سلامتی و پزشکی

قدیمی ترین دانشگاه های دنیا را بشناسید

دانشگاه های قدیمی جهان جزو مشهورترین و معتبرترین دانشگاه ها هستند. در این دانشگاه ها، دانشمندان سرشناسی تحصیل نموده اند و بسیاری از آن ها، جهانی علم را تغییر داده اند.

28 اردیبهشت 1401

مهمترین دلایلی که شما چاق هستید

چاقی یک اختلال مزمن است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی در بدن اتفاق می افتد و بروز مسائل متعددی را برای سلامتی به همراه دارد که از آن جمله می توان به بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، آرتریت شدید و حتی برخی سرطان ها اشاره کرد.

26 اردیبهشت 1401

چرا به سوئیس سفر کنیم؟

دلایل سفر به سوئیسوقتی که در خصوص سوئیس فکر می کنید، خیلی چیزها از ذهنتان می گذرد. تصاویری از کوه های برفی و شکلات های خوشمزه و فندوقی، معمولا اولین مواردی است که در خاطر افراد می آید. در واقع این ها بخش کوچکی از دلایل سفر به سوئیس هستند، دلایلی شگفت انگیز...

24 اردیبهشت 1401

قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود

نوجوانی 18 ساله چند ساعت پس از خوردن به جای مانده غذای خریداری شده از رستوران به علت نارسایی در چند عضو در بیمارستان بستری شد و سپس هر دو پا و تمام انگشتان او قطع شدند.

22 اردیبهشت 1401

اومیکرون چقدر به ما نزدیک شده است؟

تعداد مبتلایان قطعی به سویه اومیکرون به 15 نفر رسید. این ابتلا ها پس از آن شناسایی شدند که نخستین مورد هفته گذشته از امارات وارد ایران شده بود. حالا ستاد ملی کرونا برای کنترل شیوع گونه تازه کرونا، محدودیت هایی در حوزه گردشگری اعمال نموده است. بر این اساس...

19 اردیبهشت 1401

تالار نگارگری موزه رضا عباسی: تماشاگه هنر هزار و یک رنگ پارسی (قسمت دوم)

نگارگری هنری ایرانی است که به مصورسازی کتاب های تاریخی، علمی و مذهبی می پردازد. با دومین قسمت از گزارش تصویری خبرنگاران همراه باشید تا با هم نمونه هایی بی نظیر از نگارگری را در موزه رضا عباسی ببینیم.

15 اردیبهشت 1401

کلاس های درس دانشگاه جندی شاپور اهواز در تمامی مقاطع حضوری شد

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از حضوری شدن تمامی رشته های این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی برای ترم بهمن اطلاع داد.

14 اردیبهشت 1401

فهرست منابعی که از کنکور 1401 حذف شدند ، امتحانات خاتمه ترم و کلاس های عملی حضوری شد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

13 اردیبهشت 1401

افزایش 3 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار طی ده ماه سال جاری

خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : طی ده ماهه سال جاری 89 در اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت .

7 اردیبهشت 1401

چارترهای لحظه آخری را ساده چک کنید

نرخ های فوق العاده بلیط داخلی و بلیط خارجی، آن کاری است که ما به برترین نحو ممکن آن را انجام می دهیم.

2 اردیبهشت 1401

برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران با رویکرد تخصصی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با رویکردی موضوع محور اطلاع داد.

29 فروردین 1401

برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل

برترین دانشگاه های نیوزلندمی خواهید در نیوزلند درس بخوانید؟ اگر این طور است ما علت آن را می دانیم! دانشگاه های معتبر، کیفیت بالای زندگی، شهرهای پرهیاهو، منظره ها طبیعی خیره کننده و تفریحات هیجان انگیز از نیوزلند مقصدی عالی برای تحصیل ساخته است. شهرهایی...

27 فروردین 1401

گویا: واکسن آسترازنکا به میزان کافی وارد کشور شده

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آسترازنکا به میزان کافی وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز تزریق واکسن قرار می گیرد.

21 فروردین 1401

خانه ای که همه ساکنانش یا مصرف کننده موادمخدرند یا فروشنده!

در این گزارش فیلمی کوتاه از شرایط نامناسب خانه ای را مشاهده می کنید که دور از چشم مسئولان و مدیران حوزه مبارزه با موادمخدر، به جولانگاه معتادان و سوداگران مرگ تبدیل شده است.

20 فروردین 1401

ضعف صنعت گردشگری مازندران چیست؟

فقدان طرح جامع گردشگری و تعدد مراکز تصمیم گیری، ضعف امکانات زیر بنایی و بازاریابی جدی ترین موانع توسعه صنعت گردشگری در مازندران است.

13 اسفند 1400

13 مورد از تمیزترین شهرهای دنیا

تمیزترین شهرهای دنیاطبیعی است که همه ما دوست داریم که در محیطی سلامت و آب و هوایی پاک زندگی کنیم، اما متاسفانه زمین به گونه ای که پیش می رود، در سراسر دنیا نقاطی پیدا می شوند که از آلودگی های مختلف رنج می برند. با این حال در دنیا شهرهایی هستند که سعی نموده...

11 اسفند 1400

هیچ وقت این غذاها را قبل از پرواز نخورید!

تغذیه صحیح پروازسفر هوایی و پرواز با هواپیما هم مثل سایر سفرها فوت فن های خاص خود را دارد و برای اینکه یک مسافر حرفه ای باشید بهتر است با این نکات آشنا شوید. بعضی افراد ممکن است همچنان هنگام پرواز استرس داشته باشند و بعضی دیگر ممکن است مسائل گوارشی و مانند...

9 اسفند 1400

پرداخت ارز مسافرتی در فرودگاه اصفهان

بانک تجارت در فرودگاه اصفهان ارز مسافرتی پرداخت می کند.

6 اسفند 1400

ماسک های آنتی وایرال ایرانی فعالیت ویروس کرونا را تا 99درصد دچار اختلال می کند

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف پیروز به تولید ماسک های شیلد شد که فعالیت ویروس کرونا را 99 درصد دچار اختلال می کند و با عملکرد بالا باعث از بین رفتن باکتری، میکروب، قارچ و ویروس می شود.

25 بهمن 1400

امروز هوای تهران سالم است

هوای مرکز با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون روی عدد 68 در شرایط سالم نهاده شد.

23 بهمن 1400
تعداد: (296)