بهره مندی 48 هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمان

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکرمان گفت: این نمایندگی تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه های مختلف بویژه محرومیت زدایی و توسعه فرهنگ رضوی در این استان ارائه نموده است.

بهره مندی 48 هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ فلش و سلفی از کرمان، سید حسین صابری مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: در زمان تاسیس دفتر نمایندگی در استان کرمان، 2 منطقه محروم نهضت آباد و کوهستان با هدف محرومیت زدایی به عنوان دهستان های هدف انتخاب شدند و تاکنون خدمات ارزنده ای در حوزه ساخت مسجد، مدرسه، آبرسانی توسط خادمیاران در این 2 منطقه انجام گرفته است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به خشکسالی قنوات این دهستان ها بیان داشت: نمایندگی آستان قدس رضوی با مشارکت شورای اسلامی روستا ها کار لایروبی و احیای قنوات را در دستور کار قرار داده است و انشالله در آینده نزدیک شاهد احیای قنوات در این 2 دهستان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در طی 2 سال اخیر حدود 15 هزار نفر از محرومین زیارت اولی استان کرمان در قالب طرح مهر درخشان به فضای معنوی حرم رضوی اعزام شده اند.

صابری با اشاره به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 600 نفر از محرومین مناطق رودبارجنوب و روستا های شهرستان رفسنجان از خدمات پزشکی خادمیاران رضوی بهره مند شده اند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 990 بسته ارزاق و هشت هزار و 209 بسته لوازم التحریر با یاری خیران جمع آوری و بین خانواده های نیازمند و دانش آموزان محروم توزیع شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به جذب و گزینش خادمیاران رضوی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار نفر در استان کرمان به عنوان خادمیار ثبت نام نموده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 15 کانون محله ای نیز در مناطق مختلف استان و با موضوع مساجد تشکیل شده است.

صابری با بیان اینکه استان کرمان رتبه دوم موقوفات آستان قدس رضوی در کشور را دارد تاکید نمود: جهت ترویج فرهنگ وقف در امسال فضایی برای ورزش باستانی زورخانه ای در کرمان و خانه ای نیز در شهرستان سیرجان برای مقاصد تعیین وقف شده است.

وی اعلام کرد: مقدمات تبدیل باغ بیرم آباد به اردوگاه دانش آموزی اجرا شده و به دنبال احداث فضای مناسب تفریحی، فرهنگی، ورزشی برای استفاده دانش آموزان هستیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: احداث مجتمع چندمنظوره فرهنگی ورزشی، تفریحی و درمانی در مجاورت جنگل قائم شهر کرمان نیز از برنامه های این نمایندگی بشمار می رود.س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره مندی 48 هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 48 هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید