تظاهرات هواداران مادورو در کاراکاس

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، هواداران رئیس جمهور ونزوئلا در حمایت از دولت قانونی این کشور در پایتخت ونزوئلا تظاهرات کردند.

تظاهرات هواداران مادورو در کاراکاس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فلش و سلفی، هواداران نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه تظاهراتی را در حمایت از برنامه یاری غذایی دولت برگزار کردند. این در حالی است که تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای واردات غذا توسط ونزوئلا ایجاد نموده است.

طی روزهای گذشته کشتی های انتقاد مواد سوختی و غذایی به دلیل عملیات خرابکارانه هنوز نتوانسته اند به سواحل ونزوئلا برسند و مادورو اعلام نموده که به دنبال یافتن راه حلی برای این موضوع است.

ماه فوریه امسال میلادی (اسفند 1397) خوان گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد و خواهان کناره گیری مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور شد. این اقدام با حمایت قاطع آمریکا همراه شد.

این اقدام های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر روبرو شده است.

آمریکا علاوه بر اعمال تحریم های شدید علیه دولت ونزوئلا، تحریم هایش علیه کوبا به عنوان حامی کلیدی مادورو را نیز افزایش داده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست اخیراً با استناد به یک فایل صوتی منتشر شده از سخنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که در جلسه ای پشت درهای بسته در نیویورک مطرح شده، شمایی واقع بینانه از وضعیت مخالفان ونزوئلا و ضعف های آنها منتشر نموده است.

بر اساس این فایل صوتی پامپئو در جلسه مذکور که هفته گذشته برگزار شده می گوید: مسئله بغرنج ما یعنی حفظ اتحاد در میان گروه های معارض به طرز ناجوانمردانه ای سخت است.

پامپئو گفته است: لحظه ای که مادورو برود هر کسی دستش را بالا می برد و می گوید من را ببینید، رئیس جمهور بعدی ونزوئلا هستم. بیش از 40 نفر هستند که حق خودشان می دانند بعد از مادورو کار را به دست بگیرند.

روزنامه واشنگتن پست نوشته این فایل صوتی را در حالی به دست آورده که تب و تاب برکنار کردن مادورو ساکن شده و بعضی از کشورهایی که در ابتدا از معارضان حمایت می کردند در حال آنالیز روش هایی غیر از براندازی برای حل و فصل بحران این کشور هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات هواداران مادورو در کاراکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هواداران مادورو در کاراکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید