کرونا حداقل 3 میلیون نفر را در قلب تپنده اقتصاد اروپا بیکار می سازد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، شیوع ویروس کرونا در دنیا نه تنها بحرانی در حوزه سلامت محسوب می گردد، بلکه احتمال می رود تبعات سنگینی برای اقتصاد دنیا داشته باشد.

کرونا حداقل 3 میلیون نفر را در قلب تپنده اقتصاد اروپا بیکار می سازد

یکی از این پیامدهای مالی احتمال ورشکستگی بسیاری از شرکت های کوچک و عظیم به دلیل تعطیلی بیشتر فعالیت های آنها به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا است.

یک موسسه تحقیقاتی هشدار داده است که تعداد بیکاران در آلمان به عنوان مهم ترین قدرت مالی اروپا ممکن است در سال 2020 به سه میلیون نفر برسد.

بنا به اعلام انستیتوی تحقیقاتی آی ای بی شمار بیکاران در آلمان در صورتی که بحران مالی پیش رو چندان شدید نباشد به دو میلیون و 356 هزار نفر خواهد رسید. این در حالی است که احتمال بیکاری سه میلیون آلمانی به دلیل بحران مالی ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا نیز وجود دارد.

موسسه تحقیقاتی آی ای بی همچنین تخمین زده است که رشد مالی آلمان در امسال میلادی به دلیل پیامدهای شیوع ویروس جدید کرونا دو درصد کمتر از پیش بینی هایی خواهد بود که تا به امروز صورت گرفته است.

این انستیتوی تحقیقاتی احتمال داده است که فعالیت بخش هایی از چرخه فراوری در آلمان که قلب تپنده اقتصاد اروپا محسوب می گردد به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا به مدت شش هفته متوقف خواهد شد و بازگشت شرایط به حالت عادی نیز به همین مدت زمان احتیاج خواهد داشت.

بدترین سناریو؛ احتمال بیکاری 20 درصدی در آمریکا

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز چهارشنبه هشدار داده بود که در صورت عدم تصویب لایحه تقویت مالی در کنگره احتمال افزایش نرخ بیکاری در این کشور به 20 درصد وجود دارد.

دولت آمریکا با تصویب لایحه یک تریلیون دلاری تقویت مالی میخواهد تبعات بحران مالی پیش رو را کنترل کند. هدف از این لایحه یاری مالی به شهفرایندان، کمپانی های هواپیمایی و دیگر شرکت هایی است که از توقف فعالیت ها به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا متضرر شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از احتمال بیکاری 20 درصدی در این کشور در بدترین سناریوی ممکن سخن گفته است. نرخ بیکاری در ایالات متحده پس از بحران مالی سال 2008 در ماه اکتبر سال 2009 به 10.2 درصد رسیده بود.

بیشتر تحلیلگران بر این باور هستند که شیوع ویروس جدید کرونا با ایجاد اخلال در چرخه تامین مواد اولیه و بر هم زدن فرایند عادی فعالیت های حرفه ای باعث خواهد شد تا شوک سنگینی به بهره وری در قدرت های مالی دنیا وارد گردد.، یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا حداقل 3 میلیون نفر را در قلب تپنده اقتصاد اروپا بیکار می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا حداقل 3 میلیون نفر را در قلب تپنده اقتصاد اروپا بیکار می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید