هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن برگزار گردید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، در هفته نخست رقابت های کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن بعدازظهر آدینه 57 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در خاتمه 108 میلیون و 475 هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم کورس های هفت گانه اهدا شد.

هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن برگزار گردید

در دور اول اسب های ترکمن سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب مارالان زودتر از خط خاتمه گذشت و آرمین آق آتابای با اسب یل آهو و طاهر گوگ نژاد با اسب شهاب رئیسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که امیر مختومی با اسب استینگر عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب اسکای فیس و ستار مهرانی با اسب داز ثروت به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که محمدامین توماج با اسب هانده پیروز به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب کینگ لین و پیمان قلرعطا با اسب شولک به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه ساله در کلاس چهار به مسافت هزار متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب دیبالا زودتر از خط خاتمه عبور کرد و رامین قهرمانی با اسب آریس گلد و قربان محمد اودک با اسب جان دی وان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب های دوخون سه ساله در کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب بنزما نخستین نفر از خط خاتمه عبور کرد و مبین آسایش با اسب داغ مایه و رامین قهرمانی با اسب میلوا نفرات دوم و سوم از خط خاتمه گذشتند.

در دور ششم اسب های تروبرد سه ساله در کلاس بنچ مارک 120 به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دلیجه عطا با اسب تونیکس پیروز به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب هیمالیا و عبدالرحیم آرمیده با اسب نوبرس نولس به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و خاتمهی اسب های دوخون سه ساله در کلاس بنچ مارک 115 به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب آکام پیروز به کسب عنوان نخست شد و امیر مختومی با اسب بابوی و قربان محمد اودک با اسب سیتی دنسر به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.

ستار مهرانی بهترین چابکسوار هفته

در خاتمه هفته نخست رقابت های کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن، ستار مهرانی با کسب دو مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، امیر مختومی یک مقام نخست و دو مقام دوم کسب کرد، آرمین آق آتابای پیروز به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد و کمال دلیجه عطا، محمدامین توماج و نورمحمد بهادر هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

گفتنی است؛ هفته دوم رقابت های کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن آدینه 24 خرداد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می گردد و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه های سوارکاری این سه شهرستان می کشاند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید