شناسایی 7000 مبادی فراوری پسماند بیمارستانی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون 7000 مبادی فراوری پسماند بیمارستانی شناسایی گردیده است، گفت: از این میان تنها 2600 مرکز با شهرداری تهران قرارداد منعقد نموده اند.

شناسایی 7000 مبادی فراوری پسماند بیمارستانی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، عبدلی در جریان آنالیز لایحه شهرداری در خصوص اصلاحیه معین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی گفت: حوزه پسماند حوزه ای حساس و گسترده است که اگر فرصتی توسط شورا داده گردد، به بیان برنامه های سازمان مدیریت پسماند در این حوزه خواهم پرداخت.

وی اضافه نمود: درباره پسماندهای پزشکی صراحت قانونی وجود دارد که متولی آن وزارت بهداشت است؛ اما در حال حاضر مدیریت این پسماند به گردن شهرداری تهران افتاده است. در حالی که به عنوان شهرداری وظیفه ای برای جمع آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی نداریم.

عبدلی ادامه داد: ما نه آمار تناژی از این نوع پسماند داریم و نه حتی مبادی فراوری این نوع پسماند را می دانیم. در حال حاضر 7000 مبادی فراوری این نوع از پسماند را شناسایی کردیم که شامل 164 بیمارستان، آزمایشگاه و مطب پزشکی است.

وی تاکید نمود: محیط زیست در نامه ای به شهرداری اعلام نموده است که هیچ بیمارستانی زباله های بیمارستانی را عادی و بی خطر نمی کند. ما برای جمع آوری این نوع از زباله های ویژه 41 خودروی ویژه اختصاص داده ایم و برای هر کیلو از این نوع زباله باید1860 تومان دریافت کنیم. از 7000 مبادی فراوری این نوع از زباله تنها 2600 مرکز با ما قرارداد بسته اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه مرجع صدور مجوز حرف پزشکی، وزارت بهداشت است، اضافه نمود: متاسفانه حتی ما نمی توانیم تناژ فراوریی پسماندهای پزشکی را احصا کنیم. سال گذشته شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرد که زباله سوز پزشکی احصا گردد پس از فراخوان چند شرکت برای این کار اعلام آمادگی کردند که نهایتا با یک شرکت هلندی قرارداد بسته شد و مقرر شد با قیمت 1210 تومان هر کیلو زباله پزشکی را از بیمارستان ها تحویل بگیرند اما علت اینکه این قرارداد اجرایی نشد و به پیش نرفت عدم تامین مالی توسط وزارت بهداشت بود که در این حوزه همکاری نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی 7000 مبادی فراوری پسماند بیمارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 7000 مبادی فراوری پسماند بیمارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید