آمریکا حضور نظامی در ایندوپاسیفیک را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از اسپوتنیک، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از طرح این کشور برای تقویت حضور نظامی در منطقه ایندوپاسیفیک از راه اعزام نیرو خبر داد.

آمریکا حضور نظامی در ایندوپاسیفیک را افزایش می دهد

وی در این باره مدعی شد: یکی از بزرگترین چالش های من در وزارت دفاع، اجرای راهبرد دفاع ملی آمریکا است. طبق راهبرد دفاع ملی، اصلی ترین دغدغه آمریکا منطقه ایندوپاسیفیک محسوب می شود و برای اجرای این راهبرد، نیازمند تعامل بیشتر از راه بازاعزام نیرو و همچنین حضور بیشتر در این منطقه هستم.

اسپر این ادعا را در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی همکاری هرچه بیشتر آمریکا- استرالیا در مواجهه با اقدامات چین در منطقه عنوان کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد راهبرد واشنگتن مبتنی بر افزایش هرچه بیشتر شرکا و تقویت متحدان در سطح ایندوپاسیفیک است.

ادعای اسپر در حالی مطرح می شود که روز گذشته نیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: تمرکز حزب کمونیست چین بر استیلای بین المللی است و از این رو، لازم است با آن مقابله شود.

پمپئو این اظهارات را در حالی به زبان آورد که دولت ترامپ پیشتر گفته بود انتظار دارد در ماه میلادی آینده نخستین مرحله از توافق واشنگتن با پکن را برای خاتمه دادن به جنگ تجاری ویرانگر میان دو کشور به امضا رساند.

مایک پمپئو با تکرار گفته های مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا علیه پیشینه چین در حوزه حقوق بشری، تجارت و شیوه های گسترش نفوذ جهانی آن گفت که آمریکا سالها است روابط محبت آمیز خود با مردم چین را گرامی می دارد؛ اما در ادامه افزود: امروزه دولت کمونیست چین همان مردم چین نیست. آنها شیوه هایی را به کار می گیرند که چالشهایی را برای آمریکا و جهان به وجود آورده و همه ما به طور دسته جمعی لازم است با این چالشها مقابله کنیم.

پمپئو در سخنرانی خود در اندیشکده محافظه کاران هادسون در شهر نیویورک گفت: غفلت و نادیده انگاری تفاوتهای بنیادین میان دو نظام ما [آمریکا و چین] و اثری که این تفاوتها بر امنیت ملی آمریکا داشته است، اقدامی واقع بینانه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا حضور نظامی در ایندوپاسیفیک را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حضور نظامی در ایندوپاسیفیک را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید