داورزنی: عملکرد فدراسیون ها در بازی های آسیایی تحلیل و با مسبب حذف زهرا نعمتی برخورد می گردد، تاج جانبازی دارد اما درصدش را نمی دانم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش با اعلام اینکه معدل عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 قابل قبول بوده است, گفت: عملکرد فدراسیون ها تحلیل و با بخش هایی که انتظارات را برآورده نکرده اند، برخورد می گردد.

داورزنی: عملکرد فدراسیون ها در بازی های آسیایی تحلیل و با مسبب حذف زهرا نعمتی برخورد می گردد، تاج جانبازی دارد اما درصدش را نمی دانم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، محمدرضا داورزنی درباره عملکرد کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: با برگزاری جلسه ستاد بازی ها یک گزارش تحلیلی از عملکرد کاروان ارائه خواهد شد تا یک جمع بندی از کلیات حضور ایران در این بازی ها ارائه کنیم. باید تبریک بگویم به مردم ایران چون معدل عملکردی کاروان خوب بوده است، مخصوصاً در رشته های المپیکی که خیلی خوب کار کردیم. منهای برخی از رشته ها که باید به دنبال نقاط ضعف آن باشیم، رشته هایی مانند پنچاک سیلات، مجموعاً عملکرد کاروان خوب بود. علی رغم اینکه در کشتی تکواندو و بوکس دو وزن را کم نموده بودند، اما در قیاس با بازی های آسیایی 2010 و 2014 عملکرد بسیار بهتر بود.

وی درباره عملکرد ایران در رشته های تیمی نیز گفت: در رشته های تیمی عملکردمان بسیار رضایت بخش بود، البته در فوتبال ما می دانستیم که این تیم قرار است با بازیکنان زیر 21 سال اعزام گردد و استارتی برای راهیابی المپیک 2020 داشته باشد و از این رشته انتظار سکو نداشتیم. برای هندبال هم چون بازی های آسیایی در تقویم جهانی این رشته وجود ندارد لژیونرهای هندبال حضور نداشتند و برای همین از این رشته هم انتظار چندانی نداشتیم، اما کبدی در بخش زنان و مردان بسیار عالی بود و همچنین والیبال بدون ست باخته قهرمان این بازی ها شد. عملکرد تیم ملی بسکتبال نیز بسیار خوب بود و مدال نقره کسب کرد. باید بگویم بچه ها در واترپلو هم بسیار خوب ظاهر شدند، چرا که چهار دهه بود در این رشته مدالی کسب ننموده بودیم و در این دوره به مدال برنز رسیدیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش اضافه نمود: با توجه به اینکه ما از نظر تعداد ورزشکار اعزامی یازدهمین کشور بودیم، اما در قیاس با سایر کشورها عملکرد قابل قبولی داشتیم. در این بازی ها اندونزی بیش از 900 و چین بیش از 800 ورزشکار داشتند.

داورزنی درباره اعتراض کاروان ایران به رشته پنچاک سیلات و اینکه برخی از کشورها این رشته را تحریم نموده بودند، اما کاروان ایران با وجود اعتراض ورزشکارانی را در این رشته اعزام نموده بود، عنوان نمود: یکی از بحث هایی که شورای المپیک آسیا دنبال می نماید بحث میزبانی و چیدمان رشته هاست که امتیازاتی را به کشور میزبان ارائه می نماید. در این مسابقات یکی از این امتیازات پنچاک سیلات است که نام منطقه ای در جاکارتاست. این ورزش یک نوع ورزش آیینی است و داور خاصی هم داشت و برای همین برای سایر کشورها ناشناخته بود. با این اوصاف اما ستاد بازی ها با توجه به اتفاقاتی که در کشورمان اتفاق افتاده بود و برخی ها در این رشته کار می کردند، تصمیم گرفت ورزشکارانی در این رشته اعزام شوند، اما اینکه از 16 مدال 14 مدال طلا را خود میزبان تصاحب کند، دیگر بحثی جداست. به هرحال میزبان توانسته بود در این بازی ها برای خودش شرایط خوبی را فراهم کند و با توجه به 926 شرکت نماینده ای که داشت مقام خوبی را در خاتمه داشته باشد.

وی درباره نقدهایی که به اعزام ورزشکاران این رشته به جاکارتا گردیده بود، گفت: نوع کار در این رشته در جاکارتا به گونه ای بود که روح ورزش در آن رعایت نشد. البته باید بگوییم این رشته برای خود میزبان یک رشته پرطرفدار است. بازی های آن که در محله پنچاک سیلات برگزار می گردد و چندین بار رئیس جمهوری اندونزی در آنجا حضور پیدا کرد. البته این رشته به نوعی مانند ورزش زورخانه ای ماست که برای خودش در کشورشان طرفدارانی دارد. اینها امتیازاتی است که شورای المپیک آسیا به کشور میزبان می دهد. اگر فردا هم ایران میزبان بازی های آسیایی گردد می تواند رشته هایی را اضافه کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش که در برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می کرد، درباره اینکه آیا با فدراسیون هایی که نتوانستند در بازی های آسیایی انتظارات را برآورده نمایند آیا برخورد خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: قطعاً همین طور است. به دور از احساسات تحلیل کاملی از عملکرد فدراسیون ها در حال تکمیل شدن است که عملکرد فدراسیون ها را از لحاظ انتظارات آنالیز خواهد نمود. این مسائل در جلسات آتی برگزار خواهد شد. دوشنبه قرار است جلسه ستاد بازی ها و چهارشنبه جلسه مشترک فدراسیون ها برگزار گردد که قطعاً این موارد نیز در این جلسات آنالیز خواهد شد. طبیعی است که برای المپیک 2020 و بازی های آسیایی 2022 باید از همین الان روی عملکرد فدراسیون ها دقیق باشیم. برای این رویدادها باید بهتر کار کنیم.

داورزنی در واکنش به این سؤال که آیا مسبب حذف زهرا نعمتی از مسابقات تیراندازی با کمان معین خواهد شد و اینکه آن فرد حتی اگر دبیر فدراسیون هم باشد برخورد می گردد یا خیر، گفت: قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد، چون منافع ملی از هر چیزی مهم تر است.

وی درباره وضعیت تیم ملی ایران و اینکه گفته می گردد این تیم به حمایت مالی وزارتخانه احتیاج دارد گفت: شک نکنید رشته ای را نداشته ایم که به دلیل تنگنای مالی بخواهد مسابقه ای را کنسل کند. علی رغم تنگناهایی که وجود دارد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کوشش نموده اند تا برنامه فدراسیون ها انجام گردد. فوتبال هم همین طور است و همیشه از حمایت وزارتخانه بهره مند بوده. به آنها یاری خواهیم کرد تا برای کمپ ها، اردوها و برنامه های تدارکاتی شان به مشکل نخورند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش در رابطه با وضع قانون جدید بازنشسته ها و اینکه با اجرای این قانون با برخی از رؤسای فدراسیون ها خداحافظی خواهد شد، عنوان نمود: اگر قانونی ابلاغ گردد همه دستگاه های اجرایی موظف هستند که آن را اجرا نمایند. وزارت ورزش هم همین طور است و در مقابل اجرای قانون اقدام خواهد نمود. تقریباً فدراسیون ها و جاهای دیگری که این قانون را شامل می شوند، معین هستند. البته برخی تبصره ها و استثناها در اجرای این قانون وجود دارد که مورد آنالیز قرار می گیرد، اما کوشش وزارت ورزش و تاجایی که من می دانم همه دستگاه های اجرایی این است که این قانون اجرا گردد.

وی درباره اینکه گفته می گردد برخی از فدراسیون ها ادعا می نمایند دولتی نیستند و رؤسای آن حقوقی دریافت نمی نمایند و در نتیجه شامل قانون بازنشستگی نخواهند شد، بیان داشت: بحث حقوق دریافت یا ندریافت نیست. تمامی رؤسای فدراسیون ها شامل این قانون می شوند مگر اینکه 50 درصد جانبازی یا ایثارگری داشته باشند. شاید 12 یا 11 فدراسیون شامل این قانون شوند. البته این به آن معنا نیست که در صورتی که رؤسای فدراسیون شامل قانون بازنشستگی شدند دیگر از ظرفیت فکری آنها در آن فدراسیون ها استفاده نگردد. قطعاً تا جایی که قانون اجازه دهد از تمامی افراد استفاده خواهد شد، اما به هرحال قانون جدید رئیس فدراسیون های بازنشسته را از ریاست منع نموده است و آن فرد دیگر نمی تواند کارهایی مانند امضا کردن چک و امور دیگر را انجام دهد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که بهتر است کارهای اجرایی دست مدیران جوان و شایسته بیفتد، گفت: قطعاً همین طور است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش راجع به اینکه گفته می گردد به دلیل اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید نرسیده است، کارهای این فدراسیون غیرقانونی انجام می گردد، گفت: فدراسیون ها اساسنامه هایی دارند که تأیید آن در دولت قبل بوده است. این اساسنامه زمانی که به تأیید هیئت دولت می رسند، لازم الاجرا هستند. البته فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه اساسنامه اش تأییدیه فیفا دارد یک بحث دیگر است، اما این موضوعی نیست که دغدغه ای را ایجاد کند. برای ما بیشتر از هر چیز این اهمیت دارد که فدراسیون نهایت کوشش را داشته باشد تا در جام ملت های آسیا بهترین نتیجه رقم بخورد. البته باید در کنار این کوشش ها مسائل قانونی هم ادامه دار بوده و پیگیری گردد.

داورزنی درباره اینکه آیا رئیس فدراسیون فوتبال هم شامل قانون جدید بازنشستگی خواهد شد و با توجه به اینکه تیم ملی ایران جام ملت ها را در پیش دارد، این موضوع نمی تواند باعث بروز مشکلاتی در فدراسیون فوتبال گردد، گفت: هنوز این قانون ابلاغ نگردیده است. البته رئیس فدراسیون فوتبال جانبازی دارد، اما اینکه درصد جانبازی اش چقدر است، خبر ندارم. وقتی که این قانون ابلاغ گردد در همه فدراسیون ها اجرا خواهد شد و همه ملزم به اجرای آن هستند و شامل همه می گردد. اگر فدراسیون فوتبال هم شامل گردد، این قانون اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "داورزنی: عملکرد فدراسیون ها در بازی های آسیایی تحلیل و با مسبب حذف زهرا نعمتی برخورد می گردد، تاج جانبازی دارد اما درصدش را نمی دانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: عملکرد فدراسیون ها در بازی های آسیایی تحلیل و با مسبب حذف زهرا نعمتی برخورد می گردد، تاج جانبازی دارد اما درصدش را نمی دانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید