انتشار ویروس های بیماری زا با ذبح دام در معابر عمومی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس ها و بیماری ها به ویژه در شرایط کرونایی می گردد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

انتشار ویروس های بیماری زا با ذبح دام در معابر عمومی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی آنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسین رضوانی، مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد: تمامی خدمات مربوط به قربانی در کشتارگاه های دام به صورت رایگان است، گفت: برای حفظ سلامت مردم در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی، قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و حیوان دام ها را در کشتارگاه قربانی نمایند.

در روز عید قربان در تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان ها از ساعت 7 صبح تا 13، کارشناس دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی حضورداشته و جوابگوی مسائل بهداشتی و شرعی وبلاگ فلش و سلفیان عزیز هستند و از مردم درخواست می کنیم با مراجعه به ادارات یا به وسیله تماس تلفنی از خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با هشدار جدی در مورد ذبح نکردن دام در معابر عمومی توضیح داد: قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس ها و بیماری ها به ویژه در شرایط کرونایی می گردد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

در زمان حضور در محل کشتارگاه فاصله های اجتماعی را رعایت و در هنگام مراجعه ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و از مواد ضدعفونی نماینده برای دستان خود استفاده نمایند.

ازجمله مواردی که مورد تأکید مدیرکل دامپزشکی مازندران بود می توان به عدم تماس دست افراد با دام زنده در ایام قربانی اشاره نمود.

با توجه به علاقه زیاد بچه ها به دام زنده تأکید می کنیم تا افراد بالأخص بچه ها برای جلوگیری از انتقال مکانیکی عوامل بیماری زا از تماس با دام زنده خودداری نمایند یا حداقل از دستکش استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتشار ویروس های بیماری زا با ذبح دام در معابر عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویروس های بیماری زا با ذبح دام در معابر عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید