طرز تهیه سالاد روسی مجلسی اصل با مرغ و شوید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، سالاد روسی یا همان سالاد سیب زمینی از جمله محبوب ترین سالادهای بین المللی در رستوران های ایرانی و مهمانی هاست. همان طور که از اسم سالاد پیداست یکی از پیش غذاهای بومی روسیه است که اتفاقا ابداع یک سرآشپز بلژیکی مقیم شوروی سابق بوده است. طرز تهیه سالاد روسی مجلسی با مرغ و شوید را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه سالاد روسی مجلسی اصل با مرغ و شوید

مواد لازم سالاد روسی برای 10 نفر

سیب زمینی پخته و مکعبی خرد شده: 6 عدد

هویج پخته مکعبی خرد شده: 1 عدد

تخم مرغ پخته مکعبی خرد شده: 4 عدد

خیارشور درشت: 6 عدد خرد شده

نخود فرنگی: 1 قوطی کنسرو

گوشت سینه مرغ پخته شده و مکعبی خرد شده: ½ پیمانه

پیازچه: 2 ساقه

سس مایونز: ½ پیمانه

شوید تازه: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سفید: به مقدار دلخواه

طرز تهیه سالاد روسی مجلسی با مرغ و شوید

برای درست کردن سالاد روسی مجلسی ابتدا باید سینه مرغ، سیب زمینی، هویج و تخم مرغ ها را بپزید. بعد از پختن مواد پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. پیازچه ها را ریز خرد کنید. سینه مرغ را هم به صورت مکعبی خرد کنید.

در مرحله بعد تمام مواد را با هم در یک کاسه بزرگ بریزید و به آرامی هم بزنید که مواد له نشوند. در مرحله آخر به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه بریزید. ممکن است خیارشورها نمکی باشند پس ابتدا طعم سالاد را مزه کنید و سپس نمک اضافه کنید. برای اضافه کردن نمک و فلفل آن ها را با سس مایونز مخلوط کنید و روی سالاد روسی برید. شوید خرد شده را هم اضافه کنید به آرامی هم بزنید تا سس و شوید به خورد تمام مواد برود. سالاد روسی را یک تا دو ساعت در یخچال نگه دارید تا سالاد روسی مجلسی با مرغ و شوید حسابی مزه دار گردد. در صورت تمایل می توانید با قالب های دلخواه سالاد را در ظرف های مورد نظر سرو کنید.

نکات مهم

*سالاد روسی اصل با مرغ درست می گردد اما شما در صورت تمایل می توانید به جای مرغ یا همراه با مرغ از انواع ژامبون مرغ، بوقلمون یا گوشت بهره ببرید.

*برای این که یک سالاد رژیمی داشته باشید از ماست چکیده به همراه سس مایونز هم بهره ببرید. سس مایونز و ماست چکیده را به نسبت مساوی به سالاد روسی اضافه کنید.

طرز تهیه این سالادهای خوشمزه و جذاب را هم اینجا بخوانید:

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه سالاد روسی مجلسی اصل با مرغ و شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد روسی مجلسی اصل با مرغ و شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید