اعتراض فوتبالی ها به برگزاری لیگ برتر؛ مسابقات را متوقف کنید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، اهالی فوتبال توقف برگزاری لیگ برتر هم زمان با شیوع ویروس کرونا را خواهان هستند اما ستاد مقابله با این ویروس در ورزش به دلایل ناگفته، اعلام نموده که امکان چنین اتفاقی وجود ندارد.

اعتراض فوتبالی ها به برگزاری لیگ برتر؛ مسابقات را متوقف کنید

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان و کشتگان از طریق این ویروس مهلک، بعضی از ادارات، موسسات و اماکن مهم از جمله مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند تا هرگونه عبور و مرور غیر ضرور در سطح شهرها کاسته گردد.

با این وجود مساله برگزاری مسابقات لیگ برتر هم چنان به قوت خود باقی است و این موضوع بعد از جنجالی که در بازی سپاهان و پرسپولیس آفرید، تبدیل به پرونده ای مهم در فوتبال ایران شده است.

تداوم این مساله در فوتبال ایران، اکنون صدای مربیان، مدیران و بازیکنان را در آورده و عده ای فوتبال باشگاهی در ایران را با کشورهایی مانند ایتالیا و کره جنوبی مقایسه می نمایند که در شرایط مشابه، تصمیم به لغو مسابقات خود گرفته اند اما در ایران که شمار کشته شده ها بیش تر است، مسوولان خواستار برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران هستند.

امکان تماس فرد آلوده با ورزشکاران و عوامل برگزاری مسابقه و شیوع بیماری

نکته ای که در این تصمیم برای برگزاری مسابقات بسیار عجیب به نظر می رسد، حضور عوامل متعددی در برگزاری یک مسابقه و مسافرت تیم ها از شهری به شهر دیگر و قرار دریافت در اماکن عمومی مانند هواپیما، اتوبوس، ترمینال، هتل، استادیوم ها و تماس افراد با یکدیگر است.

به طور کلی جدای از شرایط سخت برای تامین شرایط بهداشتی ایمن برای تمام نفرات، باید در نظر داشت که برگزاری یک مسابقه فوتبال مختص به 22 بازیکن نیست و بیش از 200 نفر به طور مستقیم در برگزاری یک ملاقات سهیم هستند.

انتقاد اهالی فوتبال از برگزاری مسابقات

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که نسبت به بازی بدون تماشاگر تیمش به علت بازی نکردن سپاهان و پرسپولیس معترض است، به لغو مسابقات در ایتالیا اشاره نموده و خطاب به مسوولان گفت: ارزش جان انسان ها از فوتبال و لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خیلی خیلی بیش تر است. به عنوان یک عضو از جامعه فوتبال می خواهم که به سلامتی بازیکنان و مربیان و داوران و سایر مسوولان اهمیت بدهند. با این حجم از نگرانی خانواده های بازیکنان نمی توان سفر کرد.

در حالی فرهاد مجیدی از نگرانی خانواده فوتبالیست ها نسبت به سفر بازیکنان از شهری به شهر دیگر گفته است، که همکار او یعنی جواد نکونام، سرمربی فولاد نیز نسبت به برگزاری مسابقات در شرایط کنونی اعتراض نموده است.

نکونام نیز همانند مجیدی توجهات را به وجود آلودگی در امکان عمومی مانند فرودگاه و هواپیما منعطف نموده و گفته است: مگر داخل هواپیما آلودگی نیست؟! مگر داخل جاهای عمومی آلودگی نیست ؟! مگر مربیان، مدیریت و کادر تیم جزو مردم نیستند؟ مگر ما احتیاج به پیش گیری نداریم؟! حتماً باید چند نفر مبتلا شوند تا به فکر بیفتیم؟! وقتی شهر را قرنطینه می نمایند، یعنی تمام مردم در معرض بیماری هستند. آقایان لطفا به فکر باشید و فکر نکنید بازیکنان و مربیان و مسوولان یک تیم، آدم آهنی هستند!

اعتراضات به همین جا خلاصه نمی گردد و سرآسیایی، سرمربی شهر خودرو مشهد نیز به حضور عوامل متعددی در برگزاری یک بازی اشاره نموده و گفت: اگر قرار باشد به خاطر خطر کرونا، بازی بدون حضور طرفداران برگزار گردد، شاید بهتر باشد فعلا مسابقات لغو گردد چون این جا در کنار سلامتی طرفداران، سلامتی بازیکنان، چارت اجرایی برگزاری مسابقه و ... نیز مطرح است.

سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان هم با اشاره به شرایط کنونی و ضرورت حفظ سلامتی همه افراد جامعه، از ادامه برگزاری لیگ انتقاد نموده و در اینستاگرام نوشته است فوتبال به چه قیمتی؟

خودداری داوران زن از قضاوت مسابقه

ادامه اعتراضات اهالی فوتبال به برگزاری مسابقات در شرایط کنونی به جامعه داوری که مسوول قضاوت مسابقات هستند، رسیده است اما به جای مردان، بانوان دست به کار شدند و در آستانه برگزاری لیگ برتر بانوان، جمعی از داوران ابلاغ کمیته داوران را پس فرستادند و حاضر به قضاوت نیستند. بعضی از آن برای قضاوت هر مسابقه باید از طریق هواپیما و وسیله نقلیه راهی شهرهای مختلف شوند.

بی اعتنایی مسوولان به واکنش فوتبالی ها

در حالی که موج اعتراضات اهالی فوتبال بالا گرفته و خیلی ها خواستار لغو مسابقات برای کاهش نگرانی خانواده ورزشکاران و عوامل برگزاری مسابقات هستند، سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش تنها به این جمله اکتفا نموده که نمی توانند به زودی درباره فوتبال تصمیم گیری نمایند اما درباره سایر فدراسیون ها به مرور تصمیمات گرفته می گردد.

او هیچ شرح دیگری نداده است که چرا مسابقات فوتبال لغو نمی گردد اما در این تصمیم گیری که مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم حضور داشتند، بدون شک مساله فشردگی مسابقات در نظر گرفته شده است و آن ها خواستار برگزاری رقابت ها هستند.

افزایش خطر آلودگی به کرونا با برگزاری هر مسابقه

مسوولان فدراسیون فوتبال خواستار برگزاری مسابقات هستند و بر این باورند که اگر طرفداران به استادیوم ها نروند، سایر عوامل برگزاری مسابقه به ویروس کرونا آلوده نخواهند شد اما چه تضمین یا شرایط ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته شده است؟

برگزاری یک مسابقه، مستلزم برگزاری جلسات هماهنگی قبل از مسابقه نظیر جلسات شورای تامین و نشست های خبری و هماهنگی میان تیم ها است و افراد از اقشار مختلف و از محیط های گوناگون گرد هم می آیند و دور هم می نشینند که ممکن است در این میان هر فرد آلوده ای وجود داشته باشد.

کارکنان استادیوم، مسوولان امنیتی، پزشکان، نیروهای امدادی، داوران و ناظران، بازیکنان، مربیان و عوامل وسایل حمل و نقل در یک مسابقه به طور مستقیم نقش ایفا می نمایند و هر لحظه امکان تماس یک فرد آلوده با سایر نفرات وجود دارد.

قرار دریافت ورزشکاران و مردم در کنار همدیگر در یک پرواز هواپیما یا در یک هتل، این خطر را تشدید می نماید که یک فرد آلوده در میان ورزشکاران یا مردم، موجب انتقال ویروس کرونا که از فردی به فرد دیگر گردد که سرعت شیوع بسیار بالایی برخوردار است.

در انتها به نظر می رسد سیاست برگزاری مسابقات فوتبال داخلی به هر قیمتی که برای بهانه ندادن به دست کشورهای عربی برای بازی نکردن با تیم های ایرانی در داخل کشور است، همانند یک شمشیر دولبه عمل می نماید زیرا حتی اگر یکی از فوتبالیست های ایرانی به ویروس کرونا آلوده شوند، شرایط تیم های ایرانی برای بازی با تیم های خارجی به مراتب سخت تر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتراض فوتبالی ها به برگزاری لیگ برتر؛ مسابقات را متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فوتبالی ها به برگزاری لیگ برتر؛ مسابقات را متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید