سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع تر رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، شب گذشته سامسونگ از نسل جدید سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی به نام ISOCELL GN1 رونمایی کرد. این اولین سنسور سامسونگ محسوب می گردد که به طور همزمان از قابلیت فوکوس اتوماتیک dual-pixel و ترکیب پیکسل Tetracell پشتیبانی می نماید که این یعنی سنسور مذکور هم در محیط های کم نور عکس های باکیفیتی را ثبت می نماید و هم در زمینه سرعت فوکوس اتوماتیک حرف زیادی برای گفتن دارد.

سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع تر رونمایی کرد

اندازه هر پیکسل این سنسور 1.2 میکرومتر است که این یعنی پیکسل های موردنظر عظیم تر از پیکسل های موجود در بسیاری از سنسور های رزولوشن بالا هستند. رقیب اصلی این سنسور، سنسور دوربین IMX689 سونی است که در گوشی هایی مانند اوپو فایند ایکس 2 پرو مورد استفاده قرار گرفته و از رزولوشن 48 مگاپیکسلی و پیکسل های 1.22 میکرومتری بهره می برد. به صورت پیش فرض، سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ با ترکیب 4 پیکسل مجاور می تواند عکس های 12.5 مگاپیکسلی ثبت کند و در چنین حالتی، اندازه هر پیکسل به صورت نرم افزاری به 2.4 میکرومتر می رسد.

پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک dual-pixel از این جهت اهمیت دارد که سامسونگ اخیرا در این زمینه نقدها زیادی را برانگیخته است. گلکسی اس 20 اولترا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می برد که سنسور مذکور فاقد تکنولوژی dual-pixel است و به همین خاطر بابت عملکرد ضعیف فوکوس اتوماتیک این دوربین، نقدها متعددی مطرح شده است.

در هر صورت، این سنسور جدید سامسونگ حداقل بر روی کاغذ امکانات مناسبی دارد و باید ببینیم در عمل هم می تواند توجه کاربران را جلب کند یا نه. به گفته سامسونگ، فراوری انبوه سنسور ISOCELL GN1 از ماه جاری شروع می گردد و این یعنی به زودی گوشی های مبتنی بر آن روانه بازار خواهند شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع تر رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع تر رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید