چرا خروج آمریکا از سوریه ، سرآغاز تحول راهبردی در منطقه است؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، اگر چه ترامپ با بیان این که:حالا ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید شرایط جدید را تعیین نمایند و آنچه می خواهند با اسراء عمل نمایند، سعی کرد بازیگران اصلی در تحولات منطقه را متعدد معرفی کند اما بسیاری از سیاستمداران امریکا و رسانه های گروهی دنیا این اقدام او را به معنی عقب نشینی در برابر محور مقاومت به رهبری ایران تفسیر کردند

چرا خروج آمریکا از سوریه ، سرآغاز تحول راهبردی در منطقه است؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از نورنیوز، در حالی که فضای داخلی امریکا بشدت درگیر موضوع استیضاح ترامپ در خصوص تبادل نظری ابهام برانگیز وی با رییس جمهور اوکراین با هدف پرونده سازی برای جوبایدن رقیب انتخاباتی اش است ، رییس جمهور امریکا با اعلام خروج امریکا از سوریه ، شوک قابل ملاحظه ای را به سیاستمداران این کشور در دو طیف دموکرات و جمهوری خواه وارد کرد.

ترامپ در سال 2016 با شعار خاتمه دادن به مداخله های نظامی پرهزینه امریکا در مناطق مختلف دنیا وارد کاخ سفید شد و دراستانه ورود به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2020، اولین گام برای تحقق وعده سه سال قبل را برداشت.

رییس جمهور امریکاقبلا نیز در خصوص قصد خود برای خارج کردن نیروهای نظامی امریکا از افغانستان و سوریه صحبت نموده بود اما به دلایل مختلف تصمیم خود را اجرایی نکرد.

رییس جمهور امریکا با مضحک خواندن مداخله نظامی امریکا در کشورهای منطقه، در ادعایی مضحکتر مدعی شد که داعش را او از بین برده و از این پس دلیلی برای ادامه حضور در سوریه وجود ندارد .

اگرچه ترامپ با بیان این که:حالا ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و نمودها باید شرایط جدید را تعیین نمایند و آنچه می خواهند با اسراء عمل نمایند، سعی کرد بازیگران اصلی در تحولات منطقه را متعدد معرفی کند اما بسیاری از سیاستمداران امریکا و رسانه های گروهی دنیا این اقدام او را به معنی عقب نشینی در برابر محور مقاومت به رهبری ایران تفسیر کردند.

تصمیم جدید ترامپ به سرعت با واکنش تند ومنفی مقامات فعلی و سابق آمریکا چون هیلاری کلینتون، لیندسی گراهام،برت مک گورگ و نیکی هیلی روبرو شد و مواردی چون قدرت دریافت ایران و متحدانش در منطقه، حمله ترکیه به نمودهای سوریه، بازگشت مجدد داعش،نگرانی از ایجاد موج جدید پناهندگان کرد و… را به عنوان دلایل مخالفت خود با تصمیم ترامپ عنوان کردند.

تصمیم ترامپ با هر نیتی اتخاذ شده باشد پیغام امیدوارنماینده ای را به متحدان امریکا در منطقه منتقل نمی کند و فضای بی اعتمادی نسبت به رییس جمهور تاجر امریکا را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

پاسخ سرد امریکا به انتظارات متحدان منطقه ای خود در جریان تحولات اخیر در خلیج فارس(اسقاط پهپاد امریکایی، حمله به ارامکو، عملیات نصرمن الله یمنی ها)، خالی کردن پشت اکراد سوریه و کوشش برای توافق با طالبان که در گذشته انها را گروه تروریستی می خواند، نشان داد که سرمایه گذاری هنگفت بعضی کشورها برای ایجاد اتحاد راهبردی با امریکا با هدف جلب پشتیبانی سیاسی و ایجاد امنیت در منطقه ،حرکت در راستا سراب بوده و باید با پند دریافت از رفتار سوداگرانه کشورهای فرامنطقه ای، بهره گیری از راهکارهای مبتنی بر تبادل نظر و همکاری منطقه ای برای برطرف تهدیدات و بحران های سیاسی و امنیتی موجود جایگزین روینمودهای قبلی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چرا خروج آمریکا از سوریه ، سرآغاز تحول راهبردی در منطقه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خروج آمریکا از سوریه ، سرآغاز تحول راهبردی در منطقه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید