برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، برترین دانشگاه های نیوزلند

می خواهید در نیوزلند درس بخوانید؟ اگر این طور است ما علت آن را می دانیم! دانشگاه های معتبر، کیفیت بالای زندگی، شهرهای پرهیاهو، منظره ها طبیعی خیره کننده و تفریحات هیجان انگیز از نیوزلند مقصدی عالی برای تحصیل ساخته است. شهرهایی مثل آوکلند و ولینگتون فعالیت های فرهنگی زیادی دارند و در دیگر شهرها هم می توانید جاذبه های منحصربفردی مثل کوه های یخی، جنگل های بارانی و سواحل رویایی را پیدا کنید. نیوزلند یکی از برترین کشورها برای ادامه تحصیل و گرفتن مدارک بالای علمی است پس اگر می خواهید قبل از اینکه تحصیل در این کشور را آغاز کنید کمی درباره برترین دانشگاه های نیوزلند تحقیق کنید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از آن ها را معرفی کنیم.

برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل

نیوزلند 8 دانشگاه دارد که همه آن ها رتبه های خوبی در رنکینگ QS در سال 2018 دارند و با توجه به این که جمعیت این کشور فقط 4.7 میلیون نفر است این واقعا دستاورد مهمی است. به علاوه، سیستم آموزشی نیوزلند شامل 18 موسسه تکنولوژی و پلی تکنیک است که دوره های حرفه ای را در سطوح مختلف ارائه می دهند و بر روی مهارت ها و تجربه های علمی تمرکز دارند. خیلی از دانشجویان با دانستن اینکه تعداد دانشجویان در کلاس ها کم است راضی می شوند چون این یعنی دانشجویان تعامل بهتری با هم و با اساتید دارند. رتبه سیستم آموزشی تحصیلات عالیه نیوزلند در جهان 16 است پس جای خوبی را برای تحصیل انتخاب نموده اید!

دانشگاه آوکلند (University of Auckland)

این دانشگاه بزرگ ترین و برترین دانشگاه نیوزلند است و در رنکینگ Qs سال 2018 رتبه مشترک 82 را دارد. این دانشگاه 8 دانشکده و 6 پردیس دارد و حدود 40 هزار دانشجو در آن تحصیل می نمایند. اینکه این دانشگاه در بزرگ ترین شهر نیوزلند یعنی آوکلند واقع شده است خودش علت جذابی است که خیلی از دانشجوهای جهان برای تحصیل خودشان را به اینجا برسانند. تا سال 2009 ورود به این دانشگاه آزاد بود اما از این سال به بعد همه دانشجویان باید شرایط ورود به این دانشگاه را داشته باشند.

دانشگاه اتاگو (University of Otago)

این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه کشور است از طرفی با رتبه 151 جهانی، دومین دانشگاه برتر کشور به شمار میرود. در حال حاضر حدود 20 هزار 600 دانشجو در حال تحصیل در چهار دانشکده علوم، علوم نسانی، علوم پزشکی و بیزنس آن هستند. دانشگاه در شهر دنیدن، دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی واقع شده است و هم از نظر زیبایی معماری و هم از نظر جذابیت باغ محوطه از زیباترین دانشگاه های جهانست. در این دانشگاه آنقدر رشته های زیادی آموزش داده می گردد که خیلی از دانشجویان از شهرهای دیگر به اینجا می فرایند و همین باعث شده که کالج ها و خوابگاه های زیادی در شمال این شهر و در اطراف دانشکده ها ساخته گردد.

دانشگاه کنتربری (University of Canterbury)

این دانشگاه هم در جزیره جنوبی و در بزرگ ترین شهر این جزیره یعنی کرایست چرچ واقع شده است. دانشگاه با رتبه 214 جهانی سومین دانشگاه مهم کشور است و از آنجایی که در سال 1873 تاسیس شده دومین دانشگاه قدیمی کشور هم هست. این دانشگاه در حال حاضر 15 هزار دانشجو دارد که در رشته های هنر، بازرگانی، مهندسی، هنرهای زیبا، جنگلداری، علوم پزشکی، وکالت، موسیقی، کار اجتماعی، آسیب شناسی گفتار و زبان، علوم و … در حال تحصیل هستند. دانشگاه یک پردیس اصلی 76 هکتاری دارد که در حدود 5 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است.

دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون (Victoria University of Wellington)

آن هایی که دوست دارند در مرکز درس بخوانند این دانشگاه برای آن ها گزینه خوبی است. رتبه جهانی 219 یعنی این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر نیوزلند است. دانشگاه در سال 1897 تاسیس شده و توانست در سال 1961 یک موسسه مستقل گردد. دانشگاه 9 دانشکده دارد و 21 هزار دانشجو در آن ها تحصیل می نمایند. این دانشگاه بیشتر به خاطر رشته های حقوق و علوم انسانی معروف است اما رشته های زیادی دیگری هم دارد. پردیس اصلی این دانشگاه بر روی تپه ای مشرف به منطقه تجاری ولینگتون واقع شده است و در همین پردیس دانشکده های علوم، علوم انسانی و علوم اجتماعی و اداری قرار گرفته اند. برای رفتن به دانشکده های وکالت و بازرگانی باید به پردیس Pipitea بروید که در سواحل جنوبی ولینگتون واقع شده است.

دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)

دانشگاه در رتبه 292 واقع شده است و از سال قبل تا به حال 32 رتبه پیشرفت داشته است. این دانشگاه در سال 1964 تاسیس شده و در شهرهای همیلتون و تائورانگا در جزیره شمالی واقع شده است. حدود 12 هزار 300 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که در دو پردیس این دانشگاه درس می خوانند. پردیس اصلی همیلتون 64 هکتار است و چشم اندازهای زیبایی از باغ ها و دریاچه دارد و وجود تعداد زیادی محوطه های ورزشی و تفریحی بر جذابیت هایش افزوده است.

دانشگاه مسی (Massey University)

حدود 4 هزار و 400 دانشجوی بین المللی از 100 کشور جهان به این دانشگاه رفته اند و در اینجا آرزوهای تحصیلی شان را دنبال می نمایند. دانشگاه سه پردیس در شهرهای آوکلند، پالمرستون نورث و ولینگتون دارد که در آن ها دانشکده های مدرنی هست. این دانشگاه حدود 35 هزار دانشجو دارد و تنها دانشگاه نیوزلند است که در آن هوانوردی، دامپزشکی و فناوری نانو درس داده می گردد.

دانشگاه لینکولن (Lincoln University)

اینجا تا چندین سال قبل کالجی از دانشگاه کنتربری بود اما در سال 1990 برای خودش یک دانشگاه مستقل شد. پردیس اصلی دانشگاه 50 هکتار است و در 15 کیلومتری شهر کرایست چرچ واقع شده است. رتبه جهانی این دانشگاه 319 است و از حدود 60 کشور جهان برای تحصیل به این دانشگاه می فرایند.

دانشگاه صنعتی اوکلند (Auckland University of Technology)

آوکلند شهری زیبا و امن برای تحصیل و زندگی است و در سال 2017 از نظر کیفیت زندگی سومین شهر برتر جهان بود پس چه جایی بهتر از اینجا برای ادامه تحصیل! این دانشگاه دومین دانشگاه بزرگ کشور است و سه پردیس دارد که همه آن ها دارای امکاناتی با سطح جهانی هستند. در این دانشگاه می توانید در رشته های هنر و طراحی، بیزنس، تکنولوژی خلاق، پزشکی، وکالت، علوم و … تحصیل کنید.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت

به "برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید