عرضه تلویزیون های تازه سامسونگ با کیفیت 8K

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، به گفته منابع معتبر، مجموعه تلویزیون های رده بالای سامسونگ، شامل تلویزیون های MiniLED 8K و OLED 4K در سال 2022 رونمایی خواهد شد. تلویزیون MiniLED 8K پیشرفته ترین مدل در خط فراوری سامسونگ خواهد بود و و با نام Neo QLED TV عرضه خواهد شد.

عرضه تلویزیون های تازه سامسونگ با کیفیت 8K

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، ظاهرا قرار است تلویزیون های تازه MiniLED 8K و OLED 4K از بعضی فناوری های فراگیر استفاده می نمایند. لازم به شرح است که فناوری های فراگیر یا همه جانبه (immersive technologies)، فناوری هایی هستند که با ادغام دنیای فیزیکی با واقعیت دیجیتال یا شبیه سازی شده، تجربیات تازهی ایجاد می نمایند. واقعیت افزوده یا AR و واقعیت مجازی یا VR، دو نوع اصلی از فناوری های فراگیر هستند. بسیاری از ویژگی های این فناوری ها یکسان است. با این تفاوت که فناوری AR اطلاعات فراوری شده به وسیله رایانه را با محیط واقعی کاربر ترکیب می نماید، یا به عبارتی عناصر تازه دیجیتال را به پیرامون دنیای واقعی کاربر اضافه می نماید. در مقابل، فناوری VR یا واقعیت مجازی یک تجربه شبیه سازی شده با یاری اطلاعات رایانه ای است. این تجربه تازه ممکن است با دنیای واقعی کاملا مشابه یا کاملا متفاوت باشد.

تلویزیون های MicroLED سامسونگ که سطح بالایی از طیف رنگی را پوشش می دهند تنها در تعداد کم فراوری می شوند تا بتوانند تقاضای مشتریان خاصی که سطح بالا را می پسندند، برآورده نمایند. شرکت سامسونگ به دلایل مالی دستگاه هایی که قیمت مناسبتر و فروش بالاتری دارند را در تعداد بیشتر فراوری می نماید. در رده بندی کیفیت تلویزیون ها، تلویزیون مدل 8K Neo QLED TV در بالاترین رده قرار گرفته است و پس از آن تلویزیون مدل 4K OLED جای می گیرد.

گزارش ها نشان می دهد که فناوری نمایشگر Neo QLED که قرار است برای نمایشگر های سامسونگ ارائه گردد قادر است وضوح 8K را ارائه دهد. اما سامسونگ برای تلویزیون OLED به کیفیت 4K بسنده نموده است. این نمایشگر ها را شرکت ال جی فراوری خواهد نمود.

تلویزیون Neo QLED 4K بخشی از مجموعه تلویزیون های سامسونگ است که در سال 2022 رونمایی می گردد. شرکت سامسونگ پیش بینی نموده است که 3 میلیون دستگاه از مدل Neo QLED 4K و حداکثر 2 میلیون دستگاه از مدل های 4K را در سال آینده به فروش برساند. برای دستیابی به این اندازه فروش، شرکت سامسونگ در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت ال جی برای خرید حداکثر 2 میلیون دستگاه از پنل های W-OLED 4K است. انتظار می رود که تلویزیون های OLED با توجه به قیمت مناسبتر نسبت به مدل QLED، متقاضیان بیشتری داشته باشند. هر چند اندازه فروش هرکدام بستگی به استراتژی بازاریابی شرکت در جهت افزایش مقبولیت آن ها دارد.

شرکت سامسونگ بعلاوه در حال توسعه ظرفیت خود برای فراوری مستقل پنل های OLED است تا به وابستگی خود به شرکت ال جی خاتمه دهد. به این ترتیب، همکاری دو غول فناوری کره ای، سامسونگ و ال جی، به احتمال زیاد تا سال 2024 خاتمه می یابد، یعنی در زمانی که پیش بینی می گردد شرکت سامسونگ فراوری این پنل ها را مستقلا شروع کند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "عرضه تلویزیون های تازه سامسونگ با کیفیت 8K" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه تلویزیون های تازه سامسونگ با کیفیت 8K"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید