صنایع اصفهان با هویت تاریخی این شهر همخوانی ندارد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، سورنا ستاری بعد از ظهر دوشنبه در ملاقات با مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هر یک از معضلات موجود در شهر اصفهان می تواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان باشد، گفت: باید توجه داشته باشیم که سرمایه های کشور و به ویژه شهر اصفهان جوانان هستند و باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

صنایع اصفهان با هویت تاریخی این شهر همخوانی ندارد

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان برای جوانان است و به معنای واقعی تنها جوانان هستند که می توانند این اقتصاد را پایه ریزی نمایند، اضافه نمود: در این نوع اقتصاد و سرمایه گذاری احتیاج به ریسک بالاست و از این رو این امر از عهده افراد بالای 40 سال خارج است.

شهرداری ها می توانند در یک معادله برد برد با جوانان وارد تجارت شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور با بیان اینکه شهرداری ها می توانند در یک معادله برد برد با جوانان وارد تجارت شوند و با سرمایه گذاری و یاری به جوانان نسبت به معضلات شهری اقدام نمایند، اضافه نمود: از این رو باید توجه داشت که اقتصاد دولتی و نفت برای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت جوانان کارساز نخواهد بود و باید از مشارکت مردمی و بخش خصوصی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی مرکز نوآوری ایران را زایشگاه شرکت های دانش بنیان دانست و بیان داشت: از این رو شهرداری ها باید توجه داشته باشند که با حمایت از این شرکت ها می توانند برای خود منبع درآمد پایدار ایجاد نمایند و در درآمد آنها سهیم باشند.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه در شهر اصفهان با توجه به تاریخی و میراثی بودن آن باید به سنت ها برگردیم و دریابیم که کجای راه را اشتباه رفته ایم، ادامه داد: از این رو باید توجه داشت که اصفهان بزرگ ترین و بهترین آثار صنایع دستی را در اختیار دارد و این در حالی است که تا کنون در سطح بازارهای دنیای بهره ای از آن نبرده است.

وی با بیان اینکه آنچه که در بخش صنعت طی سال های اخیر به بدنه شهر اصفهان اضافه شده است با ذات این شهر همخوانی نداشته است، اضافه نمود: برای مثال گسترش صنعت فولاد متناسب با ذات شهر اصفهان نبوده و باید به جای این صنعت بر روی خاتم کاری اصفهان سرمایه گذاری می شد.

برای حل معضلات زیست محیطی باید تاوان سنگینی را پرداخت کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی در شهر اصفهان موج می زند و از این رو برای حل این معضلات باید تاوان سنگینی را پرداخت کنیم، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که محیط زیست انتقام گیر سختی است و در صورت ایجاد هر گونه معضل زیست محیطی باید سالیان سال تاوان داد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش مالی از نگاه دولتی و نفتی به نگاه اقتصاد مردمی و بخش خصوصی بیان داشت: از این رو باید در شهرداری ها از تکیه به فعالیت کارکنان دور شویم و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آنچه فراگیری بیشتری دارد نسبت به حل مسائل و اجرای طرح های شهری گام برداریم.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ما آماده مشارکت با شهرداری اصفهان در مورد ارائه تکنولوژی در حوزه های مختلف هستیم، اضافه نمود: از این رو باید توجه داشت که در حال حاضر بهترین پتانسیل موجود در شهر اصفهان برای سرمایه گذاری و اشتغال بحث گردشگری و آماده سازی بسته های سوغاتی برای گردشگران خارجی است و به همین دلیل با اجرای فعالیت های علمی می توان به موفقیت هایی در سطح بین المللی دست یافت.

برند سازی صنایع دستی اصفهان امری لازم است

وی برند سازی صنایع دستی اصفهان را امری مهم خواند و اضافه نمود: این اقدام باید در دستور کار ویژه قرار گیرد و تا رسیدن به نقطه ای بالا در سطح دنیا ادامه یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: همچنین لازم است که فعالان صنایع دستی اصفهان تمام فاکتورهای استانداردهای دنیای را در تولیدات صنایع دستی رعایت نمایند و در این زمینه نقش شرکت های دانش بنیان قابل توجه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ایران با ظرفیت بالایی که در بخش صنایع دستی دارد اما بازارهای آن با اجناس چینی قبضه شده است، گفت: به طور نمونه در بازارهای مشهد سالانه 500 میلیارد تومان جنس چینی به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صنایع اصفهان با هویت تاریخی این شهر همخوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع اصفهان با هویت تاریخی این شهر همخوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید