علم و تکنولوژی

قدیمی ترین دانشگاه های دنیا را بشناسید

دانشگاه های قدیمی جهان جزو مشهورترین و معتبرترین دانشگاه ها هستند. در این دانشگاه ها، دانشمندان سرشناسی تحصیل نموده اند و بسیاری از آن ها، جهانی علم را تغییر داده اند.

28 اردیبهشت 1401

چرا گیمرها برای بازی کردن هزینه می کنند؟!

رپرتاژ آگهی- تا همین چند سال پیش، نزدیک به 90 درصد از بازی های ویدیویی که در بازار منتشر می شدند دارای خط داستانی یکسان، بدون هیچ هیجان افزوده ای بودند که گیمر پس از یکبار به سرانجام رساندن آن، رغبت نمی کرد بازی را مجددا امتحان کند. اما حالا با خرید پول...

23 اردیبهشت 1401

اومیکرون چقدر به ما نزدیک شده است؟

تعداد مبتلایان قطعی به سویه اومیکرون به 15 نفر رسید. این ابتلا ها پس از آن شناسایی شدند که نخستین مورد هفته گذشته از امارات وارد ایران شده بود. حالا ستاد ملی کرونا برای کنترل شیوع گونه تازه کرونا، محدودیت هایی در حوزه گردشگری اعمال نموده است. بر این اساس...

19 اردیبهشت 1401

تأکید بر تعمیق و توسعه روابط صربستان با دانشگاه شهید بهشتی

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس دانشگاه شهید بهشتی، بر تعمیق و توسعه روابط مشترک تأکید کرد.

18 اردیبهشت 1401

تالار نگارگری موزه رضا عباسی: تماشاگه هنر هزار و یک رنگ پارسی (قسمت دوم)

نگارگری هنری ایرانی است که به مصورسازی کتاب های تاریخی، علمی و مذهبی می پردازد. با دومین قسمت از گزارش تصویری خبرنگاران همراه باشید تا با هم نمونه هایی بی نظیر از نگارگری را در موزه رضا عباسی ببینیم.

15 اردیبهشت 1401

فهرست منابعی که از کنکور 1401 حذف شدند ، امتحانات خاتمه ترم و کلاس های عملی حضوری شد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

13 اردیبهشت 1401

شرکت های خلاق با دریافت 48 خدمت به بازار های تخصصی وارد می شوند

شرکت های خلاق در راستا توسعه دانش، فعالیت ها و محصولات خود، با مجموعه ای از حمایت های مادی، معنوی و پشتیبانی برای ورود حرفه ای تر به بازار ورزیده می شوند.

9 اردیبهشت 1401

تکنولوژی های رجحان که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند

تکنولوژی در سفرفناوری روز به روز در حال پیشرفت است و فقط در زمینه خود تکنولوژی به این پیشرفت بسنده نمی کند. هر روزه شاهد فناوری های متفاوتی هستیم که بخش های مختلفی را پوشش می دهند. این ارتباط را در تکنولوژی در سفر نیز مشاهده می کنیم. صنعت گردشگری با فناوری...

5 اردیبهشت 1401

احتمال عرضه آیفون ارزان قیمت از طریق اپل

گفته می شود اپل در تلاش برای عرضه محصولات جدیدی تا هشتم مارس است که از جمله آنها می توان به آیفون ارزان قیمت اشاره کرد.

3 اردیبهشت 1401

برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل

برترین دانشگاه های نیوزلندمی خواهید در نیوزلند درس بخوانید؟ اگر این طور است ما علت آن را می دانیم! دانشگاه های معتبر، کیفیت بالای زندگی، شهرهای پرهیاهو، منظره ها طبیعی خیره کننده و تفریحات هیجان انگیز از نیوزلند مقصدی عالی برای تحصیل ساخته است. شهرهایی...

27 فروردین 1401

به هیجان انگیزترین شهرهای جهان قدم بگذارید

با سفر به این شهرها غرق در تماشا شوید شهرهای بزرگ؛ دنیای امروز ما را تشکیل داده اند، شهرهایی که از طریق موسیقی، سبک های غذایی، هنر، مد، رسانه ها و فناوری؛ متجلی شده و چشم اندازی هیجان انگیز از خود نشان می دهند. این کلان شهرهای بزرگ و شلوغ دارای جنبه های...

25 فروردین 1401

با اری (Orii)، دستتان را به گوشی هوشمند تبدیل کنید

با پیشرفت تکنولوژی، کار های ما نیز به سمت ساده تر شدن می رود. اخیرا گجتی به بازار آمده که دست شما را به تلفن هوشمند تبدیل می نماید. برای آشنایی با این وسیله کارآمد در ادامه با ما همراه باشید.

18 فروردین 1401

فراخوان سومین دوره جایزه رسانه ای پینووس در کردستان اعلام شد

فراخوان سومین دوره جایزه رسانه ای پینووس ویژه فعالان عرصه رسانه استان کردستان اعلام شد، علاقه مندان تا 20 دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

2 اسفند 1400

راه اندازی رشته بیسبال 5 برای تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان

تهران (پانا) - رئیس انجمن بیسبال 5 مدارس کشور درباره جزئیات راه اندازی این رشته ورزشی در مدارس توضیحاتی ارائه داد.

29 بهمن 1400

ماسک های آنتی وایرال ایرانی فعالیت ویروس کرونا را تا 99درصد دچار اختلال می کند

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف پیروز به تولید ماسک های شیلد شد که فعالیت ویروس کرونا را 99 درصد دچار اختلال می کند و با عملکرد بالا باعث از بین رفتن باکتری، میکروب، قارچ و ویروس می شود.

25 بهمن 1400

اینترنت همراه با نرخ آزاد چه هزینه ای دارد؟

تعرفه بالای اینترنت آزاد در مقایسه با بسته های اینترنتی، کاربران را به غیرفعال کردن اینترنت آزاد تشویق می نماید تا بتوانند از دریافت قبوض بالای ناخواسته جلوگیری نمایند.

18 بهمن 1400

6 روش برای اینکه مغز مضطرب خود را آرام کنید

حتی بهترین ترفندهای افزایش بهره وری هم زمانی که مغزتان مشغول مبارزه با غرایز طبیعی و انسانی خودتان است کمکی نمی کنند. به جای مبارزه با مغزتان، بهتر است چند راه چاره مناسب برای کنترل احساسات و اضطراب را یاد گرفته و از این طریق بهره وری خود را افزایش دهید.

15 بهمن 1400

9 طرح فناورانه جایگزین واردات بعضی کالاها می شوند

دکتر محمد حسین بهشتی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد 100 روزه مرکز طرح های کلان معاونت علمی و فناوری گفت: 17 طرح فناورانه کلان، طرح توسعه فناوری و طرح ملی برای اجرایی شدن به تصویب رسیده و مورد حمایت معاونت علمی قرار گرفته است.

6 بهمن 1400

عرضه تلویزیون های تازه سامسونگ با کیفیت 8K

به گفته منابع معتبر، مجموعه تلویزیون های رده بالای سامسونگ، شامل تلویزیون های MiniLED 8K و OLED 4K در سال 2022 رونمایی خواهد شد. تلویزیون MiniLED 8K پیشرفته ترین مدل در خط فراوری سامسونگ خواهد بود و و با نام Neo QLED TV عرضه خواهد شد.

4 بهمن 1400

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در خصوص آن

هزینه لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دارد. در کنار مزایایی که لیفت شقیقه برای شما دارد، متناسب با روشی که انتخاب می کنید، معایبی نیز خواهد داشت.

24 دی 1400
تعداد: (240)