همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای کار باشند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، کوروش مودت عصر امروز دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: تاکنون حدود 50 دستگاه در سطح روستاهای در حال فعالیت هستند با این وجود احتیاج به تجهیزات بیشتری است که می طلبد همه اعم از بخش دولتی و خصوصی با تمام توان ماشین آلات و دستگاه های خود را در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای کار باشند

وی اضافه کرد: من به عنوان فرماندار خرمشهر این مجوز را با مسئولیت شخصی صادر می کنم که از هرگونه وسیله و تجهیزاتی برای برطرف بحران و دفع خطر احتمالی استفاده گردد.

فرماندار خرمشهر به کمبود بعضی ماشین آلات همچون بیل مکانیکی زنجیری در شهرستان اشاره نمود و از منطقه آزاد خواست هزینه کرایه این ماشین آلات را تأمین کند.

مودت در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت فعلی شهرستان خرمشهر ارائه کرد و گفت: عمده خطر در روستاهای راستا رودخانه کارون همچون روستاهای غرب کارون است که حدود دو ماه پیش سدبندهای آن منطقه تقویت شدند اما بخشی از حدود شش سید بند را روستایان تخریب نموده اند که این تعداد چهار سیل بند ترمیم و عملیات ترمیم دو سیل بند دیگر نیز در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در بعضی روستاهای دیگر همچون حفار، محرزی، زهیریه و منطقه فیصلی نیز عملیات ایمن سازی انجام گرفته و بخشداران، دهیاران و دستگاه های خدمات رسان با 47 دستگاه در حال فعالیت هستند.

فرماندار خرمشهر از مسدود کردن پل شناور به عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه از خسارت در پی طغیان رودخانه اشاره نمود و گفت: این پل از دو روز گذشته مسدود شد و دو پل یادگار امام و پوزه کعبی ها به عنوان راستا ارتباطی جایگزین تا زمان کاهش دبی رودخانه معین شده است.

مودت با تأکید بر اینکه افزایش دبی آب کارون در خرمشهر به علت بارندگی نبود و با حجم رسیده از آب بالادست ارتباط دارد، حجم آب رهاسازی شده از سدهای خوزستان در روز گذشته را حدود یک هزار و 700 مترمکعب اعلام نمود و اضافه کرد: محتمل است این رقم به 2 هزار مترمکعب افزایش یابد و ممکن است بارندگی میان حوزه ای نیز به میزان کمی به این ظرفیت آبی اضافه کند.

وی در ادامه از غیبت بعضی مدیران در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گلایه کرد و گفت: این جلسه در شرایط عادی برگزار نشده و موضوع مورد بحث جان و مال مردم است که برای صیانت از آن نباید از هیچ کاری دریغ کرد، لغو تمام مرخصی ها از روز گذشته به تمام مدیران اعلام شده و غیبت در این جلسه قابل توجیه نیست و علاوه بر برخورد این امر به مدیران بالادست گزارش خواهد شد.

عزیز ساعدی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر نیز در این جلسه تأمین هفت دستگاه بیل مکانیکی، 10 دستگاه کمپرسی، 30 دستگاه وانت برای جابه جایی افراد در شرایط اضطراری، 20 لجن کش را خواهان شد و از هلال احمر نیز خواست از استان تأمین تغذیه و تجهیزات برای مواقع بحران را درخواست کند.

ممانعت از اسکان مسافران نوروزی در نزدیکی رودخانه ها، تشکیل بانک تجهیزات و ماشین آلات در فرمانداری خرمشهر، برخورد با گشت دریایی تا زمان برطرف خطر احتمالی ازجمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای کار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای کار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید