بهترین و بدترین شرکت های هواپیمایی ایران به ترتیب کیفیت

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، اولین هواپیمایی که بالای آسمان تهران پرواز کرد، در سال 1292 شمسی و یک هواپیمایی ساخت فرانسه بود. تا آن موقع مردم ایران هیچ هواپیمایی را ندیده بودند. تا به امروز نزدیک به 16 شرکت های هواپیمایی ایران مشغول به فعالیت هستند. هر یک از ما، از این تعداد، تنها ایرلاین های محدودی را می شناسیم. بنابراین در مجله گردشگری خبرنگاران تمام شرکت های هواپیمایی ایران را معرفی می کنیم.

بهترین و بدترین شرکت های هواپیمایی ایران به ترتیب کیفیت

بلیط هواپیمای سیستمی خود را برای تاریخی اشتباهی خریده اید و می خواهید تاریخ پرواز خود را عوض کنید. پس بهتر است که به سایت ایرلاین مورد نظر خود بروید و ابتدا با شرایط و قوانین استرداد بلیط هواپیما آشنا شوید. هر یک از شرکت های هواپیمایی ایران قوانین مخصوص به خود را دارند. مثلا بار مجاز ایرلاین هما با بار مجاز شرکت هواپیمایی ماهان تفاوت دارد.

پس از آشنایی با هر ایرلاین، با اطلاعات کلی راجع به ناوگان هواپیمایی آن ها خواهید داشت. با بدترین شرکت های هواپیمایی که بیشترین تاخیر را داشته اند، آشنا می شوید. بهترین شرکت هواپیمایی برای خرید بلیط ارزان را برای مقصدهای معین پیدا خواهید کرد.

ایران ایر یا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

شرکت هواپیمایی هما که اولین شرکت هواپیمایی تاسیس شده در ایران است، مشهورترین شرکت های هواپیمایی ایران است. این ایرلاین شامل بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل مسافرین، بار و کالا و محمولات پستی به داخل و خارج از کشور دارد. امروزه به یکی از پرتردد ترین ایرلاین ها چه در داخل ایران و چه در خارج کشور تبدیل شده است. جهتها و پروازهای متعددی با گسترش یافتن ایرلاین هما روزانه از فرودگاه های امام خمینی و دیگر فرودگاه های کشورمان انجام می گردد. برای آشنایی بیشتر به مطلب معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر مراجعه کنید.

اطلاعات کلی ارتباط و تماس با ایرلاین هما

سایت شرکت هواپیمایی ایران ایر: iranair.com

نوع شرکت هواپیمایی: مسافربری و باری

تلفن و فکس: 02146624427

آدرس: فرودگاه مهرآباد، ساختمان مرکزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هواپیمایی هما

ماهان، اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران

هواپیمایی ماهان اولین پروازهای خود را بین جهت تهران کرمان آغاز کرد و متعلق به موسسه خیریه مولی الموحدین است. در سال 1371 تاسیس شد و امروزه به 52 فروند هواپیما رسیده است. از این تعداد هواپیما تنها 36 هواپیمای فعال دارد که ماهان را به یکی از ایمن ترین ایرلاین های خاورمیانه تبدیل کرده است. انواع کلاس های پروازی را در بین هواپیماهای ماهان می توانید خریداری کنید. ماهان ایر، روزانه به بیش از 50 مقصد جهان پرواز انجام می دهد.

امکانات و ویژگی های پروازهای ماهان و خدماتی که به مسافران ارائه می دهند، باعث رضایتمندی بالای مسافران از پروازهای این شرکت شده است. این شرکت هواپیمایی خصوصی، اولین پرواز خارجی خود را بین تهران و دمشق انجام داد. جوایز بین المللی بسیاری مانند بهترین ایرلاین ایران در سال 2006، بهترین هواپیمایی در جهت عرب تراول در سال 2005، گواهینامه بین المللی بیزینس کلاس خاورمیانه در سال 2007 و غیره کسب کرده است. این شرکت هواپیمایی هر چند سال آزمون استخدامی ماهان را برای نیروهای جدید برگزار می نماید.

  • این شرکت هواپیمایی بیمه مسافرتی ماهان را هم راه اندازی کرده است.

اطلاعات ارتباط و تماس با ایرلاین ماهان

سایت شرکت ماهان ایر: mahan.aero

فعالیت شرکت هواپیمایی: از نوع مسافربری و باربری

تلفن و فکس: 02148384848

آدرس در تهران: بزرگراه جناح، خیابان آزادگان، روبروی مترو صادقیه، شماره 21، برج ماهان

هواپیمایی آسمان، ایرلاینی متشکل از چندین شرکت

پس از انقلاب اسلامی در سال 1359، شرکت های ایرتاکسی، ایر سرویس، هور آسمان و پارس ایر، با یکدیگر ادغام شدند. و هواپیمایی آسمان به وجود آمد. با وجود مسائل فراوانی که بر سر راه شرکت های هواپیمایی ایران در سال های اول انقلاب وجود داشت، آسمان راه خود را باز کرد. این شرکت هواپیمایی ایران متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری است و به جز تهران، در شیراز و مشهد هم پایگاه دارد. هواپیماهای شرکت آسمان را بیشتر هواپیماهای کوچک تشکیل می دهد؛ اما در سال های اخیر اقدام به خرید هواپیماهای ایرباس 320 و بوئینگ 737 کرده است.

از 36 هواپیمای این ایرلاین، 27 فروند هواپیما فعال است و باقی هواپیماهایش قدیمی و زمین گیر شده اند. شرکت هواپیمایی آسمان به 53 شهر جهان پرواز منظم دارد که 40 مقصد آن داخلی و 13 مقصدش خارجی هستند. مهم ترین پروازهای آسمان به شهرهای کشورهای عربی، ترکیه و عراق انجام می گردد. نوع فعالیت آن، مسافربری و باربری تعریف شده است. برای آشنایی با ناوگان هواپیمایی آسمان مطلب آشنایی با شرکت هواپیمایی آسمان را بخوانید.

تلفن: 02166002810

آدرس: جاده مخصوص کرج، بعد از شهرک اکباتان در فرودگاه مهرآباد

شرکت هواپیمایی کیش ایر، عضو یاتا

از شرکت های هواپیمایی ایران که در جزیره آزاد کیش تاسیس شد، کیش ایر Kish Air بوده که عضو یاتا شده است. این ایرلاین خصوصی از سال 1370 برای ارتباط جزیره با دیگر استان ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاسیس شد. کیش ایرلاین، یک شرکت سهامی خاص متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و هم اکنون 12 هواپیمای فعال دارد. در حالی که کار خود را تنها با 2 هواپیمای اجاره ای آغاز کرده بود. ارزان ترین بلیط هواپیمای تهران به کیش هدایت بیشتری برای خرید بلیط هواپیما به شما خواهد داد.

اگر به دنبال پرواز اکونومی یا بیزینس در جهت تهران کیش هستید، قیمت کیش ایرلاین مناسب است. مقصدهای بین المللی کیش ایرلاین به کشورهای عراق، عمان، سوریه، ترکیه، امارات متحده عربی و آذربایجان انجام می گیرد. به 23 مقصد داخلی هم پرواز مستقیم دارد. پروازهای کیش ایرلاین از نوع مسافربری و باری هستند و تلفن و آدرس این شرکت را در ادامه می خوانید.

  • آدرس و تلفن: تهران، شهرک اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، قابل استادیوم راه آهن، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه اول - 02148681014

قشم ایر، با بلیط چارتر

یکی از شرکت های هواپیمایی ایران که فعالیت خود را با یک فروند هواپیمایی اجاره ای آغاز کرد. اما پس از گذشت چندین سال، توانسته به 18 مقصد خارجی پرواز انجام دهد. تعداد پروازهای داخلی این هواپیمایی ایران هم زیاد بوده و تقریبا تمام مراکز استان های ایران را پوشش می دهد. در پرواز اکونومی قشم ایر به مسافران یک وعده غذای رایگان داده می گردد. پرواز با بیزینس کلاس هم برای پروازهای طولانی وجود دارد.

بار مجاز قشم ایر برای پروازهای بین المللی در مجموع، 30 کیلوگرم است. هر مسافر می تواند 5 کیلوگرم بار را با خود به داخل کابین ببرد. قشم ایر دارای 20 فروند هواپیمای ایرباس ای 320، فوکر 100، ایرباس ای 300، فوکر 50 و آر جی است.

  • سال تاسیس: 1391
  • کد یاتا: QB
  • پایگاه اصلی: فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه دیرستان جزیره قشم
  • آدرس دفتر نمایندگی قشم ایر: تهران، جاده مخصوص کرج، روبرو سه راه فرودگاه، خیابان شهید ریاحی، پلاک 12

آتا، رتبه چهارم هواپیمایی کشور

با اینکه هواپیمایی آتا در سال 1388 به عنوان شانزدهمین عنوان در میان شرکت های هواپیمایی ایران تاسیس شد. با خدمات ویژه و بهتر شدن کیفیت هواپیمایی آتا این شرکت در مدت کوتاهی، رتبه چهارم را از آن خود نمود. اطلاعات پروازهای هواپیمایی آتا را در سایت ataair.ir می توانید جستجو کنید. همچنین برای پیگیری رزرو بلیط هواپیمایی آتا باید به سایت همین شرکت مراجعه کنید. این ایرلاین، خرید بلیط چارتر هواپیمایی آتا را برای بیشتر مقصدهای داخلی و خارجی خود، امکان پذیر کرده است. پروازهایی بین المللی برای شهرهای ترکیه و آذربایجان دارد.

شماره تلفن هواپیمایی آتا: 0214855

آدرس نمایندگی در تهران و تبریز:

  • تهران، شهرک اکباتان، بلوار شهید نفیسی، نبش کوی یاس، پلاک 8
  • تبریز، خ توانیر شمالی، فلکه گلپارک، سربالایی نگین پارک، ساختمان آرمین

شرکت هواپیمایی زاگرس با مجهزترین کیترینگ

یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران که فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده، ایرلاین زاگرس است. این ایرلاین در منطقه آزاد اروند و ابتدا با دو فروند توپولوف پروازهایش را آغاز کرد و امروز به 20 فروند رسیده است.برای افرادی کهبه دنبال آشنایی با انواع هواپیماهای ایران هستید، مطلبمعرفی انواع هواپیماهای مسافربری ایران را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای پروازهای بین المللی بار مجاز زاگرس، 25 کیلوگرم و برای پروازهای داخلی، 20 کیلوگرم معین شده است. کیفیت هواپیمایی زاگرس به بهترین کیترینگ مجهز بوده و انواع هواپیماهای بوئینگ و ایرباس دارد.

  • آدرس نمایندگی زاگرس: تهران بزرگراه محمدعلی جناح جنوب، خیابان سازمان آب دوم، کوچه نیرو، پانزده متری سازمان آب دوم، پلاک 16

تابان، شرکتی تازه تاسیس

شرکت هواپیمایی تابان از شرکت های هواپیمایی ایران تاسیس شده در 1384 مشهد است. شرکتی تازه تاسیس که با مشارکت شرکت سهامی توس گستر، منطقه ویژه مالی سرخس و خلبان اصغر عبدالله پور فعالیت خود را آغاز کرد. اولین پرواز این شرکت در سال 1385 صورت گرفت و هم اکنون یکی از ارزان ترین بلیط هواپیما را ارائه می دهد. این شرکت هواپیمایی کوچک، دارای تنها 9 فروند هواپیماست که جهتهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند. از جهتهای خارجی می توان به عراق، پاکستان، روسیه، ترکیه، گرجستان و ارمنستان اشاره نمود.

آدرس های تابان ایرلاین: تهران، بلوار فردوس غرب، خیابان سازمان برنامه مرکزی، خیابان 17 مرکزی، کوچه وحدت، پلاک 555

آدرس نمایندگی دوم: فرودگاه جزیره کیش، دفتر ایستگاه شرکت هواپیمایی تابان

هواپیمایی سپهران، جدیدترین شرکت هواپیمایی ایران

شرکت هواپیمایی سپهران از جدیدترین شرکت های هواپیمایی ایران بوده که در نهایت توانست در سال 1395 پرواز انجام دهد. سپهران اولین شرکت هواپیمایی استان فارس است که از تهران و شیراز به زاهدان، مشهد، بندرعباس، بوشهر، اهواز و چابهار پرواز دارد. پروازهای خارجی سپهران به شهرهای مسقط، استانبول، دبی، کراچی، دوحه، کویت، بحرین، باکو، تفلیس و ارمنستان انجام می گردد.

طراحی لوگوی این ایرلاین به شکل ققنوسی نارنجی رنگ بوده و فعالیت آن در زمینه مسافربری است. استخدام هواپیمایی سپهران با گسترش یافتن این ایرلاین موقعیت شغلی خوبی در ایران ایجاد کرده است.

  • آدرس نمایندگی هواپیمایی سپهران: اتوبان آزادگان جنوبی، خروجی فتح شهریار، جنب مجتمع غذایی مائده، شرکت هواپیمایی سپهران

کاسپین، اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور

شرکت هواپیمایی کاسپین با تاسیس در سال 1372 و 4 هواپیمای یاک 42 کار خود را آغاز کرد و امروز به 20 مقصد پرواز دارد. مرکز و نمایندگی اصلی این شرکت در فرودگاه مهر آباد تهران است اما در فرودگاه بین المللی مشهد هم پایگاه دارد. کاسپین یکی از پرطرفدارترین پروازهای چارتری و سیستمی را در سراسر کشور برگزار می نماید.

دفتر فروش هواپیمایی کاسپین در مشهد، تهران و دیگر آژانس های مسافرتی و به شکل خرید آنلاین بلیط هواپیما به مشتریان خدمات رسانی دارند. با این وجود سایت هواپیمایی کاسپین caspianairlines.com نام دارد که به وسیله آن می توانید اخبار پرواز خود را دنبال کنید. از جمله شرکت های هواپیمایی ایران است که با نیروی هوایی همکاری مستقیم دارد. بار مجاز برای پروازهای داخلی به ازای هر نفر، 20 کیلوگرم و برای پروازهای خارجی 30 کیلوگرم است.

  • تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی چیست؟

بلیط هواپیمای سیستمی خدمات و امکانات ویژه ای مانند بیمه مسافرتی، امکان استرداد بلیط هواپیما و تفاوت قیمت برای بچه ها و افراد میانسال است. اما گران تر از بلیط چارتری است. بلیط چارتری هواپیما تنها قیمت مناسب تری از بلیط سیستمی دارد و در برخی از جهتها برای تاریخ محدودی قابل خریداری است. برای اطلاعات بیشتر این دو بلیط می توانید مطلب تفاوت بلیط چارتر با سیستمی را مطالعه کنید.

  • کدام ایرلاین ها بیشترین تاخیر را دارند؟

جواب دادن به این سوال در هر ماه از سال متفاوت خواهد بود. پایگاه خبری راه و شهرسازی گفته است که هواپیمایی اترک، ایران ایر، زاگرس، نفت و آسمان در اردبیهشت سال جاری بیشتری تاخیر را داشته اند.

  • بلیط هواپیما بچه ها و نوزادان چگونه محاسبه می گردد؟

در ایران بلیط هواپیما نوزادان زیر 2 سال، اگر نیازی به جایگاه نداشته باشید، رایگان خواهد بود. برای بچه ها بین 2 تا 12 سال بسته به ایرلاین آن قیمت متفاوت محاسبه می گردد. عموما ایرلاین ها 50 درصد بلیط هواپیمای بزرگسالان را برای بلیط هواپیما کودک در نظر می گیرند.

در مجموع شرکت های هواپیمایی ایران شامل شانزده ایرلاین هستند که مهم ترین آن ها را در این مقاله به شما معرفی کردیم. بسیاری از این ایرلاین ها، به خاطر ارائه ارزان ترین بلیط هواپیما پرطرفدار هستند و برخی به دلیل امکانات کیترینگ ویژه! مهمانداران شرکت هواپیمایی ماهان یا دیگر هواپیمایی ها تمام سعی و توان خود را برای راحتی مسافران در طول پرواز انجام می دهند. وجود تاخیر در پرواز یکی از علت های شاکی شدن مسافران ایرانی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. افرادی که قصد استخدام به عنوان مهماندار هواپیما در ایران را دارند، بهتر است با تمام ایرلاین های ایرانی آشنا شوند.

منبع: الی گشت

به "بهترین و بدترین شرکت های هواپیمایی ایران به ترتیب کیفیت" امتیاز دهید

71 کاربر به "بهترین و بدترین شرکت های هواپیمایی ایران به ترتیب کیفیت" امتیاز داده اند | 2.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و بدترین شرکت های هواپیمایی ایران به ترتیب کیفیت"

1 دیدگاه

امیر 14 فروردین 1399

خوب بود

پاسخ به امیر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید