قانقاریا در یک نگاه

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، شاید شما هم واژه قانقاریا را در فیلم های جنگی زیاد شنیده باشید که اغلب مواقع هم به قطع کردن دست یا پای سربازان منجر می شد. این بیماری امروزه کمتر مشاهده می گردد. برای افزایش اطلاعات خود می توانید مطلب زیر را بخوانید.

قانقاریا در یک نگاه

قانقاریا در یک نگاه

شاید شما هم واژه قانقاریا را در فیلم های جنگی زیاد شنیده باشید که اغلب مواقع هم به قطع کردن دست یا پای سربازان منجر می شد. این بیماری امروزه کمتر مشاهده می گردد. برای افزایش اطلاعات خود می توانید مطلب زیر را بخوانید.

قانقاریا به مرگ و گندیدگی قسمتی از بافت بدن گفته می گردد. اگرچه اغلب قانقاریا در دست ها و پاها ایجاد می گردد اما گاهی اوقات ممکن است در بدن یا اعضای داخل بدن هم دیده گردد. عفونت قسمتی از بدن یا توقف جریان خون در منطقه ای از بدن می تواند سبب قانقاریا گردد. براساس محلی که دچار قانقاریا شده، علایم و نشانه ها فرق دارد که تب، درد، سیاه شدن پوست و بوی تعفن را شامل می گردد.

انواع قانقاریا

قانقاریا به دو شکل ایجاد می گردد؛ قانقاریای مرطوب و قانقاریای خشک. عامل ایجاد قانقاریای مرطوب، عفونت است، در حالی که در قانقاریای خشک عفونت نقشی ندارد. قانقاریای مرطوب در اثر توقف ناگهانی جریان خون در یک ناحیه ایجاد می گردد. این توقف ممکن است در اثر سوختگی با حرارت، یخ زدگی شدید، تصادف فیزیکی و از بین رفتن بافت ها، وجود لخته در داخل رگ یا گاهی اوقات در اثر زخم بستر به وجود بیاید. این شرایط می تواند به پیدایش عفونت از طریق تجمع باکتری ها منجر گردد. برای پیشگیری از ایجاد عفونت، زخم را باید همواره تمیز نگه داشت. قانقاریای خشک به طور تدریجی و در اثر کاهش جریان خون در شریان ها ایجاد می گردد. بیماری دیابت و بیماری تصلب شرایین (سخت شدن شریان ها) از علل پیدایش قانقاریای خشک هستند. قانقاریای خشک شامل جمع شدن تدریجی بافت ها، سرد شدن، رنگ پریدگی و از بین رفتن نبض در اندام مبتلاست.

اصول درمان

درمان قانقاریا عبارت است از برداشتن بافت های مرده به صورت قطع عضو از ناحیه ای که دچار اختلال خون رسانی شده است. بعلاوه برای قانقاریای مرطوب از آنتی بیوتیک های قوی و مناسب استفاده می گردد. در برخی موارد هم استفاده از اکسیژن پرفشار در درمان قانقاریا الزامی است.منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "قانقاریا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانقاریا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید