زیباترین کلیساهای بلغارستان، تاریخ مذهبی این کشور

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، زیباترین کلیساهای بلغارستان

بلغارستان به عنوان کشوری که تاریخ مذهبی غنی داشته و مذهب مسیحی ارتدکس در این کشور رواج دارد دارای بعضی از زیباترین کلیساها بوده که نمادی از معماری مذهبی این کشور می باشد. بعضی از زیباترین کلیساهای بلغارستان به دلیل عمر تاریخ مذهبی خود مشهور بوده اما بعضی دیگر برای نقش خود در رویدادهای مهم تاریخی معروف می باشند. در این مطلب ما قصد داریم تا زیباترین کلیساهای بلغارستان را به عنوان نمادی از تاریخ مذهبی این شهر معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

زیباترین کلیساهای بلغارستان، تاریخ مذهبی این کشور

کلیسای سنت الکساندر نوسکی بلغارستان | St Alexander Nevsky Cathedral

کلیسای سنت الکساندر نوسکی یکی از زیباترین کلیساهای بلغارستان بوده که به عنوان کلیسای جامع اصلی این کشور و نمادی از تاریخ مذهبی صوفیه شناخته می گردد. این کلیسای بی نظیر در سال 1878 تا 1879 و در طول جنگ روسیه و ترکیه در اختیار سربازان ارتش روسیه نهاده شد. این جنگ باعث آزاد شدن بلغارستان از امپراتوری عثمانی پس از 5 قرن شد. این نام پس از پیروان شخصی امپراتور روسیه در آن موقع به نام الکساندر دوم نامگذاری شد.

کلیسای روسی بلغارستان | The Russian Church

کلیسای سنت نیکلاس (Saint Nicholas) که در شهر صوفیه نهاده شده یکی از زیباترین کلیساهای بلغارستان بوده و به عنوان کلیسای روسی نیز مشهور می باشد زیرا معماری مذهبی آن همانند ساختارهای مذهبی کشور روسیه است. این کلیسای بی نظیر در مرکز شهر صوفیه بوده و با طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می کند. بازدیدکنندگان از این کلیسا می توانند طراحی های افسانه ای داخل کلیسا و سردابه آن را مشاهده نموده و آرزوی درونی خود را بر روی یک کاغذ بنویسند تا برآورده گردد.

کلیسای سنت صوفیای بلغارستان | St Sofia

کلیسای سنت صوفیا در کنار اینکه یکی از زیباترین کلیساهای بلغارستان می باشد، یکی از قدیمی ترین کلیساها در پایتخت این کشور است. در واقع این ساختمان است که نام صوفیا را به پایتخت بلغارستان داده است. قرن ها پیش که شهر صوفیا آغاز به ساخت و ساز نمود، کلیسای سنت صوفیا بر روی یک تپه ای در حومه این شهر قرار داشت. در آن موقع پایتخت بلغارستان هنوز شهری کوچک بود. این ساختمان که به نوعی نمادی از تاریخ مذهبی این کشور است باعث شد تا نام آن بر روی شهر قرار گیرد. زمانی که از این کلیسای بی نظیر بازدید می کنید محل دفن مردگان را که گورستان مسیحیان قرن ها پیش می باشد از دست ندهید.

کلیسای یادبود تولد مسیح بلغارستان | The Memorial Church of the Birth of Christ

کلیسای یادبود تولد مسیح یکی دیگر از زیباترین کلیساهای بلغارستان بوده که در سبک معماری مذهبی روسیه بنا شده است. این کلیسا در حقیقت درون صومعه شیپکا (Shipka) و در کوه های استارا پلانینا (Stara Planina) نهاده شده است. این کلیسای بی نظیر در نزدیکی قله کوه شیپکا قرار داشته که یکی از مهمترین نبردهای جنگ روسیه و ترکیه در سال 1877 و 1878 در این محل روی داد. در بازدید از کلیسای یادبود تولد مسیح شما می توانید گنبدهای طلایی رنگ که در سبک کلیساهای روسیه می باشند را مشاهده کنید اما ضروری است بدانید که در زیر این بنا استخوان های 9 هزار سرباز بلغارستانی و روسی وجود داشته که در طول نبرد با ترکیه جان خود را از دست داده اند.

کلیسای سنت کنستانتین و سنت هلن بلغارستان | St Constantine and St Helen

کلیسای سنت کنستانتین و سنت هلن یکی از زیباترین کلیساهای بلغارستان و همچنین یکی از چشمگیرترین نقاطی است که در شهر قدیمی پلوودیف (Plovdiv) چشمام شما را به سوی خود جلب می کند. ساختمان این کلیسا در سال 1832 میلادی توسط معماران محلی برجسته با ایده های مذهبی ساخته شده و درون آن نیز با نقاشی های روشن و رنگارنگ تزیین شده است که این نقاشی ها تا به امروز به خوبی حفظ شده اند.

صومعه ترانسفیگوریشن بلغارستان | Transfiguration Monastery

کلیسای اصلی صومعه ترانسفیگوریشن به عنوان چهارمین کلیسای عظیم در صومعه های کشور بلغارستان شناخته می گردد. این بنا که از زیباترین کلیساهای بلغارستان می باشد شهرت خود را از نقاشی های قرن نوزدهمی که توسط کارشناس آن موقع زاهاری زوگراف (Zahari Zograf) ترسیم شده به دست آورده است. خود صومعه در قرن 13 یا 14 میلادی بنا شده است. این کلیسا با نقاشی های بی نظیر آن در فاصله 7 کیلومتری از شهر ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo) در جاده روستایی ساموودن (Samovodene) واقع شده است.

کلیسای جامع مادر بلغارستان | Dormition of the Mother of God Cathedral

این کلیسای جامع یکی از عظیمترین کلیساهای جامع و زیباترین کلیساهای بلغارستان بوده که درون آن با جزییاتی پیچیده و زیورآلاتی خاص طراحی شده است. این کلیسای بی نظیر که در شهر وارنای کشور بلغارستان نهاده شده با پنجره هایی که شیشه های رنگی منحصر به فرد دارند به سنت اختصاص داده شده. او فردی است که خط سیریلیک (Cyrillic) را اختراع نموده و آن را به سایرین آموزش داده است.

منبع: www.theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "زیباترین کلیساهای بلغارستان، تاریخ مذهبی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کلیساهای بلغارستان، تاریخ مذهبی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید