اجرای دوسالانه طرح کنترل چاقی دانش آموزان لازم است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه طرح کنترل چاقی که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید، گفت: با اجرای این طرح تحولی در تربیت بدنی و سلامت بچه ها به وجود آمد و تمرکز بر ترویج سبک زندگی سالم صورت گرفت.

اجرای دوسالانه طرح کنترل چاقی دانش آموزان لازم است

وی اعلام کرد: امروز 40 هزار دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت اجرای طرح های اینچنینی را عهده دار هستند و شاهد ارتقای صندلی سلامت و ارتقای منزلت مراقبان سلامت و مربیان تربیت بدنی در جامعه بودیم.

حمیدی به تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح کوچ اشاره نمود و گفت: در سنجش اولیه، از بین 13 میلیون و 290 هزار و 720 دانش آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه سناد ثبت شده است که 6 میلیون و 595 هزار و 38 نفر پسر و 6 میلیون و 695 هزار و 682 دختر بودند. در سنجش ثانویه از بین 11 میلیون و 864 هزار و 637 دانش آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه ثبت شده است، 5 میلیون و 698 هزار و 744 پسر و 6 میلیون و 165 هزار و 893 دختر بودند.

حمیدی ادامه داد: در سنجش اولیه، 6 درصد دانش آموزان لاغر و خیلی لاغر بودند که در سنجش ثانویه به 5.29 درصد رسید؛ در سنجش اولیه 63.9 درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند که در سنجش ثانویه به 66.91 درصد رسید و همچنین در سنجش اولیه 30.1 درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که به 27.7 درصد رسیده است.

وی به شرایط وزن دانش آموزان دختر و پسر اشاره نمود و اضافه کرد: در سنجش اولیه، 5.76 درصد دانش آموزان دختر، لاغر و خیلی لاغر، 67.96 درصد دارای وزن طبیعی و 26.28 درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به 5.38 درصد، 70.9 درصد و 23.72 درصد رسید همچنین در سنجش اولیه، 6.24 درصد دانش آموزان پسر، لاغر و خیلی لاغر، 59.76 درصد دارای وزن طبیعی و 34 درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به 5.4 درصد، 62.6 درصد و 32 درصد رسید.

حمیدی بیان کرد: در دامنه لاغر و خیلی لاغر دانش آموزان، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد، در دامنه اضافه وزن، استان های شهر تهران، مازندران و گیلان و در دامنه چاقی، به ترتیب استان های گیلان، شهر تهران و مازندران قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان ضرورت اجرای دوسالانه این طرح گفت: اجرای دو سالانه این طرح به ترسیم نیمرخ شرایط توده بدنی نسل یاری می نماید و بازخوردهای برگرفته از این طرح به مدیران ارشد نظام در تدوین و اجرای برنامه های اثرگذار یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای دوسالانه طرح کنترل چاقی دانش آموزان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دوسالانه طرح کنترل چاقی دانش آموزان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید