به هیجان انگیزترین شهرهای جهان قدم بگذارید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، با سفر به این شهرها غرق در تماشا شوید

شهرهای بزرگ؛ دنیای امروز ما را تشکیل داده اند، شهرهایی که از طریق موسیقی، سبک های غذایی، هنر، مد، رسانه ها و فناوری؛ متجلی شده و چشم اندازی هیجان انگیز از خود نشان می دهند. این کلان شهرهای بزرگ و شلوغ دارای جنبه های مختلفی بوده و تمامی حواس شما را درگیر خود کرده و شما در سفر به آنها غرق در تماشا شده و باید در انتظار هیجان زیادی باشید. اگر شما قادر باشید تا به طور کامل درگیر کشف ماهیت درونی این شهرها باشید، پاداشی در خور توجه دریافت خواهید کرد، تفریحاتی مانند سوار شدن به پاراگلایدر در ریو دوژانیرو یا بهره بردن از زیبایی ها و شادی های موجود در شهر برلین تنها بخشی از این تجربیات محسوب می شوند. در این یادداشت به معرفی برخی از هیجان انگیز ترین مقاصد گردشگری و کلان شهرها در گوشه و کنار دنیا می پردازیم.

به هیجان انگیزترین شهرهای جهان قدم بگذارید

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک مجموعه ای از هیجان ها است، در این شهر به مفهوم واقعی حتی یک لحظه آرام و قرار وجود ندارد. نیویورک به عنوان بزرگ ترین شهر ایالات متحده آمریکا با رشد زیادی همراه بوده و در آن ساختمان هایی با معماری عالی، رستوران هایی شگفت انگیز، فروشگاه هایی با کلاس دنیای و زندگی شبانه پر شور وجود دارد که از این شهر یک دنیا شهر همواره زنده ساخته اند. اجرای نمایش های هنری شامل مشهورترین نمایش ها، موسیقی و وجود انجمن های مختلف که هر یک دارای اعضایی منحصر به فرد و روحی نوآورانه هستند، تعریف خاصی از نیویورک ارائه می کند. نیویورک یکی از مراکز اصلی مد و پوشاک در دنیا محسوب شده و همچنین وجود انواع کافه ها، رستوران ها و ترکیب جمعیتی که متشکل از نژادهای گوناگونی از سراسر دنیا است، یک ترکیب فرهنگی منحصربه فرد در این شهر به وجود آورده است. محله مشهور منهتن در این شهر قرار داشته و مشهورترین جاذبه های دنیای را می توان در این محل جستجو کرد. در نیویورک، بازدیدکنندگان قادر به کشف شهر بوده و در این نقطه از دنیا، دنیای بی انتها برای کشف کردن وجود دارد.

لندن، انگلستان

شهر لندن یک شهر پیشرو در فرهنگ، مرکز محرکه خلاقیت و شهری پویا و سرزنده محسوب می شود. این شهر شاهد تنوع و پیچیدگی خاصی در رشد خود بوده و از نظر دارا بودن منظره ها شهری، یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می رود. لندن همزمان با دارا بودن برخی از مهمترین مجموعه های هنری در دنیا، همچنان به عنوان یک شهر ایده آل برای بازارگردی و پرسه زدن در خیابان ها محسوب می شود. شهر لندن ضمن احترام به پیشینه و تاریخ ارزشمند خود و حفظ آن، راستا پیشرفت و مدرنیته را به خوبی پیموده است. این شهر دارای چهره هایی متفاوت و خرده فرهنگ هایی پر شمار است که سبب افزایش مجذوب کنندهیت آن شده اند. کدام نقطه از دنیا را سراغ دارید که علی رغم بالا بودن هزینه ها و دارا بودن آب و هوایی نه چندان دلچسب، تا این حد در جذب دنیاگرد پیروز عمل کرده است؟ کافه های این شهر دارای معروفیت دنیای بوده و به روایتی، سنت کافه نشینی در این کشور پا به عرصه وجود نهاده و هنوز نیز در لندن به حیات خود ادامه می دهد. موسیقی، مد و طراحی های ارائه شده در لندن همواره به سرعت صحنه های دنیای را فتح کرده و به مانند یک موج از شرق تا غرب دنیا را پیموده اند.

دبی، امارات متحده عربی

دبی را می توان شهری جاه طلب و منحصربه فرد محسوب کرد که در حال حاضر پیشروترین شهر خاورمیانه به شمار می رود. این شهر دارای جمعیتی بزرگ از مهاجرانی است که با جمعیت بومی امارات ترکیب شده و چهره ای جالب و نو از این شهر ارائه کرده اند. در این شهر همه چیز مجذوب کننده، متمایز و برون گرا است و به همین دلیل دبی با پاریس مقایسه می شود. زیرا در این شهر نیز همه چیز باید در لوکس ترین و مجلل ترین حالت ممکن ارائه شود. دبی با بیابان هایی شکوهمند محاصره شده که امکان تفریحات مختلفی در آن فراهم بوده و ترکیب این صحرا و بافت شهری، منظرهی خاص و متمایز به دبی بخشیده است. دبی، پس زمینه ای جالب و ترکیبی دارد که از این شهر یک مقصد ایده آل برای سفر و کشف ناشناخته ها ایجاد کرده است. با وجود طبیعت شهری، دبی دارای فرهنگ عربی و میراث غنی برجسته ای است. علاوه بر موارد فوق به نظر می رسد نوع فرهنگ زندگی غربی در این شهر رشد زیادی داشته و به این ترتیب شاهد تلاقی و ترکیب دو فرهنگ مختلف در این شهر هستیم که هارمونی جالبی ایجاد کرده اند. مساجد زیبا، بازارهای سنتی، آسمان خراش ها و مراکز خرید و مال های بزرگ، از این شهر منظرهی کاملا متفاوت نسبت به سایر کلان شهرهای دنیا ارائه کرده اند.

بارسلونا، اسپانیا

شهر بارسلونا به طور آشکاری مجذوب کننده بوده و نمایی چند لایه از خود ارائه می کند. محله (Gaudi) در این شهر یک شاهکار محسوب می شود اما صنعتگران و هنرمندان ماهر محله (El Born)، گالری های محله (Consell de Cent) در شمال شهر و نمایشگاه های پر شمار (Eixample) را نباید از قلم انداخت.

شهر بارسلونا را می توان به صورت فردی غیر متعارف، بی خیال و آسوده دانست که با رستوران های متنوع، کافه های پر تعداد، گلچینی از بهترین ها را به شما ارائه می کند. دیدار از این شهر را از محله (Las Ramblas) شروع کرده و خود را به خیل جمعیت بسپارید تا در هنگام طلوع خورشید، منظره زیبای ساحلی را تماشا کرده و خود را در میانه مردم محلی حس کنید. به خاطر داشته باشید در این شهر معماری شاخص گوتیک رایج بوده و بارسلونا همواره مناطقی شگفت انگیز و کشف نشده در خود پنهان کرده است که می تواند شما را غافلگیر کند. در منطقه (El Born) فلسفه کمال گرایی و نگاه سوفسطایی را با تمام وجود حس کرده و به سمت محله (Raval) رفته و سپس در (barrio Poble) تفریحات خود را کشف کنید. این شهر دیوانه فوتبال است و زمانی که تیم آنها در زمین خود میزبان تیم دیگری است، سراسر شهر در جنونی لذت بخش فرومی رود.

منبع: الی گشت

به "به هیجان انگیزترین شهرهای جهان قدم بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به هیجان انگیزترین شهرهای جهان قدم بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید