اجرای 2 طرح گردشگری در آشوراده

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، رحمان فرمانی روز دوشنبه 20 دی ماه 1400 در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده شهرستان بندر ترکمن در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای گلستان، گفت: جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از ظرفیت های منحصربه فرد زیست محیطی و گردشگری منطقه شمال کشور است.

اجرای 2 طرح گردشگری در آشوراده

میراث آریا: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه نمود: جزیره آشوراده با برخورداری از صید و صیادی، ماهیان خاویاری، پرنده نگری، گونه های گیاهی و جانوری موجود مورد توجه گردشگران است و به عنوان گردشگری ساحلی می تواند موتور محرکی برای توسعه گردشگری استان باشد.

او اظهار داشت: وجود ظرفیت قوم ترکمن و بعلاوه تنوع قومیتی شهرستان بندر ترکمن در حاشیه جزیره آشوراده و جذابیت هایی که وجود دارد می تواند فرصت های بی نظیری برای گردشگری استان گلستان باشد.

فرمانی با اشاره به این که دو طرح گردشگری برای جزیره آشوراده تدوین شده است، گفت: در طرح 22 هکتاری متمرکز برای جزیره آشوراده فعالیت های گردشگری به صورت متمرکز دیده شده است که در آن فضاهای پذیرایی و اقامتی در قالب اکولاژها و بوم گردی ها، فضاهای مرتبط با اسب و سوارکاری، مرکز بازدیدکنندگان و… پیش بینی شده است.

او اضافه نمود: در طرح دوم که در 18 هکتار تدوین شده است شرایط در جزیره با همان زیست بوم حفظ می گردد تا گردشگران از آن بهره مند شوند و در آن بحث هایی نظیر پرنده نگری، پیاده روی و… پیش بینی شده است و متناظر با این طرح فضایی 138 هکتاری به عنوان پشتیبان در ساحل در نظر گرفته شده است تا سازه های سنگین مورد احتیاج حضور گردشگران چون واحدهای اقامتی و مراکز تفریحی و تفریح در آن اجرایی گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: دستگاه های متعددی برای پیشرفت و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده دخیل بوده و همکاری و تعامل دارند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان متولی بخش گردشگری اقدامات مورد احتیاج برای اجرای این طرح را با استفاده از ظرفیت های قانونی در اختیار پیگیری و دنبال می نماید.

او بابیان این که شهرستان بندر ترکمن پیش از شیوع کرونا از شهرستان های پربازدید گردشگران و مسافران در سطح استان بود، یادآور شد: در شهرستان بندر ترکمن 2 پروژه گردشگری اجرایی شد که یکی از آن ها به بهره برداری رسید و یک پروژه دیگر در حال اجراست که می تواند برای پذیرایی گردشگران ظرفیت مناسبی را ایجاد کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در ادامه بازدید از ظرفیت های جزیره آشوراده شهرستان بندر ترکمن، از قلعه روس ها بازدید کرد. این اثر تاریخی- فرهنگی با دیرینگی دوره آغازین قاجار در تاریخ 10 بهمن 1383 با شماره 11308 در لیست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "اجرای 2 طرح گردشگری در آشوراده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 2 طرح گردشگری در آشوراده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید