یکی از اهداف برگزاری جشنواره آش فراهم کردن شادمانی در بین مردم است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر فراهم کردن زمینه نشاط و شادمانی در بین مردم است.

یکی از اهداف برگزاری جشنواره آش فراهم کردن شادمانی در بین مردم است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از مرکز روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادرفلاحی در ادامه گفت: اقتصاد گردشگری باید در استان اردبیل فعال گردد تا بتوانیم معضل بیکاری را در استان اردبیل حل کنیم.

او با تأکید بر ضرورت معرفی همه جانبه قابلیت های استان اردبیل و شهرستان نیر در بخش گردشگری اضافه نمود: گردشگری به عنوان محور اول توسعه استان اردبیل معین شده و در این راستا، ایجاد اشتغال، خلق فرصت های کسب وکار،خروج از بن بست بیکاری و توسعه مالی منطقه هدف گذاری شده است.امیدواریم که این استان در سال 1400 به صندلی واقعی خود درزمینه گردشگری برسد.

او همچنین از شروع علمیات اجرایی نخستین هتل پنج ستاره استان اردبیل در شهرستان نیر و نیز بزرگ ترین مجتمع آب درمانی کشور در این شهرستان اطلاع داد و بیان نمود: این مجتمع قرار است سال آینده افتتاح گردد و در کنار آن تفرجگاه منطقه بولاغلار نیز به شکل اصولی برای حضور گردشگران آماده سازی می گردد

فلاحی هدف همه اقدامات در حوزه گردشگری را خلق فرصت های مالی و شغلی در استان به وسیله جذب و ماندگاری گردشگران مطرح نمود و ادامه داد: در این راستا سال گذشته 84 برنامه و جشنواره فرهنگی و گردشگری در استان به اجرا درآمد و این روند در امسال نیز با قوت ادامه دارد.

او گفت: برابر آمارهای احصا شده، اردبیل در فصل تابستان امسال مقصد نخست گردشگران داخلی بوده است، به همین علت کوشش بیشتری شروعشده تا واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان خدمات خود را به شکل بهینه در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل حضور پرشمار گردشگران در استان اردبیل را نتیجه تبلیغات خوب، خدمات ارزان و باکیفیت و معرفی جاذبه های استان به وسیله جشنواره ها و نمایشگاه ها ذکر کرد و اضافه نمود: گردشگری استان اردبیل درگذشته حالت فصلی داشت ولی از سال گذشته به تدریج گردشگران زیادی در همه ماه ها و فصول در استان حضور پیدا می نمایند.

او از فعال سازی پنج پیست اسکی در فصل زمستان برای توسعه و رونق گردشگری زمستانی در سطح استان و نیز آماده سازی چندین مجتمع آب درمانی مدرن همراه با پزشکان متخصص مستقر در این مجتمع ها از فصل پاییز امسال در اردبیل اطلاع داد و اضافه نمود: بارونق گردشگری زمستانی، صنعت گردشگری استان اردبیل در فصول پاییز و زمستان نیز پویا و فعال خواهد بود.

جشنواره آش فرصت مناسبی برای شناساندن شهرستان نیر

بهروز ندایی معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز گفت: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی فرصت بسیار مناسبی برای شناساندن ظرفیت های گردشگری شهرستان نیر است.

او توضیح داد: شهرستان نیر ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و این قابلیت ها باید با یاری بخش خصوصی و فعالان این بخش در سطح ملی و بین المللی معرفی گردد.

ندایی با اشاره به این که اقدامات بسیار خوبی در سطح استان برای توسعه گردشگری انجام گرفته است، توضیح داد: شهرستان نیر میراث معنوی متعددی دارد که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ غنی آن است.

او اضافه نمود: مطالعه کمربندی شهر نیر به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک این پروژه عملیاتی خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "یکی از اهداف برگزاری جشنواره آش فراهم کردن شادمانی در بین مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از اهداف برگزاری جشنواره آش فراهم کردن شادمانی در بین مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید