ماجرای دروازه پرسپولیس: بیرانوند پیشنهاد ندارد، حقیقی را نمی خواهند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، نه باشگاه پرسپولیس و نه برانکو تا امروز درخواستی برای جذب علیرضا حقیقی نداشته اند و هیچ پیشنهادی هم به او ارائه نشده است اما در نهایت تعجب می بینیم که به عنوان جانشین بیرانوند معرفی اش نموده اند.

ماجرای دروازه پرسپولیس: بیرانوند پیشنهاد ندارد، حقیقی را نمی خواهند

مثل همیشه نام علیرضا حقیقی را هم کنار نام پرسپولیس می شنویم. دروازه بانی که البته آمار عملکرد چند سال اخیرش هر تیمی را از جذب او منضرف می نماید و پرسپولیسی ها هم برای به خدمت گرفتنش پا پیش نگذاشته اند اما خب چون در پرسپولیس مطرح شد، همیشه به عنوان یک گزینه برای این تیم معرفی می گردد. حتی اگر مثل الان خودِ پرسپولیسی ها تمایلی به جذب او نداشته باشند. نه مدیران باشگاه پرسپولیس و نه برانکو ایوانکوویچ تا امروز درخواستی برای جذب علیرضا حقیقی نداشته اند و هیچ پیشنهادی هم به او ارائه نشده است اما در نهایت تعجب می بینیم که به عنوان جانشین بیرانوند معرفی اش نموده اند. پرسپولیسی ها می خواستند اگر بیرانوند رفت، دروازه را به مظاهری بسپارند اما ذوب آهن رضایت نامه اش را صادر نکرد تا مرد کروات گزینه سوم خود را معرفی کند: محمدرضا اخباری.

یادتان هست وقتی علیرضا بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کرد، چه ها درباره اش شنیدیم؟ گفتند دیگر پیراهن شماره یک پرسپولیس را به تنش نخواهیم دید. گفتند اگر رضایت نامه اش دست پرسپولیسی ها گرو نبود، از همان روسیه می رفت فوتبال اروپا. او اما برگشت و از آنجا که باشگاهِ محروم پرسپولیس جایگزینی برایش نداشت، مجبور شد به قراردادش پایبند بماند.

ماند اما یک بند به قراردادش افزود که بعد از نیم فصل بتواند برود. توافق و شرط شان با باشگاه پرسپولیس دقیقا این بود که از نیم فصل به بعد و با باز شدن پنجره نقل و انتقالات، می تواند 700 هزار دلار بدهد و رضایت نامه اش را بخرد. اتفاقی که همه با اطمینان می گویند رخ می دهد اما آیا پیشنهادی هست که بیرانوند به خاطرش به پرسپولیس پشت کند؟ پاسخ سرپرست باشگاه به این پرسش، منفی است: فعلا ترانسفری نداریم و برای علیرضا بیرانوند هم هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه نرسیده است.

خودِ این دروازه بان اما همان طور که بارها تکرار نموده، رویاهای بزرگی در سر دارد و مشتاق است به حضور در لیگ برتر انگلیس. فعلا اما پیشنهادی در دستش نیست که به آن تکیه کند. البته پیش تر گفته بود که انتقال به اروپا را گذاشته برای بعد از جام ملت های آسیا اما شاید نمی دانسته که مهلت نقل و انتقالات زمستانی در قاره سبز چند روز پیش از فینال جام ملت ها به انتها می رسد و شاید هم امید داشته که تا پیش از آن، پیشنهاد چشمگیری به دستش برسد. هر چه هست، می دانیم که او چقدر به رفتن تمایل دارد و هر پیشنهادی ممکن است او را از پرسپولیس بگیرد.

در شرایط فعلی اما مهم تر از جدایی بیرانوند، انتخاب جانشین اوست که باشگاه و برانکو را به دردسر انداخته. نه که گزینه ای برای دروازه نداشته باشند. گزینه دارند اما دست شان به آن نمی رسد. آنها از یک فصل پیش دنبال رشید مظاهری بودند اما از بخت بَدشان این دروازه بان تا انتها لیگ هجدهم با ذوب آهن قرارداد دارد و باشگاه اصفهانی تا امروز به جدایی اش رضایت نداده است.

در واقع مظاهری که حالا و در آستانه جام ملت های آسیا پیراهن تیم ملی را هم از دست داده، تنها دروازه بانی است که برانکو ایوانکوویچ او را در اندازه دروازه پرسپولیس می داند اما چون شانسی برای در اختیار گرفتنش ندارد، رفته سراغ محمدرضا اخباری. حال آنکه این دروازه بان بعد از جدایی اش از سایپا در انتها لیگ هفدهم، پیراهن هیچ تیم دیگری را نپوشیده و نیم فصل اول را به خانه نشینی گذرانده است.

اینجاست که باید بپرسیم آیا چنین دروازه بانی به درد پرسپولیس می خورد؟ پرسپولیسی که همچون سه سال گذشته مدعی قهرمانی لیگ برتر است و لیگ قهرمانان 2019 آسیا را هم در قامت نایب قهرمان شروع خواهد نمود. اتفاقا بیرانوند یکی از مهرهایی بود که با عملکرد درخشانش صعود پرسپولیس به فینال را آسان تر کرد و حالا برانکو حق دارد که اینقدر به حفظ او اهمیت بدهد. آقای سرمربی البته بارها گفته که مانع پیشرفت بازیکن و درآمدزایی باشگاه نخواهد شد اما نگفته پیداست که جدایی علیرضا بیرانوند تا چه اندازه نگرانش خواهد نمود.

البته همین الان هم بوژیدار رادوشویچ مدعی پیراهن شماره یک پرسپولیس است و به خیال خودش می تواند جای بیرانوند را پر کند اما تصور برانکو چیز دیگری است. برای همین از حالا برای جذب یک دروازه بان دیگر به تکاپو افتاده تا بعد از جدایی مرد شماره یک تیم ملی دستش خالی نماند. جالب است که مثل همیشه نام علیرضا حقیقی را هم کنار نام پرسپولیس می شنویم. دروازه بانی که البته آمار عملکرد چند سال اخیرش هر تیمی را از جذب او منضرف می نماید و پرسپولیسی ها هم برای به خدمت گرفتنش پا پیش نگذاشته اند اما خب چون در پرسپولیس مطرح شد، همیشه به عنوان یک گزینه برای این تیم معرفی می گردد. حتی اگر مثل الان خودِ پرسپولیسی ها تمایلی به جذب او نداشته باشند.

نه مدیران باشگاه پرسپولیس و نه برانکو ایوانکوویچ تا امروز درخواستی برای جذب علیرضا حقیقی نداشته اند و هیچ پیشنهادی هم به او ارائه نشده اما در نهایت تعجب می بینیم که به عنوان جانشین بیرانوند معرفی اش نموده اند. حقیقی که در ژانویه 2012 به روبین کازان پیوسته بود، یک سال بعد قرضی به پرسپولیس بازگشت و به جام جهانی 2014 هم رفت اما بعد از آن روزها و ماه های زیادی را دور از فوتبال گذراند. او دوباره به روبین کازان رفت و بعد پیراهن تیم های پنافیل، ماریتیمو و اسپورتینگ کوویلیا (پرتغال) و اسکیلستونا (سوئد) را پوشید اما در هیچکدام از این تیم ها موفق نبود و بدتر اینکه یک جراحی هم روی مچ پایش داشت که او را برای مدت طولانی تری از فوتبال دور نگه داشت.

این دوری شاید همان دلیلی باشد که باعث شده پرسپولیسی ها به سراغ علیرضا حقیقی نروند و با محمدرضا اخباری که او هم یک نیم فصل بازی ننموده، به مذاکره بنشینند. گزینه اول شان اما کسی نیست جز علیرضا بیرانوند که حتما امیدوارند پیشنهادی نداشته باشد و دست کم تا آخر فصل در پرسپو.لیس بماند.

2 - 770

منبع: ایران ورزشی

به "ماجرای دروازه پرسپولیس: بیرانوند پیشنهاد ندارد، حقیقی را نمی خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دروازه پرسپولیس: بیرانوند پیشنهاد ندارد، حقیقی را نمی خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید