شرح نماینده چین درباره توقف مذاکرات وین

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، ایرنا نوشت: وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین در مذاکرات وین روز آدینه با اشاره به پیشرفت این مذاکرات گفت که نگرانی های همه طرف ها باید رفع گردد.

شرح نماینده چین درباره توقف مذاکرات وین

وانگ اضافه نمود: این مذاکرات پیگیری خواهد شد و متن نهایی به تدریج آماده و در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی اضافه نمود: ما از این تنفس و وقفه متأسفیم... مذاکرات را نمی توان در خلاء سیاسی انجام داد. ما همواره بر این عقیده ایم که نگرانی های همه طرف ها باید آنالیز گردد.

نماینده چین گفت: امیدواریم ادامه گفت وگو و مذاکره ادامه یابد، من فکر می کنم تا چند روز دیگر باز خواهیم گشت.

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین نیز در جمع وبلاگ فلش و سلفی در مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته ای وین: تقریبا به توافق رسیده ایم و در کوشش برای مذاکره با سایر طرف ها هستیم.

مورا در ادامه اضافه نمود: متنی داریم که همه چیز در آن صورت گرفته است. ما در محدوده پانوشته های مذاکراتی هستیم. برای حفظ فضا و روح مثبت و سازنده مذاکرات، خوب است که وقفه ای داشته باشیم. من با همه هیات ها کار خواهم کرد تا این بر شرایط فایق آییم.

مورا تاکید نمود بعنوان هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات باید بگویم که تمامی هئیت ها با روح روشن مصالحه با یکدیگر مذاکره کردند و آمریکا و ایران نیز رویکردی بسیار سازنده داشتند. نتیجه آنکه ما تقریبا به توافق رسیده ایم.

وی روحیه و جو مذاکرات را خوب توصیف کرد.

هماهنگ کننده اروپایی گفت وگوها گفت که قرار است هئیت های مذاکره به کشورهایشان بازگشته و هرچه زودتر برای انجام مذاکراتی موفقیت آمیز بازگردند

جوسپ بورل مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا پیش تر در توییتی خاطرنشان کرد که به علت عوامل خارجی، مذاکرات وین به یک وقفه احتیاج دارد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در خصوص اعلام تنفس در مذاکرات وین در توئیتی نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می تواند زمینه ساز حل موضوعات به جای مانده و بازگشت نهایی باشد.

دور هشتم مذاکرات لغو تحریم ها از ششم دی ماه امسال در وین شروع شده است و شرکت کنندگان در حال تکمیل پیش نویس متن توافق و تصمیم گیری درباره بعضی موضوعات اختلافی بوده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "شرح نماینده چین درباره توقف مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح نماینده چین درباره توقف مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید