انصراف پیمانکار پروژه فاضلاب ماسوله به دلیل شرایط بازار

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، جلسه شورای شهر شهرک تاریخی ماسوله یکشنبه شب با حضور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فومن، اعضای شورای شهر ماسوله و شهردار این شهر با محوریت رسیدگی به آب بها و فاضلاب این شهرک تاریخی برگزار گردید.

انصراف پیمانکار پروژه فاضلاب ماسوله به دلیل شرایط بازار

مدیر امور آب و فاضلاب فومن در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر اجرای پروژه فاضلاب طبقه سوم بازار شهرک تاریخی ماسوله، اظهارکرد: مجموعه شهرداری ماسوله همکاری خوبی در اجرای این پروژه تاکنون داشته است.

اصلاح 100 متر از شبکه فاضلاب در ماسوله

وحید مهجور با بیان اینکه به رغم تنش های موجود در این زمینه تاکنون 100 متر از شبکه اصلاح گردیده است، اضافه نمود: متاسفانه کمبود نیروی در این زمینه مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به درخواست تأمین نیروی برای شهرک تاریخی ماسوله از مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان طی بازدید از شهرک، گفت: در حال حاضر نیز پیگیر این موضوع از طریق استان هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب فومن همچنین با بیان اینکه پروژه فاضلاب بازار ماسوله و سایر پروژه های این حوزه در قالب یک طرح برای تأمین اعتبار مطرح شد، اعلام کرد: 70 میلیون تومان برای این پروژه ها تأمین اعتبار نموده و مناقصه نیز برگزار و پیمانکار نیز معین گردیده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پیمانکار به دلیل شرایط جدید اقتصادی از اجرای این پروژه انصراف داده است، توضیح داد: افزایش چند برابری قیمت لوله های مورد احتیاج برای این پروژه یکی از دلایل اصلی انصراف پیمانکار است.

به گفته مهجور متاسفانه با توجه به شرایط امروز بازار هیچ پیمانکاری با اعتبار 70 میلیون تومان نمی تواند در زمینه اصلاح پروژه فاضلاب اقدام مناسبی انجام دهد.

اجرای طرح مطالعاتی پروژه جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب فومن

وی با تأکید برلزوم پیگیری مدیران شهری ماسوله از طریق کمیته برنامه ریزی و مسئولان ارشد شهرستان درباره این پروژه، اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم با کوشش همه مسئولان و مدیران شهری ماسوله این مشکل برطرف گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب فومن با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی فومن، گفت: طرح مطالعاتی فاضلاب شهرک تاریخی ماسوله نیز در سطح شهرستان و همچنین استان در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم برای اجرای این پروژه در شهرک تاریخی ماسوله، اعلام کرد: برخورد قضایی با متخلفان خواست آب و فاضلاب شهرستان و استان نبوده و نیست و این دستگاه بر تعامل مردم برای اجرای این پروژه تأکید دارد.

مهجور تأکید کرد: امور آب و فاضلاب شهرستان فومن همانند سنوات گذشته آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه با مدیران شهری شهرک ماسوله دارند و پیگیر اصلاح شبکه فاضلاب این شهرک نیز می باشد.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت مردم شهرک برای کاهش مشکلات در حوزه فاضلاب و آب های سطحی، توضیح داد: با اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی شاهد کاهش این مشکلات در شهرک ماسوله خواهیم بود.

تأمین روشنایی معابر ماسوله نقش مهمی در تأمین امنیت مسافران و شهروندان

شهردار ماسوله نیز در ادامه این جلسه در این باره با اشاره به اینکه از مسئولان امر خواسته ایم هر چه سریعتر در این باره تصمیم گیری گردد، اظهار کرد: اگر این موضوع در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسد می توانیم در کمیته برنامه شهرستان فومن برای تأمین اعتبار مطرح کنیم.

حسن آقاجانی اضافه نمود: کوشش می گردد در صورت آماده گردیده طرح مطالعاتی فاضلاب شهرک تاریخی ماسوله بخشی از اعتبارات را تأمین کنیم.

وی همچنین به مشکلات نوسانات برق در شهرک تاریخی ماسوله نیز اشاره و اعلام کرد: از طریق مسئولان ارشد استانی در شرکت توزیع برق بارها پیگیری حل این مشکل بوده ایم.

شهردار ماسوله با تأکید براینکه مشکلات حوزه برق باید از سوی مسئولان شهرستان در شهرک تاریخی ماسوله شناسایی، دسته بندی و به شهرداری اعلام گردد، توضیح داد: مدیران شهری نیز در این باره با حضور در فرمانداری و حتی در سطح استان می توانند مشکلات را پیگیری و برطرف نمایند.

وی با اشاره به برطرف مشکلات روشنایی سطح خیابان و معابر ماسوله طی ماه های گذشته، ادامه داد: شهری همانند ماسوله با این میزان مسافر و گردشگر نباید در حوزه روشنایی معابر با مشکل روبرو باشد.

آقاجانی با بیان اینکه وجود تعداد کافی روشنایی در سطح شهرک هم در زمینه تأمین امنیت مسافران معین نماینده بوده و هم امنیت ساکنین، اضافه نمود: هدف از برگزاری این جلسه حل مشکلات موجود در شهرک ماسوله است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انصراف پیمانکار پروژه فاضلاب ماسوله به دلیل شرایط بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف پیمانکار پروژه فاضلاب ماسوله به دلیل شرایط بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید