دریاچه ای پر از آبِ توت فرنگی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رنگ دریاچه صورتی استرالیا در بعضی روزهای سال پررنگتر از روزهای دیگر است و همین آن را جذاب تر کرده است.

دریاچه ای پر از آبِ توت فرنگی

فکرش را بکنید! یک دریاچه پر از آب توت فرنگی! دریاچه صورتی استرالیا یکی از خاص ترین و زیباترین مکان های دنیاست. البته از آب توت فرنگی پر نشده و فقط به رنگ صورتی است. این دریاچه برای دریافت بی نظیرترین عکس های عروسی جان می دهد. اگر به دنبال مکانی ویژه برای سفر ماه عسل تان هستید شاید دریاچه صورتی انتخاب خوبی باشد. فقط در نظر داشته باشید دریاچه صورتی استرالیا از ایران خیلی دور است.

نام واقعی دریاچه صورتی استرالیا، هیلیرHillier است و در نزدیکی ساحل جزیره میدل(Middle) در جنوب استرالیای غربی واقع شده است. داستان پیدا شدنش هم جالب است. در واقع تا قبل از 1802 میلادی کسی خبر نداشت در دنیا دریاچه ای وجود دارد که آدم را به یاد آدامس بادکنکی می اندازد. جست وجوگرهای نیروی دریایی بریتانیای کبیر، نخستین افرادی بودند که دریاچه را کشف کردند. متیو فلیندرز همان کسی بود که دریاچه را کشف کرد. متیو نام دریاچه را به احترام همکار دریانوردش ویلیام هیلیر انتخاب کرد. وی هنگام ورود به جزیره بر اثر اسهال خونی درگذشته بود.

حالا چرا صورتی؟

دریاچه صورتی استرالیا دقیقا به خاطر رنگش از دیگر دریاچه های دنیا یک سر و گردن بالاتر است. گفته می شود هنوز دلیل اصلی اینکه چرا این دریاچه صورتی است، کشف نشده است. احتمالا وجود بعضی میکروارگانیسم ها دلیل آن باشد. آنها در نمک موجود در آب دریاچه زندگی می کنند. احتمال دیگر، به ریزجلبک ها مربوط است. آنها نیز موجوداتی هستند که در آب دریاچه زندگی می کنند. راستی یادتان باشد آب دریاچه شور است. هوس خوردنش به سرتان نزند.

هم کمرنگ و هم پررنگ

رنگ دریاچه صورتی استرالیا در بعضی روزهای سال پررنگتر از روزهای دیگر است. در فصل خشکِ استرالیا، یعنی ماه های آذر تا تیرماه رنگ دریاچه پررنگ تر دیده می شود. زمانی که فصل بارندگی در استرالیا آغاز می شود، دریاچه کمرنگ تر به نظر می آید. دریاچه صورتی امروزه به یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شده است. از این رو به شدت مورد محافظت قرار می گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تا چندی پیش، از آن صرفا برای استخراج نمک استفاده می شد.

پرواز بر فراز دریاچه صورتی

از آنجایی که دریاچه صورتی میراث دنیای است، بازدید از آن به سختی صورت می گیرد. گردشگران فقط می توانند از طریق هوایی از دریاچه بازدید کنند و از کنار هم قرار دریافت رنگ صورتی، سبز و آبی در کنار هم به شوق بیایند. شنا کردن در آب دریاچه برای آن دسته از گردشگران خوش شانسی که بتوانند مجوز ورود به آن را بگیرند ایراد ندارد. یعنی برای سلامتی آنها ضرر ندارد و رنگ بدنشان هم صورتی نمی شود. خوردن آب دریاچه اما ممنوع است. درصد بالایی نمک دارد و برای سلامتی مضر است.

با صفحه گردشگری و وبلاگ فلش و سلفی همراه باشید.

منبع: پیام دلتا

به "دریاچه ای پر از آبِ توت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ای پر از آبِ توت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید