شفر: به بازیکنان من احترام بگذارید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، وینفرد شفر سرمربی استقلال انتظار داشت تیمش بیش از دو گل به پارس جنوبی جم بزند. شفر درباره فزونی 2 بر صفر شاگردانش مقابل پارس جنوبی جم می گوید: هر روزی که بازی داریم، برای ما مهم است و باید ببریم. چهارشنبه حریف بسیار قدرتمندی داشتیم و باید با بیش از صددرصد وجودمان کوشش می کردیم. نکته ای که فراموش کردیم، زدن گل های سوم و چهارم بود. حریف به خصوص در پاس های بلند قدرتمند بود.

شفر: به بازیکنان من احترام بگذارید

سرمربی استقلال با تمجید از عملکرد آیاندا پاتوسی شرح می دهد: می دانستیم پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است و قبلاً عملکرد او را دیده بودیم. با باشگاه صحبت کردم و از آنها خواستم که پاتوسی را به تیم اضافه نمایند. این بازیکن در 20 دقیقه آخر کمی خسته بود و باید او را تغییر می دادیم، چون هنوز آماده 90 دقیقه بازی نبود. قدم به قدم با او کار می کنیم و فکر می کنم در این دو هفته به آمادگی کامل می رسد.

شفر در خصوص اضافه وزن پاتوسی هم می گوید: این درست است و باید بیشتر با او کار کنیم. وزن پاتوسی باید کاهش یابد.

سرمربی استقلال درباره ارتباطش با مدیران باشگاه شرح می دهد: من ارتباط بسیار خوبی با فتحی، تدارکات تیم و همه کسانی که با آنها کار می کنم، دارم.

وینفرد شفر در خصوص عصبی بازی کردن بازیکنانی چون منتظری و غفوری می گوید: اگر به یاد بیاورید، اشکان دژاگه پس از آن خطا روی امید نورافکن تنها یک کارت زرد گرفت. شاید ما شانس خوبی نداریم.

شفر درباره اینکه فوتبال ایران، تاوان اعتراضات فراوان به داوری را در جام ملت های آسیا داده، ادامه می دهد: این درست است. شاید اگر بازیکنان ما در بازی مقابل ژاپن به سمت داور نمی رفتند، می توانستیم در این مسابقه به پیروزی برسیم.

وینفرد شفر بعد از رفتن به رختکن متوجه شد گزارشگر بازی از مهدی رحمتی و پژمان منتظری به خاطر اعتراض هایشان انتقاد کرد که او در رابطه این مساله می گوید: در نشست خبری قبل از بازی گفتم بازی راحتی در پیش نداریم. حریف ما تیم قدرتمندی بود و به خصوص روی توپ های بلند خوب کار می کردند. ما خیلی خوب کار کردیم اما موقعیت های زیادی را از دست دادیم. در خصوص پنالتی هم صحبت زیاد است اما در خصوص موقعیت ها هم منشا، ایسما و دانشگر موقعیت هایی داشتند که از دست دادند. اینکه موقعیت زیادی داریم، خوب است اما باید دقت لازم را هم داشته باشیم. در نیمه دوم تیم حریف بازیکنان قد بلند را به زمین آورد که رو به بازی مستقیم آورد اما بازیکنان ما خوب کار کردند. فکر می کنم که نتیجه عادلانه باید 3 بر صفر می شد. ما در نیمه دوم آنچنان خوب نبودیم، موقعیت های زیادی را از دست دادیم و به نظرم کمی مهربانانه رفتار کردیم، در حالی که باید بیشتر دقت می کردیم تا موقعیت ها را از دست ندهیم. همین طور می خواهم به تیم ذوب آهن بابت صعودش به لیگ قهرمانان آسیا تبریک بگویم چون این یک اتفاق خوب بود. به نظرم تیم سایپا هم بازی خوبی را به نمایش گذاشت. زمانی که یک رسانه، یک فرد رسانه ای یا یک مربی بخواهد در خصوص بازیکنان ما صحبت کند، خوب نیست. مهدی رحمتی 440 بازی در لیگ انجام داده. پژمان منتظری بازیکن باکیفیتی است و به نظرم اگر 30، 35 یا 40 ساله هم باشد من برای او احترام قائل هستم. نمی دانم گزارشگر بازی لباس چه تیمی یا چه رنگی را به تن نموده بود اما اگر گزارشگری نمی تواند به مهدی رحمتی و پژمان منتظری یا هر بازیکنی احترام بگذارد و به طرفداران احترام نمی گذارد، به نظرم باید به کشور دیگری برود. از شما اصحاب رسانه هم تشکر می کنم که در این هوای سرد به استادیوم آزادی آمدید تا بازی ما را پوشش بدهید. همچنین باید از طرفداران مان هم تشکر کنم.

شفر در خصوص اینکه چرا تیمش هنوز یک ترکیب ثابت ندارد، شرح می دهد: فکر می کنم ترکیبی که در بازی با تراکتورسازی داشتیم، ترکیب خوبی بود. اگر اشکان دژاگه که روی امید نورافکن خطا کرد اخراج می شد (خطای او در حالت طبیعی اخراج دارد)، نتیجه بازی تغییر نموده بود و می دیدید که ترکیب ما خوب بوده. با این حال ما برای هر بازی ترکیب خاصی خواهیم داشت و هم قصد داشتیم پاتوسی را امتحان کنیم اما او هنوز به صورت کامل آماده نیست. با این حال در زمانی که پاتوسی در میدان بود روی پاس ها، ارسال ها و حملات خوب بود. در نیمه دوم هم تغییراتی در ترکیب داشتیم چون تیم حریف روی توپ های بلند کار کرد و ما باید تغییرات را ایجاد می کردیم. تغییر منشا و ایسما هم روی برنامه های دیگر ما بود که ایسما در خط حمله موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت که به نظرم می توانست بهتر عمل کند و ضربات بهتری بزند. حتی در یک مورد به نظرم او می توانست به تبریزی پاس بدهد که در موقعیت خوبی برای گلزنی بود. یک نکته ای را در خصوص بازی بارسلونا و لیون بگویم. در 5 دقیقه سرانجامی آن بازی بازیکنی وارد زمین شد. او هنگام ورود به زمین، استارتی سریع زد تا به تیمش یاری کند. قیمت این بازیکن 80 میلیون دلار است. همان طور که دیدید به این بازیکن گرانقیمت فقط پنج دقیقه فرصت بازی رسید و مسلماً در تیم ما هم بازیکنان همه به نوبت بازی خواهند کرد. فقط شرایط به گونه ای است که ما پشت سر هم بازی داریم و باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کنیم. مطمئناً به همه نفرات احتیاج داریم و همه آنها باید بازی نمایند، اما باید صبر هم داشته باشیم. ما ممکن است هر هفته دو سه بازیکن را تغییر بدهیم، شاید مصدومیتی برای بازیکنی به وجود بیاید و این مسئله مشخصاً باعث تغییر در ترکیب ما می گردد. ما در لیگ قهرمانان هم بازی داریم و باید مقابل الدحیل و الهلال بازی کنیم که بازیکنان چند میلیون دلاری دارند و کار سختی مقابل آنها خواهیم داشت. هرچند همانطور که قبلاً هم گفته ام، تیم هایی که بازیکن خوب دارند برنده نیستند، بلکه آنهایی برنده می شوند که تیم خوبی داشته باشند.

در سرانجام نشست خبری، خبرنگاری در خصوص علی خطیر و اختلافات وینفرد شفر با این شخص سؤال کرد که محمدحسین زرندی، مدیر رسانه ای استقلال در پاسخ گفت: سؤال فقط باید در خصوص بازی باشد. پس از پاسخ مدیر رسانه ای استقلال، وینفرد شفر از او خواست که سؤال را ترجمه کند که سرمربی استقلال وقتی متوجه شد سؤال در خصوص خطیر است، ابتدا خندید و سپس با مشت روی میز کوبید.

منبع: ایران ورزشی

به "شفر: به بازیکنان من احترام بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: به بازیکنان من احترام بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید