میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان معین شدند؛ استقلال در عربستان ، پرسپولیس در هند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، خبرگزاری خبرنگاران- در نهایت کشورهای میزبان نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شدند.

میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان معین شدند؛ استقلال در عربستان ، پرسپولیس در هند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، تیم تراکتور که در گروه دوم حضور دارد، در امارات به مصاف حریفان خواهد رفت. تیم های استقلال و فولاد در عربستان سعودی بازی های خود را برگزار می نمایند. همچنین پرسپولیس در هند در دور گروهی به میدان می رود. کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما بیان کرد که سه کشور امارات، عربستان و هند میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را برعهده دارند.

این تصمیم در حالی گرفته شده که در روزهای اخیر زمزمه های زیادی درباره میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت و در نهایت شب گذشته منابع غیررسمی از این سه کشور برای برگزاری بازی نام بردند اما حالا ای اف سی رسما تائید نموده که عربستان، امارات و هند میزبانی را برعهده گرفته اند.

در گروه اول که هیچ تیمی از ایران حضور ندارد، بازی ها قرار است به میزبانی الهلال عربستان برگزار گردد. در گروه دوم تراکتور، پاختاکور و برنده پلی آف باید به شارجه بروند تا در زمین این تیم سفیدپوش اماراتی بازی نمایند. در گروه سوم، استقلال به همراه تیم های الدحیل و الشرطه در کشور عربستان بازی های خود را برگزار می نمایند و در گروه چهارم نیز فولاد باید به ریاض برود تا در زمین النصر کار خود را استارت بزند. البته فولادی ها پیش از آن یک بازی پلی آف برابر العین در اهواز خواهند داشت.

باتوجه به حضور تیم های عربستانی در گروه های سه گانه، انتظار می رفت که ایران میزبانی آن ها را نگیرد اما در گروه پنجم، سرخپوشان هیچ تیمی از عربستان یا امارات را در گروه خود نمی دیدند و به میزبانی امیدوار بودند اما در نهایت گوای هند به عنوان میزبان معرفی گردید تا در اولین سال حضور، میزبانی را هم در اختیار گرفته باشد.

نکته جالب این که تیم های ایرانی در سال های اخیر برای بازی های لیگ قهرمانان به عربستان سعودی سفر ننموده اند اما حالا با میزبانی متمرکز، طلسم این موضوع نیز شکسته می گردد و استقلال به جده می رود و فولاد هم در صورت پیروزی در پلی آف، راهی پایتخت این کشور ریاض خواهد شد. تیم های ایرانی هنوز واکنشی به این خبر نداشته اند و تعیین نیست که چه موضعی درباره میزبانی این سه کشور و به خصوص عربستان خواهند گرفت. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از هفته آخر فروردین شروع خواهد شد و باید دید که تیم های ایرانی چه عملکردی را در این مرحله خواهند داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز رسما بیان کرد که سه کشور عربستان، امارات و هند میزبان 5 گروه رقابت های لیگ قهرمانان 2021 هستند و نکته عجیب ماجرا برای ایرانی ها میزبانی عربستان در سه گروه مسابقات است. البته با توجه به اتفاقاتی که در ماه های اخیر بین قطر و عربستان اتفاق افتاده و ارتباطاتی که مسئولان ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، نباید از این قضیه تعجب کنیم.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، عربستان میزبان گروه های A,C,D ، امارات میزبان گروه B و هند هم میزبان گروه E مسابقات شد و این در حالی بود که نام ایران جایی در بین میزبان های این رقابت ها نداشت. قطر با برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2020 به عنوان یک میزبان خوب شناخته شد و به نوعی امتحانش را پس داد تا به گزینه ای قابل اعتماد برای میزبانی رقابت های مختلف تبدیل گردد. چند ماه قبل که رقابت های جام باشگاه های دنیا در قطر برگزار گردید سران عربستان برای تماشای این رقابت ها به این کشور سفر کردند و مسئولان فوتبال عربستان و قطر نیز در جلساتی که با هم داشتند ظاهرا اختلافات گذشته را کنار گذاشتند و برای میزبانی رقابت های لیگ قهرمانان برنامه هایی طراحی کردند. (پیش از اینبه دلیل بحران دیپلماتیک تمام ارتباطات میان قطر و عربستان سعودی قطع شده بود)

عربستان و قطر در سال های اخیر باهم مشکل داشتند و ایران نیز با توجه به ارتباط خوبی که با قطر داشت، توانست از این اختلاف استفاده کند و مزایایی نصیب فوتبال ایران گردد برای مثال تیم ملی ایران از کمپ اسپایر قطر برای اردو های آماده سازی اش استفاده می کرد اما در جلساتی که بین قطری ها و عربستانی ها برگزار گردید، ظاهرا قرار شده تا قطر برای میزبانی مرحله گروهی در رقابت های لیگ قهرمانان کاندید نگردد تا عربستان بتواند به راحتی میزبانی این گروه ها را به دست آورد و قطر در مراحل بالاتر برای میزبانی اقدام کند.

در این بین فوتبال ایران حتی نتوانست از ارتباطات خوبش با قطر استفاده کند و عربستان با هوشمندی خودش را به میزبانی این رقابت ها رساند و حالا تیم های ایرانی باید پس از سال ها به عربستان بروند و در خاک این کشور بازی نمایند. اعلام خبر میزبانی عربستان در صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار دردناک بود، در حالی که خود AFC می داند که بسیاری از موفقیت ها و دستاورد هایش به دلیل شور و اشتیاق طرفداران ایرانی است، میزبانی را به کشور های دیگری می دهد. البته برای میزبانی به جز شور طرفدار به مولفه های دیگری هم احتیاج است که فوتبال ایران هیچ بویی از آن ها نبرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان معین شدند؛ استقلال در عربستان ، پرسپولیس در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان معین شدند؛ استقلال در عربستان ، پرسپولیس در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید