احیا هنر قفل سازی سنتی در تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: هنرقفل سازی سنتی از حرفه های ریشه دار در تربت حیدریه است که با گذشت زمان رو به فراموشی بود اما با اعطای مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هنرمند قفل ساز سنتی این هنر احیا شد.

احیا هنر قفل سازی سنتی در تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از وبلاگ فلش و سلفی، علی محمدی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت:با توجه به این که احیا، حفظ و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی و حمایت از هنرمندان این رشته ها از رسالت های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است، رشته قفل سازی سنتی از رشته های منسوخ شده تربت حیدریه در حال حاضر به مدت 3 سال با حمایت و همکاری معاونت صنایع دستی خراسان رضوی و اداره میراث فرهنگی و به همت هنرمند این شهرستان احیا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: با سیاست های حمایتی برای یاری به حفظ و ترویج هر چه بهتر رشته های منسوخ شده صنایع دستی و هنرهای سنتی تسهیلات بلاعوض به هنرمندان این رشته ها تعلق می گیرد.

محمدی اظهارکرد: رشته قفل سازی سنتی با کد شناسایی 080500 در گروه صنایع دستی فلزی رشته های مصوب صنایع دستی این وزارت تعریف شده است، این رشته هنرهای سنتی در خراسان رضوی در روستای حاجی یار از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه فعال است.

تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز خراسان رضوی واقع شده است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "احیا هنر قفل سازی سنتی در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا هنر قفل سازی سنتی در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید