مونسان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی نطنز اطلاع داد افزایش 51درصدی ورود گردشگر به کشور در 6ماهه اول سال 97

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در شش ماه گذشته شاهد رشد 51درصدی ورود گردشگر ان خارجی به کشور بودیم که این یک رقم بی سابقه به حساب می آید.

مونسان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی نطنز اطلاع داد افزایش 51درصدی ورود گردشگر به کشور در 6ماهه اول سال 97

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به شهرستان نطنز سفر نموده است، در حاشیه بازدید از بافت تاریخی قصبه نطنز در جمع وبلاگ فلش و سلفی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته 1600 پروژه میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی در سطح کشور انجام و امید داریم در سرانجام سال شاهد مرمت این 2هزار واحد باشیم.

او اضافه نمود: شرایط حال حاضر برای گردشگران خارجی شرایط ویژه ای است و بسته های ارزان قیمت برای سفر به ایران فراهم گردیده است.

مونسان در خصوص صنایع دستی نیز گفت: در صادرات چمدانی و گمرکی صنایع دستی در سال گذشته حدود 500 میلیون دلار صادرات داشتیم و این ارزآوری خوبی برای کشور حساب می آمد و استادکاران ما در حال خلق آثار جدید هستند و هدف گذاری ما برای صادرات صنایع دستی 2 میلیارد دلار است.

مونسان در ادامه با اشاره به ورود سردیس هخامنشی به کشور نیز گفت: در سفر رئیس جمهوری به مقر سازمان ملل در نیویورک سردیس سرباز هخامنشی که 80 سال پیش از ایران خارج گردیده بود به کشور بازگشت، با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دفتر حقوقی نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در حراجی از فروش آن جلوگیری شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در روز یکشنبه هفته آینده این سردیس رونمایی خواهد شد و در شهرهای مختلف کشور خواهد رفت و بعد از نمایش در شهرهای مختلف در تخت جمشید که محل اصلی خودش است مستقر خواهد شد.

او در خصوص ثبت جهانی بافت تاریخی قصبه و بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی نیز گفت: مدارک کامل و مراحل ثبت در حال اجرا است، البته ما سالی یک سهمیه برای ثبت جهاین آثار داریم در حالی که شهرهای مختلف و کشور پر از آثار تاریخی است.

او در خصوص مرمت آتشکده ساسانی نیز اعلام کرد: مرمت بسیار خوبی انجام گردیده است و اعتبار ویژه ای برای تکمیل گنبد آتشگاه دیده گردیده است، در نظر داریم بقعه را به آتشکده متصل کنیم که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی جلسه ای برگزار خواهد شد تا تملک املاک اطراف بافت انجام گردد.

مونسان در ادامه با اشاره به همکاری های ایران و کشورهای مختلف در حوزه موزه ای خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال برگزاری نمایشگاه مشترک با کشور هلند هستیم و اشیای تاریخی ایران را در هلند به نمایش گذاشتیم و علاوه بر آن دیروز افتتاحیه نمایشگاه هلند را در موزه ملی تهران داشتیم و با استقبالی که مردم از نمایشگاه داشتند کشورهای زیادی خواستار برگزاری نمایشگاه در کشور هستند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی

به "مونسان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی نطنز اطلاع داد افزایش 51درصدی ورود گردشگر به کشور در 6ماهه اول سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی نطنز اطلاع داد افزایش 51درصدی ورود گردشگر به کشور در 6ماهه اول سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید