فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، فاجعه چرنوبیل؛ حادثه هسته ای تلخ که در راکتور هسته ای نیروگاه چرنوبیل در سال 1986 رخ داد و فاجعه ای انسانی به بار آورد.

فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند

وبلاگ فلش و سلفی: موزه ملی چرنوبیل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین محسوب می گردد که در شهر کیف قرار گرفته است و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند.

این موزه در سال 1992 افتتاح شده است و به حادثه چرنوبیل اختصاص دارد.

انفجار هسته ای چرنوبیل در 26 آوریل 1986 در یکی از نیروگاه های هسته ای این شهر رخ داد و در طی آن یکی از رآکتورها دچار آتش سوزی شد. در اثر این اتفاق منطقه خالی از سکنه و متروکه شد و افراد بسیاری کشته شدند.

موزه چرنوبیل اتفاقات مربوط به این حادثه را به نمایش می گذارد. اشیاء و وسایل مختلفی از آن دوران جمع آوری و در موزه چرنوبیل به نمایش گذاشته شده است، از مهم ترین این اشیاء می توان به ماشین ها، ماسک گاز، لباس های کار نیروگاه، تصاویری از حادثه دیدگان و … نام برد.

در قسمتی دیگر مجسمه های آتش نشان ها و جان باختگان حادثه چرنوبیل قرار داده شده است و در بخشی دیگر ویدئوها و توضیحاتی درباره چگونگی این حادثه و اتفاقات پس از آن به بازدیدنمایندگان ارائه می گردد.

پس از پخش مینی فیلم چرنوبیل که جنجال های بسیاری را نیز به همراه داشت نیروگاه چرنوبیل و موزه آن نیز بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

ویدئویی از این موزه را در زیر ببینید:

منبع: چمدان

به "فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید