برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب خوانی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، نشست هم اندیشی شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب و اعضا کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان ها برگزار گردید.

برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب خوانی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتاب خوانی، ابراهیم حیدری دبیر رویدادهای ترویج کتاب خوانی گفت: نشست هم اندیشی شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب و اعضای کمیسیون فرهنگی به تشریح برنامه ها و فعالیت های انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، روستاها و عشایر دوستدار کتاب ، جام باشگاه های کتاب خوانی و تقدیر از مروجان کتاب خوانی پرداخت. عمده ماموریت این رویدادها ترویج کتابخوانی در سراسر کشور است و هدف ما از پیش بردن این فعالیت ها، جلب مشارکت گروه های مردم نهاد و بخش خصوصی است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برطرف تبعیض در زمینه فعالیت های فرهنگی و پرهیز از تمرکزگرایی را از دیگر اهداف عالی رویدادهای ترویج کتاب خوانی توصیف کرد و از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان ها درخواست کرد از فعالیت های ترویج کتاب خوانی در شهر و روستاهای شان بیش از پیش حمایت نمایند.

در این نشست نمایندگانی از شوراهای استان های یزد، بوشهر، فارس، خراسان، گرگان، کردستان، اصفهان، کرمان و ... حضور داشتند و به طرح دیدگاه هایشان در زمینه کتاب خوانی پرداختند و ظرفیت ها و قابلیت های کتابخوانی در شهر و استان شان را تشریح و تبیین کردند.

همچنین تنی چند از اعضای شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب به طرح دیدگاه ها و فعالیت های شان در ترویج کتاب خوانی پرداختند.

در این نشست هم اندیشی پیشنهاد شد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان ها به عضویت شورای برنامه ریزی رویدادهای ترویج کتاب خوانی دربیاید.

فراخوان پنجمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه های کتاخوانی، و تقدیر از مروجان کتاب خوانی در شهریورماه منتشر گردیده است و فرایند ارسال آثار و داوری و برگزاری مراسم سرانجامی این رویدادها تا سرانجام سال ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب خوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب خوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید