سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می رسد، مصاحبه اختصاصی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که مذاکرات بین الافغانی تنها زمانی به نتیجه می رسد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک نمایند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می رسد، مصاحبه اختصاصی

محمد نعیم سخنگوی تیم مذاکره طالبان و دفتر سیاسی این گروه در قطر به خبرنگار دفتر منطقه ای وبلاگ فلش و سلفی گفت که مذاکرات بین الافغانی بین تیم مذاکره دولت و طالبان تنها زمانی به نتیجه می رسد که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ فلش و سلفی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ فلش و سلفی بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان قبلا توافق انجام شده این نظامیان باید هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک نمایند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با اشاره به توافقنامه دوحه اعلام کرد که آمریکایی ها توافقنامه خروج نظامیان از افغانستان را امضا نموده اند و سازمان ملل، شورای امنیت و دیگر کشورهای دنیا نیز آن را تایید نموده اند.

محمد نعیم گفت که آمریکایی ها باید بر اساس توافقنامه قطر در زمان مشخص شده از افغانستان خارج شوند و نباید مسئله ای در این زمینه ایجاد گردد.

وی گفت که در شرایط کنونی مذاکرات ادامه دارد و ما امیدواریم که به یک نتیجه مطلوب برسیم اما ادامه حضور نظامیان خارجی در فرایند مذاکرات مشکل ایجاد می نماید.

سخنگوی تیم مذاکره طالبان در قطر توضیح داد که مذاکرات صلح تنها زمانی می تواند به نتیجه برسد که نظامیان خارجی خاک افغانستان را ترک نمایند.

توافق صلح آمریکا و طالبان توسط ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان انتها در 10 اسفند 1398 به امضا رسید.

طالبان در یک سالگی این توافقنامه در بیانیه ای اظهارداشت که این توافق روز تاریخی برای مردم افغانستان و مردم آمریکا است که با هدف انتها جنگ تحمیلی 20 ساله منعقد شد.

بر اساس بیانیه طالبان، آمریکا تعهد نموده است که از تاریخ مشخص شده در توافقنامه طی 14 ماه تمام نیروهای نظامی و غیرنظامی غیردیپلماتیک، نیروهای ائتلاف و متحدان این کشور و قراردادی های شخصی امنیتی، استادان، مشاوران و کارکنان خدماتی خود را از افغانستان خارج کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می رسد، مصاحبه اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می رسد، مصاحبه اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید