اخبار و رویدادها

قدیمی ترین دانشگاه های دنیا را بشناسید

دانشگاه های قدیمی جهان جزو مشهورترین و معتبرترین دانشگاه ها هستند. در این دانشگاه ها، دانشمندان سرشناسی تحصیل نموده اند و بسیاری از آن ها، جهانی علم را تغییر داده اند.

28 اردیبهشت 1401

پراویدنس کنیون، شگفتی نه چندان طبیعی

پراویدنس کنیون دره ای در استان جورجیای آمریکا است که کاملا طبیعی نبوده و به علت فرسایش خاک آن، لایه های رنگ به رنگی نمودار شده که هم برای زمین شناسان مجذوب کننده است که هم برای گردشگران.

27 اردیبهشت 1401

معرفی دستگاه های مخالف الکترونیکی شدن مجوز کسب وکار به مجلس

بر اساس اظهارات رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب وکار دستگاه هایی که تا به امروز درباره اجرای قانون الکترونیکی شدن مجوزهای کسب وکار اقدامی انجام نداده اند و یا شرایط و ضوابط صدور مجوزهای خود را شفاف و در درگاه ملی مجوزها بارگذاری نکرده اند، برای تعیین...

25 اردیبهشت 1401

تغییر زمان بازی پرسپولیس و هوادار

تهران (پانا) - زمان نخستین دیدار پرسپولیس در سال 1401 تغییر کرد.

25 اردیبهشت 1401

چرا به سوئیس سفر کنیم؟

دلایل سفر به سوئیسوقتی که در خصوص سوئیس فکر می کنید، خیلی چیزها از ذهنتان می گذرد. تصاویری از کوه های برفی و شکلات های خوشمزه و فندوقی، معمولا اولین مواردی است که در خاطر افراد می آید. در واقع این ها بخش کوچکی از دلایل سفر به سوئیس هستند، دلایلی شگفت انگیز...

24 اردیبهشت 1401

چرا گیمرها برای بازی کردن هزینه می کنند؟!

رپرتاژ آگهی- تا همین چند سال پیش، نزدیک به 90 درصد از بازی های ویدیویی که در بازار منتشر می شدند دارای خط داستانی یکسان، بدون هیچ هیجان افزوده ای بودند که گیمر پس از یکبار به سرانجام رساندن آن، رغبت نمی کرد بازی را مجددا امتحان کند. اما حالا با خرید پول...

23 اردیبهشت 1401

قطع انگشتان و پا های نوجوانی که برنج و نودل مانده را با هم خورده بود

نوجوانی 18 ساله چند ساعت پس از خوردن به جای مانده غذای خریداری شده از رستوران به علت نارسایی در چند عضو در بیمارستان بستری شد و سپس هر دو پا و تمام انگشتان او قطع شدند.

22 اردیبهشت 1401

اومیکرون چقدر به ما نزدیک شده است؟

تعداد مبتلایان قطعی به سویه اومیکرون به 15 نفر رسید. این ابتلا ها پس از آن شناسایی شدند که نخستین مورد هفته گذشته از امارات وارد ایران شده بود. حالا ستاد ملی کرونا برای کنترل شیوع گونه تازه کرونا، محدودیت هایی در حوزه گردشگری اعمال نموده است. بر این اساس...

19 اردیبهشت 1401

قیمت آپارتمان در بازار شب عیدی تهران

فایل های عرضه شده برای فروش در بازار مسکن اسفندماه دامنه متنوعی از قیمت و متراژ را پوشش می دهند و اکنون در بازار مسکن برای پاسخ به هر سلیقه ای، فایل فروش وجود دارد.

19 اردیبهشت 1401

تأکید بر تعمیق و توسعه روابط صربستان با دانشگاه شهید بهشتی

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس دانشگاه شهید بهشتی، بر تعمیق و توسعه روابط مشترک تأکید کرد.

18 اردیبهشت 1401

یک سوم رایانه های محیط های کاری قابلیت نصب ویندوز 11 را ندارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، در شرایطی که قرار است ویندوز 11 جایگزین ویندوز 10 گردد تنها دو سوم رایانه های محیط های کاری در دنیا قادر به نصب این سیستم عامل هستند، زیرا بقیه آنها فاقد حداقل الزامات سخت افزاری مایکروسافت برای نصب سیستم عامل مذکور...

16 اردیبهشت 1401

وزیر آموزش و پرورش وارد مشهد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، با هدف دیدار با مسئولان و معلمان استان خراسان رضوی و افتتاح پروژه های آموزشی-تربیتی این استان، وارد مشهد شد.

16 اردیبهشت 1401

تالار نگارگری موزه رضا عباسی: تماشاگه هنر هزار و یک رنگ پارسی (قسمت دوم)

نگارگری هنری ایرانی است که به مصورسازی کتاب های تاریخی، علمی و مذهبی می پردازد. با دومین قسمت از گزارش تصویری خبرنگاران همراه باشید تا با هم نمونه هایی بی نظیر از نگارگری را در موزه رضا عباسی ببینیم.

15 اردیبهشت 1401

کلاس های درس دانشگاه جندی شاپور اهواز در تمامی مقاطع حضوری شد

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از حضوری شدن تمامی رشته های این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی برای ترم بهمن اطلاع داد.

14 اردیبهشت 1401

فهرست منابعی که از کنکور 1401 حذف شدند ، امتحانات خاتمه ترم و کلاس های عملی حضوری شد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

13 اردیبهشت 1401

شرح نماینده چین درباره توقف مذاکرات وین

ایرنا نوشت: وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین در مذاکرات وین روز آدینه با اشاره به پیشرفت این مذاکرات گفت که نگرانی های همه طرف ها باید رفع گردد.

12 اردیبهشت 1401

بدون قرار قبلی در انتظار فطر

تهران (پانا) - محمود بابایی تهیه کننده فیلم سینمایی بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی بیان نمود که امید به اکران این فیلم در عید فطر سال آینده دارند.

11 اردیبهشت 1401

جاهای دیدنی تهران و مشهد را بشناسیم

از تهران به مشهد یا از مشهد به تهران فرقی ندارد؛ این راه یکی از مسیرهای پر تردد ایران است که به هر شکل، چه زمینی یا هوایی می توانید آن را طی کنید.

10 اردیبهشت 1401

روزهای هال اشتات؛ داستانی از عمق جنگ

به گزارش خبرنگاران؛ قربان کشکولی نژاد کوهی در کتاب روزهای هال اشتات که از سوی نشر سیب سرخ منتشر شده است، داستان را از منطقه هال اشتات در اتریش که سرزمینی باستانی با تمدنی هفت هزارساله است روایت می کند.

9 اردیبهشت 1401

شرکت های خلاق با دریافت 48 خدمت به بازار های تخصصی وارد می شوند

شرکت های خلاق در راستا توسعه دانش، فعالیت ها و محصولات خود، با مجموعه ای از حمایت های مادی، معنوی و پشتیبانی برای ورود حرفه ای تر به بازار ورزیده می شوند.

9 اردیبهشت 1401
تعداد: (1189)