نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، وزیرامور خارجه کشورمان پس از ورود به پکن اهداف سفر خود را تشریح کرد.

نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف در این باره گفت: چین یکی از مهمترین شرکای جمهوری اسلامی است و هم شریک سیاسی ما و هم شریک بسیار نزدیک مالی ما و هم از اعضای باقی مانده در برجام است. مهم است که در این مرحله جدید مشورت های نزدیکی با طرف چینی، به ویژه در خصوص تحولات اخیر و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص اجرای حقوقش در برجام طبق بند 36 داشته باشیم.

وی اضافه نمود: همین طور در خصوص روابط دو جانبه و مسایل بسیار خطرناکی که در منطقه ما امروز در جریان است گفت وگو کنیم، به هر حال فرصت خوبی بود که بعد از سفر به ژاپن توقفی در چین داشته باشم و بتوانم با دوستان چینی گفت وگو کنم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای نجات برجام به سه کشور دیگر سفر کردید، نتیجه مذاکراتتان چیست؟ گفت: بیشتر مذاکرات ما برای اعلام شرایط و مشورت بود و نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه بین المللی احساس می نماید که برجام یک دستاورد مهم است، باید همانند ایران اقدام عملی برای حفظ برجام کند و تاکنون جامعه بین المللی بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته تا اینکه اقدام عملی داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در انتها اضافه نمود: اقدام عملی کاملا معین است و باید وضعیت روابط مالی ایران عادی سازی گردد و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد و قطعنامه شورای امنیت و قطعنامه 2231 به همین موضوع اشاره دارد؛ لذا ضروری است اگر جامعه بین المللی و سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مثل چین و روسیه تمایل دارند که این دستاورد حفظ گردد با اقدامات عملی باعث شوند که مردم ایران از منافع برجام بهره مند شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید