لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در خصوص آن

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، هزینه لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دارد. در کنار مزایایی که لیفت شقیقه برای شما دارد، متناسب با روشی که انتخاب می کنید، معایبی نیز خواهد داشت.

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در خصوص آن با بزرگ تر شدن و بالاتر رفتن سن، خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا می نماید و دچار افتادگی می گردد. افتادگی پوست سن و سال را بالاتر از آن چه که هست نشان می دهد. پوست ممکن است به دلایل مختلفی دچار افتادگی گردد. برخی از این علل شامل جاذبه، سبک زندگی ناسالم، استرس و فشار زندگی، ژنتیک و بالارفتن سن هستند. یکی از نقاطی که بیشتر از جاهای دیگر دچار افتادگی می گردد، اطراف چشم است. شقیقه یکی از نقاط است که برای رفع افتادگی در آن می توان از لیفت شقیقه استفاده کرد.

اگر در شقیقه های خود چین و چروک می بینید یا می خواهید فرم چشم های خود را تغییر داده و آن ها را درشت تر و به سمت بالا نشان دهید، می توانید از لیفت شقیقه یاری بگیرید. در صورتی که علاقمند به این فرایند هستید و درباره آن اطلاعات کافی ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیفت شقیقه چیست

لیفت شقیقه فرایندی است که در آن با کشیدن پوست کناره های چشم به طرفین و بالا، در چشم ها کشیدگی ایجاد شده و چین و چروک های اطراف چشم رفع می شوند. این فرایند به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می گردد لیفت شقیقه به لیفت صورت (https://doctoreto.com/blog/facelift/) نیز یاری میکند. در ادامه به معرفی هر دو روش، هزینه و معایب و مزایای آن ها می پردازیم.

روش های لیفت شقیقه

لیفت شقیقه به روش های مختلفی انجام می گردد. معنی لیفت، بالا کشیدن است. با بالا کشیدن پوست شقیقه، در چشم ها تغییر حالت ایجاد می گردد و چین و چروک های گوشه چشم نیز رفع خواهند شد. انواع روش های لیفت شقیقه عبارت اند از؛
  1. جراحی لیفت شقیقه
جراحی لیفت شقیقه یا تمپورال لیفت فرایندی است که در آن با برداشتن چربی اضافی اطراف شقیقه و بعلاوه برداشتن پوست اضافی، افتادگی شقیقه رفع می گردد. با انجام این کار چشم ها زیباتر و درشت تر به نظر خواهند رسید. اما از آن جایی که این جراحی در نزدیکی چشم ها انجام می گردد، احتمال آسیب رسیدن به چشم وجود دارد و باید به وسیله جراح ماهری صورت گیرد. برای انجام این جراحی احتیاجمند بیهوشی هستید. بعلاوه مراقبت های بعد از انجام فرایند در آن مهم است. با انجام این جراحی خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم رفع خواهند شد.
  1. لیفت شقیقه با نخ
راه دیگری که برای لیفت شقیقه وجود دارد، رفع کردن چین و چروک ها و کشیدن پوست شقیقه با نخ است. برای این کار یک دسته نخ وارد پوست می گردد و با کشیدن آن ها، چین و چروک ها در شقیقه رفع خواهند شد.
  1. لیفت شقیقه با فیلر
فیلر به معنی پر نماینده است. یکی از دلایل ایجاد افتادگی و چین و چروک، کاهش حجم است. هنگامی که در پوست کاهش حجم به هر دلیلی رخ دهد، پوست دچار چین می گردد و می افتد. برای این که افتادگی را رفع کنیم، می توان فیلرها را وارد فضای جمع شده پوستی کرد و افتادگی را رفع کرد.

انواع فیلرهای لیفت شقیقه

فیلرها انواع مختلفی دارند. این پرنماینده ها شامل چربی و ژل هستند. ژل حاوی هیالورونیک اسید است. چربی نیز از خود بدن فرد گرفته می گردد. هیچ کدام این مواد برای بدن ضرر ندارند، مگر به شکل نادرست تزریق شوند و یا ژل استفاده شده، تاریخ مصرف گذشته باشد. در صورتی که در جای مطمئنی از تزریق فیلر برای لیفت شقیقه بهره ببرید، مسئله ای برای شما پیش نخواهد آمد. از فیلر برای پر کردن افتادگی پلک ها و رفع کردن چین و چروک پیشانی نیز استفاده می گردد.
  1. چسب لیفت شقیقه
همه روش ها لیفت دائمی و یا نیمه دائمی نیستند. برخی از آن ها موقتی هستند. یکی از روش ها موقتی لیفت شقیقه، استفاده از چسب لیفت شقیقه است. در این روش، یک چسب که نواری بی رنگ اما چسبی محکم است، برای کشیدن پوست به عقب و نگه داشتن آن در جای خود استفاده می گردد. هنگامی که این چسب پوست را به عقب می کشد، افتادگی شقیقه رفع می گردد و چشم ها به عقب کشیده می شوند. اگر از لوازم آرایشی بر روی این چسب استفاده گردد، چسب لیفت شقیقه طبیعی تر به نظر خواهد رسید و نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود.

از این چسب نمی توان برای مدت های طولانی استفاده کرد. بهتر است آن را بیشتر از 8 ساعت بر روی پوست باقی نگذارید. گاهی نیز ممکن است برخی افراد به چسب های لیفت شقیقه حساسیت داشته باشند. برای این افراد روش های دیگر توصیه می گردد.

  1. لیفت شقیقه با بوتاکس
از دیگر روش های لیفت شقیقه می توان به بوتاکس اشاره نمود که باعث جلوگیری از حرکت ماهیچه می گردد. وقتی ماهیچه حرکت نکند، پوست روی آن نمی لغزد و چین و چروک ها نمایان نخواهند شد. بوتاکس همچون لیفت با نخ، فیلرها، کربوکسی تراپی و هایفو احتیاجمند تمدید است.
  1. لیفت شقیقه با کربوکسی تراپی
در کربوکسی تراپی، ماده زایدی به نام کربن دی اکسید وارد بافت می گردد. از آن جایی که خون باید این ماده را از بافت دور کند، وجود آن در محل تزریقی سبب افزایش جریان خون به آن نقطه و تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد. هنگامی که این پروتئین های رشته ای (کلاژن ها) در پوست افزایش پیدا نمایند، کشسانی پوست بیشتر شده و افتادگی در شقیقه رفع می گردد.
  1. لیفت شقیقه با هایفوتراپی
در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند استفاده می گردد که در بافت ایجاد تحریک و سپس آسیب سلولی می نمایند. آسیب سلولی وارده، بافت را تحریک به ساخت سلول های نو و تکثیر کلاژن می نماید. از این رو پوست محکم تر شده و افتادگی کاهش پیدا می نماید.
  1. لیفت شقیقه با RF فرکشنال
در این روش با یاری گرفتن از امواج رادیویی، در پوست گرما ایجاد می گردد و بافت تخریب می گردد. مشابه روش قبلی، تخریب، سلول ها را تحریک به ساخت کلاژن می نماید. وقتی کلاژن ساخته می گردد، پوست محکم تر شده و سفتی ایجاد شده در پوست، افتادگی را رفع می نماید. هنگامی که افتادگی در شقیقه رفع گردد، لیفت شقیقه با موفقیت اجرا شده است.

مزایا و معایب لیفت شقیقه

لیفت شقیقه از برترین روش های زیباسازی و جوانسازی صورت است. با یک فرایند ساده، چندین سال جوان تر خواهید شد و چین و چروک های گوشه چشم رفع می شوند. بعلاوه در حالت چشم ها نیز تغییراتی ایجاد می گردد. با کشیده شدن شقیقه، چشم ها نیز درشت تر می شوند و کشیده تر به نظر می آیند.

در کنار مزایایی که لیفت شقیقه برای شما دارد، متناسب با روشی که انتخاب می کنید، معایبی نیز خواهد داشت. مثلا اگر روش انتخابی برای لیفت شقیقه جراحی باشد، ممکن است درگیر خطرات و عوارض جراحی شوید. عوارض جراحی لیفت شقیقه شامل عفونت، خونریزی، کبودی، ورم و عدم قرینگی هستند.

اگر روش انتخابی شما از میان تکنیک های نیمه دائمی باشد، احتیاج به تمدید در آن ها ممکن است شما را آزار دهد. بعلاوه در لیفت با نخ احتمال عفونت وجود دارد. از طرفی اگر از روش کربوکسی تراپی، هایفو و لیزر آر اف فرکشنال بهره ببرید، ممکن است آسیب بافتی سبب تشکیل اسکار گردد. چسب لیفت شقیقه نیز همچون فیلرها و بوتاکس، ممکن است ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک کند.

هزینه لیفت شقیقه

هزینه لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دارد. اگر از جراحی برای لیفت شقیقه استفاده می کنید، بین 12 تا 15 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. هزینه لیفت شقیقه با نخ 6 تا 10 میلیون تومان، کربوکسی تراپی در هر جلسه حدود 200 هزار تومان، RF فرکشنال در هر جلسه 550 تا 850 هزار تومان می باشد. هزینه روش های نام برده، بستگی به کلینیک مورد نظر دارد و متغیر است.

نکات مهم بعد از لیفت شقیقه

برای این که لیفت شقیقه برای مدت طولانی تری باقی بماند و در مدت زمان بلند تری احتیاج به تمدید پیدا کند، باید مراقبت های زیر را انجام دهید.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب بپرهیزید. حتی اگر لیفت شقیقه انجام نداده باشید، رعایت این نکته به سالم و جوان نگه داشتن پوست یاری می نماید. اگر نمی توانید از این مورد خودداری کنید، بهتر است از ضدآفتاب های بسیار قوی بهره ببرید و یا از کلاه نقاب دار یاری بگیرید.
  • سعی کنید در حمام از آب بسیار سرد و یا بسیار گرم برای استحمام استفاده نکنید. دمای میانه می تواند به حفظ کشسانی پوست یاری ویژه بکند.
  • از کشیدن پوست هنگام آرایش کردن یا کرم ضدآفتاب زدن و شستن خودداری کنید.
  • سعی کنید همواره هیدراته بمانید. این بدان معنی است که از آب کافی بهره ببرید.
  • میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید.
منبع: راسخون

به "لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در خصوص آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در خصوص آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید