افزایش 8000 تخت بیمارستانی تا انتها سال آینده در تهران

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به نوسازی و جایگزینی بیمارستان های جدیدالاحداث در استان تهران از افزایش 8000 تخت بیمارستانی در سطح استان تهران تا خاتمه سال 1399 اطلاع داد.

افزایش 8000 تخت بیمارستانی تا انتها سال آینده در تهران

نعمت الله ترکی در گفت وگو با وبلاگ فلش و سلفی، در تشریح روند نوسازی و جایگزینی بیمارستان های تهران، گفت: در حال حاضر روند جایگزینی بیمارستان های تهران در حال پیگیری است برای مثال تنها در بیمارستان شهدای تجریش حدود 1000 تخت بیمارستانی به ظرفیت استان تهران اضافه کرده می گردد و به این ترتیب پیش بینی 4000 تخت بیمارستانی در سال 1398 و به همین تعداد برای سال 1399 افزایش ظرفیت را در سطح استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه این حجم از پیگیری در مورد تأمین و ارتقای سرانه های بهداشتی و درمانی از سوی شخص استاندار تهران از وزارت بهداشت در تاریخ استان تهران بی سابقه و قابل تقدیر است اضافه کرد: جایگزینی و نوسازی بیمارستان های فرسوده پایتخت در دستور کار استان قرار گرفته است که بیمارستان فیروزگر، شهدای مفتح، بیمارستان امام (ره) و شهدای تجریش از جمله آنهاست.

ترکی اضافه کرد: احداث خانه های بهداشت به ازای هر 1000 نفر در روستاها، پایگاه های سلامت، مراکز بهداشت روستایی و مراکز بهداشت شهری در اولویت طرح های بهداشتی و درمانی در استان تهران واقع شده است. بی تردید باید بتوانیم برابر استانداردهای کشوری در سطح استان تهران به شهروندان خدمات ارائه کنیم و امیدواریم با افزایش ظرفیت 8000 تخت بیمارستانی در سطح استان به میانگین های کشوری در این استان برسیم.

وی ادامه داد: شهرستان های ملارد، قدس و شهریار با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر فاقد حداقل امکانات درمانی هستند و جمعیت این سه شهرستان شاید با سه استان برابری کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سرانجام تاکید نمود: بر اساس برنامه کوشش می کنیم تا انتها سال 1404 کمبودها در سطح استان تهران رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 8000 تخت بیمارستانی تا انتها سال آینده در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8000 تخت بیمارستانی تا انتها سال آینده در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید