کاشیما &ndash پرسپولیس: جنگ اول برای جهانی شدن ، قلب ایران در ژاپن می تپد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، حالا همه ما یکی شده ایم. یکی به نام پرسپولیس، یکی برای ایران که جز این فوتبال، چه کسی می تواند بخنداندش؟ زهرا اسدی ، شنبه 12 آبان 1397، ساعت 9:30، استادیوم کاشیما ساکر، بازی رفت فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا. یک طرف پرسپولیس ایستاده و مقابلش، کاشیما که اتفاقا هر دو پرافتخارترین باشگاه ها در لیگ های ایران و ژاپن به حساب می آیند. این بازی اما فراتر است از همه قهرمانی های پیشین آنها. پرسپولیس و کاشیما قرار است بازی قهرمانی را برگزار نمایند. حال آنکه پیش از این هیچکدام شان حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه نکرده بودند و الان هم به لطف برگزاری این تورنمنت به صورت منطقه ای، با کمترین شناخت به دیدار یکدیگر می روند. حالا اما چه اتفاقی می تواند راضی شان کند جز تجربه نخستین قهرمانی آسیا؟ رویای ما هم همین است: قهرمانی در آسیا با دوست داشتنی ترین و پرتلاش ترین پرسپولیس تاریخ که وقتی با قلب های مان بدرقه اش می کردیم، آرزو کردیم با امید برگردد به آغوش ایران.

کاشیما &ndash پرسپولیس: جنگ اول برای جهانی شدن ، قلب ایران در ژاپن می تپد

صدای تپش های قلب ایران را حتما پرسپولیسی ها از آن سوی قاره شنیده اند. این را از ته دل خندیدن ها و امید دادن های شان به ما می گوید. مایی که هیجان نمی گذارد حتی تلخ و شیرین های روزهای رفته را به یاد بیاوریم و رویاهای مان را سپرده ایم به دست بی ادعا ترین مردان این فوتبال. تپش های قلب مان شتاب گرفته و امیدوارانه پی همان رویایی می دود که از دل ناامیدی ها سر برآورد و امروز مومنانه باورش نموده ایم.

حالا همه ما یکی شده ایم. یکی به نام پرسپولیس، یکی برای ایران که جز این فوتبال، چه کسی می تواند بخنداندش؟ صدای تپش های قلب مان را حتما در تمام گوشه و کنارهای قاره شنیده اند اما شاید نمی دانند که پرسپولیس هم قلبش را برای ما خواهد گذاشت. مگر نه اینکه برانکو گفته بود بازیکنانش در زمین با قلب های شان از پی قهرمانی می دوند؟

ما این قهرمانی را که برای فوتبال ایران دست نیافتنی می نمود، از دوست داشتنی ترین و پرتلاش ترین پرسپولیس تاریخ وعده گرفته ایم. پرسپولیسی که نه پنجره بسته راه نفسش را بست و نه خیریت ها و نداری ها حریفش شد و امیدواریم حالا که بیش از همیشه به قهرمانی نزدیک شده است، غرور پاهایش را نبندد. این آخرین خواسته ما از تیمی است که اینگونه فینالیست شدنش به همه قهرمانی های عمر 55 ساله اش می ارزد.

بیشتر بخوانید:

  • ایران - ژاپن؛ جنگ جذاب ابدی
  • آمار خوب ژاپنی ها مقابل ایرانی ها در فینال
  • فوتبال ایران و ژاپن، دو دنیای متفاوت

    برانکو ایوانکوویچ گفته بود قهرمانی آسیا بزرگ ترین افتخار دوران مربیگری اش خواهد بود اما شاید نداند که قهرمانی این پرسپولیس، برای خودش هم بزرگ ترین افتخار می تواند باشد. بزرگ ترین، از روز نخست تا امروز. حتی اگر افتخار حضور در جام باشگاه های دنیا را به حساب نیاوریم. این را پرسپولیس بهتر از همه ما می داند. مایی که منتظریم پرسپولیس به قهرمانی هفت ساله شرقی ها انتها بدهد و دل فوتبال ایران را پاک کند از حسرت 26 سال قهرمان نشدن.

    فقط ای کاش پرسپولیسی ها با هزار جان کندن خود را به این مرحله رسانده اند، یادشان نرفته باشد که کارشان هنوز تمام نشده و مهم تر اینکه پله آخر، همیشه بلندتر است. این هشداری است که از آمار گل های زده و خورده کاشیما دیافت نموده ایم. جایی که این تیم در 3 بازی رفت مرحله حذفی که میزبان بوده اند، 8 گل زده و 3 گل خورده اند. در بازی های برگشت در زمین حریفان اما 7 گل زده و 5 گل خورده دارند.

    در عوض پرسپولیس با 6 بازی بدون گل خورده و به عنوان رکورددار کلین شیت این فصل به میدان می رود و تا تصاحب رکورد تاریخ لیگ قهرمانان تنها یک کلین شیت فاصله دارد. برای همین است که فیفا رویارویی بیرانوند و خط آتش کاشیما را جذاب ترین اتفاق فینال دانسته. ما اما برگ برنده تیم ژاپنی را زیکو برزیلی می دانیم که حالا مدیر فنی تیم کاشیماست و البته برانکو سال ها پیش شکستش داده: در 5 فروردین 1384 وقتی به عنوان سرمربی تیم ملی ژاپن مقابل تیم ملی ایران با سرمربیگری مرد کروات نهاده شد و 2 بر صفر باخت.

    هرچند حالا باید آن بازی و همه بازی های پیش از فینال را بسپاریم به صندوقچه خاطره ها و یکی شویم با پرسپولیسی که افتخار ایران است.

    2 – 470

منبع: ایران ورزشی

به "کاشیما &ndash پرسپولیس: جنگ اول برای جهانی شدن ، قلب ایران در ژاپن می تپد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشیما &ndash پرسپولیس: جنگ اول برای جهانی شدن ، قلب ایران در ژاپن می تپد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید