بازی های نقش آفرینی در دنیای بازی های رایانه ای طرفداران بی شماری دارند که برخی از آن ها بعنوان بهترین بازی ها شناخته می شوند، اما این بازی ها کدامند؟!

معرفی و بررسی پنج مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی در دنیا

به گزارش خبرنگار ، دنیای هیجان انگیز و رنگارنگ بازی های رایانه همواره حرفی برای گفتن دارند و هیچگاه نمی توان آن ها را به یکنواختی و تداوم راستا محکوم کرد. این دنیا دارای سبک های مختلفی است. شاید بتوان یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین سبک های بازی های رایانه ای را سبک بازی های نقش آفرینی نام برد. بازی های نقش آفرینی گیمر ها را به دل یک ماجراجویی جذاب برده و آن ها را در چالش های سختی قرار می دهند، در این سبک بازی، بازیکنان خود را در محیط بازی حس می کنند و از تمام توانایی های خود برای زنده ماندن و شکست دشمنان بهره می برد. در ادامه با پنج مورد از برترین بازی های نقش آفرینی تاریخ که حتما باید آن ها را تجربه کنید آشنا می شویم.

بازی Elder scrolls

فرنچایزی در طول تاریخ توانسته هر گونه افتخاری که شما فکرش را کنید کسب کند؛ از بازی سال گرفته تا ایجاد انقلاب در سبک نقش آفرینی و فروش بی نظیر و امتیاز متای فوق العاده و … همه و همه در پرونده پر افتخار این سری دیده می شود. فرنچایزی که برترین و قدرتمندترین فرنچایزی Bethesda است و یک سری نقش آفرینی بی نظیر به نام The Elder Scrolls یا کتیبه بزرگان را در اختیار دارد .

از سری عناوینی که در سال 1994 با بازی The Elder Scrolls: Arena به دنیای بازی های رایانه ای معرفی شدند و در طول سال ها خود را به عنوان یکی از 2-3 فرنچایز برتر تاریخ نقش آفرینی به دنیا شناساندند و بی شک نقطه اوج گیری اصلی این فرنچایز با بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال 2006 و در نسل هفتم بود که انقلابی را در سبک نقش افرینی ایجاد کرد و مورد تحسین گیمرها و منتقدان قرار گرفت.

می توان از امتیازات بی نظیری که این عنوان کسب نموده است به امتیاز 9.6 از وبسایت گیم اسپات و 9.3 از وبسایت ای جی ان و در نهایت امتیاز متای رویایی 94 اشاره کرد که پس از آن نیز با نسخه بعدی این سری یعنی The Elder Scrolls V Skyrim پیروزیت فوق العاده این سری ادامه یافت و بیشتر شد. خالی از لطف نیست که بدانید، این بازی از طرف تمامی وبسایت ها و منابع معتبر به عنوان بازی سال 2011 نیز انتخاب شد و امتیازات بی نظیری را نیز کسب نمود و نهایتا پیروز شد تا متای فوق العاده 96/100 را کسب نموده و به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخ شناخته شود.

بازی Dark souls

سری Souls را می توان پرچم دار عناین هاردکور و بسیار سخت در نسل های جدید بازی های رایانه ای دانست که عناوین هاردکور و چالش برانگیز را که از زمان بازی های کلاسیک همانند مگامن و … دیگر زیاد کسی سراغشان نمی رفت را مجددا احیا کرد. در واقع می توان اینطور گفت که؛ سازندگان در نسل های اخیر با ترس از این که مبادا بازی بازان ساده طلب امروزی که به عناوین آسان و خط سلامتی پرشونده عادت نموده اند، با سخت شدن بازی آن ها دیگر عناوینشان را خریداری نکنند، سمت ساخت عناوین چالش برانگیز نمی رفتند و یا چند درجه سختی برای بازی قرار می دادند، اما Miyazaki با سری Souls آمد و گفت این بازی من، بسیار سخت است و صد ها بار در آن خواهید مرد و همه چیز را با مردن از دست خواهید داد مگر دوباره به آن برسید!

ذخیره های پشت سر هم در این بازی وجود ندارد، خط سلامتی پر شونده نداریم، درجه سختی مختلف نداریم و تنها یک درجه سختی داریم و آن هم هاردکور است و اجباری، حالا می خواهید بخواهید و نمی خواهید به سراغ بازی های خودتان بروید! شاید خود وی نیز باور نداشت که عناوینش تا این حد محبوب شود و حتی بسکمک را به بازی های هاردکور علاقمند کند. در میان عناوین سری سولز که شامل 4 بازی هستند (دیمونز سولز و 3 نسخه دارک سولز) بالاترین امتیاز متای کسب شده متعلق به عنوان Dark Souls II است که امتیاز متای 91/100 را در اختیار دارد و البته با بسته های الحاقی اش ارزش ان بسیار هم بالاتر می رود و حق امتیازش بسیار بالاتر از این صحبت هاست!

بازی Mass effect

بدون شک یکی از برترین سه گانه های سبک نقش آفرینی در تاریخ بازی های رایانه ای 3 گانه شاهکار ساخته بایوویر یعنی Mass Effect است. 3گانه ای که هر 3 بازی ان یک شاهکار بی نظیر بوده اند و به حدی زیبا و بی نقص هستند که هنوز هم که هنوز است تجربه هر یک از آن ها از برترین بازی های این نسل نیز لذت بخش تر است و نقطه اوج این 3 گانه بی نظیر بازی دوم آن محسوب می شود که پیروز شد خود را به عنوان یکی از چند بازی برتر در تاریخ بازی های رایانه ای و نه فقط در سبک نقش آفرینی، مطرح نماید و امتیاز متای بی نظیر 96 را کسب کند که امتیازی در حد بازی های بی تکرار تاریخ مثل بایوشاک است و الحق که نسخه دوم این سری شایسته این امتیاز است.

البته گمان نکنید که دو بازی دیگر این سری نیز دست کمی از بازی دوم دارند و بسیار کم سراغ داریم سه گانه ای را که هر 3 بازی آن متای بالای 90 داشته باشند، اما این 3 گانه پیروز شده است تا چنین افتخاری را کسب کند و بازی اول آن با امتیاز متای 91 و بازی سوم آن با متای 93، یک پیروزیت عظیم را در کارنامه یکی از برترین نقش آفرینی سازان دنیا یعنی بایوویر ثبت نموده است.

سری مس افکت از آن دست عناوینی است که تجربه آن و در واقع تجربه هر 3 نسخه آن برای علاقمندان سبک نقش آفرینی از واجب نیز واجب تر است و قطعا تبدیل به یکی از برترین تجربه های هر شخصی که آن ها را بازی نموده خواهند شد و همانطور که می دانید در بازی های نقش آفرینی همواره شخصیت های محبوب زیادی وجود دارند که بدون هیچ شکی یکی از برترین، قدرتمندترین، جذاب ترین و البته دوست داشتنی ترین آن ها فرمانده ای شریف و با قدرت است به نام فرمانده شپرد در سری مس افکت.

بازی Monster hunter world

Monster Hunter World از همان ابتدا امکان ساخت شخصیتی کاملا مطابق میل بازیکن را برایش فراهم می کند که پس از آن وارد مجموعه بسیار گسترده ای از ماموریت ها خواهید شد. مجموعه ای که هرگز خسته کننده، تکراری و حوصله سربر نمی شوند، همراه با تنوع بسیار بالای هیولا ها در بازی و منحصر به فرد بودن مشاخصه با هریک از آن ها، که قطعا از شاخص ترین ویژگی های Monster Hunter: World است و چه لذتی از این بیش تر که می توان این کار را همراه با سایر بازیکنان هم انجاد داد؟

Monster Hunter: World همچنین سیستم لوت بسیار خوبی هم دارد و همواره در بازی آیتم هایی به دست خواهید آورد که کمک شایانی به شما در قوی تر کردن کاراکتر تان می کنند و البته که آیتم های بازی، از نظر طراحی هم واقعا زیبا کار شده اند. در مجموع می توان گفت؛ Monster Hunter: World از آن دست بازی هایی است که تقریبا در تمامی بخش ها، اثری کامل است و کپکام هم پس از انتشار بازی، پشتیبانی بسیار خوبی از آن داشته که نتیجه اش جذب بیش تر بازیکنان به این تجربه عالی است.

بازی Witcher

فرنچایز شاهکار استودیو لهستانی CD Projekt RED یعنی The Witcher و مخصوصا بازی The Witcher 3 Wild Hunt یکی از برترین فرنچایز ها و برترین عناوین نقش آفرینی است که صنعت بازی های رایانه ای تاکنون به خود دیده است و همچنین نسخه سوم از نظر اکثر منتقدین و گیمر ها در سراسر دنیا بازی سال 2015 نیز بود و صد ها جایزه بازی سال را از آن خود کرد. همواره و در هر نسخه اصلی این سری محبوب شاهد نقاط قوت بسیار زیادی بوده ایم که باعث شده اند هر شماره این بازی تبدیل به یکی از بهترین نقش آفرینی های زمان خود شوند (اگر نگوییم بهترین) که البته در مورد نسخه سوم بحث فرق دارد و نه تنها بهترین نقش آفرینی زمان خود بود بلکه به عقیده بنده بهترین نقش آفرینی بود که تاریخ به خود دیده است و برای بنده برترین بازی تمام دوران گیمر بودن.

یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت عناوین این سری همواره نقش مهم تصمیمات بازیباز در طول بازی و به چالش کشیدن وی برای دریافت تصمیماتی سخت و سخت بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی و بررسی پنج مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و بررسی پنج مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید