رئیس سازمان نظام پرستاری در تبادل نظر با خبرنگاران اطلاع داد؛ علت تاخیر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در پرستاری، سامانه ثبت ملی پرستاران راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، دالوندی گفت: سامانه ثبت ملی پرستاران با هدف مشخص وضعیت نیروهای پرستاری راه اندازی شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری در تبادل نظر با خبرنگاران اطلاع داد؛ علت تاخیر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در پرستاری، سامانه ثبت ملی پرستاران راه اندازی شد

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری ایران در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: سامانه ثبت ملی پرستاران با هدف معین وضعیت نیروهای شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور راه اندازی شده است؛ امور مربوط به ثبت نام و ثبت معینات و وضعیت پرستاران بر عهده وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در این سامانه وضعیت اشتغال پرستاران از قبیل طرحی بودن و استخدام آنها در بیمارستان های سراسر کشور معین می گردد و اشتغال پرستاران در بخش های دولتی یا خصوصی تعیین می گردد.

هدف از راه اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران

دالوندی اظهار کرد: این سامانه با هدف معین کمبود نیروی پرستار یا تعداد پرستاران بیکار در سراسر کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران اضافه نمود: وزارت بهداشت برای راه اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران از سازمان نظام پرستاری درخواست یاری نکرده است به همین دلیل تمام کارهای این سامانه از طریق معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می گردد.

وی درباره آزمون صلاحیت حرفه ای در پرستاری گفت: به دلیل موضوعات جزئی درباره معین مجری برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ا ی با وزارت بهداشت اختلاف نظر داریم و فعلا این طرح متوقف شده است.

دالوندی تأکید کرد: در آینده ای نزدیک درخواست خود را برای تشکیل مجدد شورای صلاحیت حرفه ای به سرپرست وزارت بهداشت اعلام می کنیم تا این طرح از بلاتکلیفی درآید و وظایف سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت به طور دقیق تعریف گردد.

ضرورت معین شاخص های آزمون صلاحیت حرفه ای

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران بیان نمود: پس از برگزاری جلسات صلاحیت حرفه ای باید شاخص های آزمون صلاحیت حرفه ای برای داوطلبان جدید الورود و فارغ التحصیلان جدید معین گردد زیرا هیچ کدام از این شاخص ها را برای سازمان نظام پرستاری شناخته شده نیست.

وی گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای ویژه پرستاران برای معین وضعیت آنها و معین شدن صلاحیت شان برای اشتغال در حرفه پرستاری در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور انجام می گردد تا اگر فردی از نظر روحی و روانی شرایط انجام این کار را ندارد در این شغل مشغول به فعالیت نگردد.

دالوندی یادآوری کرد: من از اعضای کمیسیون تلفیق درخواست دارم تاهنگام معین بودجه، مسائل تأمین صلاحیت پرستاران در زمینه اجرای طرح توسعه خدمات پرستاری، کمبود شدید نیرو و فشار بالای کاری را فراموش نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس سازمان نظام پرستاری در تبادل نظر با خبرنگاران اطلاع داد؛ علت تاخیر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در پرستاری، سامانه ثبت ملی پرستاران راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان نظام پرستاری در تبادل نظر با خبرنگاران اطلاع داد؛ علت تاخیر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در پرستاری، سامانه ثبت ملی پرستاران راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید